Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä tule mitään. Olen kiertänyt useassa hoitoalan työpaikassa ja kaikissa on paska työpaikkahenki ja työnkuva

Vierailija
01.02.2022 |

Tein hemmetinmoisen virheen kun kouluttauduin alalle. Vasta 4 vuotta takana ja ei tunnu missään hyvältä. Kaikissa työpaikoissa olisi kyllä haluttu että jatkan, mutta en vaan kestä niitä ihmisiä, sitä meininkiä ja ahdistusta ja tolkutonta kiirettä, joten olen vaihtanut aina uuteen. Ei se tästä tule enää muuttumaan. Olisi pakko keksiä joku uusi ala, mutta en tiedä mikä se olisi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten se nyt niin, eikö naisten eli "siskojen" kesken olekaan niin kivaa? 

Vierailija
2/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki hoitopaikat ja sairaalat toimivat minimiresursseilla säästösyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla moni purkaa huonoa oloaan työkavereihin. Kaikki tiedostavat, ettei palkka korreloi valtavan työmäärän kanssa ja esimiehet ovat monessa paikassa aivan pihalla työpaikan asioista.

Vierailija
4/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla moni purkaa huonoa oloaan työkavereihin. Kaikki tiedostavat, ettei palkka korreloi valtavan työmäärän kanssa ja esimiehet ovat monessa paikassa aivan pihalla työpaikan asioista.

Valitettavasti juuri näin.

Vierailija
5/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa ja äkkiä!

Vierailija
6/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin vasta ihanan työpaikan. Kokemusta on kolmesta työstä. Ilmapiiri ongelmaa oli ekassa, mutta syy lähtöön oli kaiken vähentäminen, kiristäminen ja paljon uutta lisätyötä.

Vaihdoin toiseen paikkaan määräaikaiseksi. Vakityötä tarjottiin nopeasti, mutta kieltäydyin. Ajattelin pystyväni oleen määräaikaisuuden loppuun, mutta ennen koeajan loppua lopetin. Hain uuteen paikkaan, mikä on huippu. Kun kerroin ihmisille saaneeni töitä niin heti sain kommenttia, että kuulleet vain hyvää. Muutama viikko töitä takana ja kyllä tykkään.

Hoitajapula on melkoinen. Määräaikaisuuteni kestää lokakuulle, mutta nyt jo sanottu että työ jatkuu.

Vierailija
7/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri keskustelua työuupumuksesta ja nyt tätä keskustelua.

Voin yhtyä kummankin ketjun mielipiteisiin aivan täysin.

Olen sh ja aivan loputtoman uupunut.

Työyksikköni on täysin hajalla huonon johtamisen, alituisen kiireen, valtavan työkuorman ja alimiehityksen vuoksi.

Olen ollut yksikössäni töissä 4 vuotta ja hoitajia tulee ja menee, viimeisen puoli vuotta on ollut oikea irtisanoutumisten aalto.

Itsekin olen miettinyt pitkään alanvaihtoa, ulkomaille lähtöä, kouluttautumista johonkin toiseen suuntautumiseen sairaanhoitajana.

Itse asiassa koko ajan mielessä pyörii mitä voisin tehdä.

Perheellisenä asuntovelkaisena kovin hurjia irtiottoja vain ei tehdä.

Olen ollut hoito-alalla töissä yli 10 vuotta, ja hullumaksi vain menee.

Ongelmia oli roppakaupalla jo ennen koronaa, nyt koko ala tuntuu räjähtävän käsiin.

En voi olla alleviivamatta kuinka surkeaa johtaminen onkaan, työilmapiiri on työpaikallani ollut pitkään täysin myrkyllinen.

Vaikka kuinka itse yrittäisin olla positiivinen, kohtelias, yhteistyökykyinen, hoitaa työni hyvin, olla empaattinen ja kuunteleva niin kollegoja kuin potilaita kohtaan, niin huonossa työyhteisössä tulee syödyksi elävältä, ja päätyy tekemään muidenkin työt näillä ominaisuuksilla.

Todellakin olen loppuun ajettu, tänään olen vapaalla ja itkeskellyt huomista töihin menoa.

En kestä enää sitä etten voi tehdä työtäni hyvin, en kestä kurjaa työilmapiiriä, en kestä jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta.

Palkasta en ole vielä edes maininnut. Se on surkea työn vaativuuteen nähden. Kovemmalla palkalla sinnittelisin vielä ehkä pitempään, nyt olen aivan valmis lopettamaan sairaanhoitajana.

Vielä lopuksi, pidän perustyöstäni, pidän potilastyöstä, pidän ihmisten kohtaamisesta, aina on ollut huippuhetki, kun potilas saadaan kuntoutettua takaisin kotiin, työelämään, jatkamaan elämää sairauden tai onnettomuuden jälkeen, olen tuntenut ylpeyttä siitä että voin olla olkapää ja rinnalla kulkija elämän vaikeimmilla hetkillä.

Tämä on sairaanhoitoa, ihmisten kohtaamista, hoitamista, tukemista.

Tämä ei enää toteudu, enkä jaksa enää koska en voi tehdä työtöni niin kuin sitä pitäisi tehdä.

Vierailija
8/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miesten eli "veljien" kesken on, joten mars hakemaan äijäduunii.

Vierailija
9/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa hoitajat alaa. Itse vaihdoin. Palkka on pienempi,mutta ei haittaa.

Vierailija
10/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta.eimitään järkeä. Vaihda alaa.

Vierailija
11/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miesten eli "veljien" kesken on, joten mars hakemaan äijäduunii.

Kyllä, meillä on työpaikalla loistava yhteishenki, ei mitään kiusaamista eikä vähättelyä. Työpaikalla kaikki miehiä. Toisaalta ihmetellen kuuntelen puolison valitusta hänen naisvaltaisen työpaikkansa meiningistä. 

Vierailija
12/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu AP, olet väärällä alalla. Veikkaan, ettet löydä paikkaasi ja onkin peiliin katsomisen paikka. Jos olet 4 vuoden aikana vaihtanut jatkuvasti työpaikkaa, voi vika olla itsessäsi. Ei mihinkään työyhteisöön pääse hetkessä niin, että tuntisi porukan omakseen. Me olemme ihmisiä siinä missä muutkin. Eri ikäisiä, vaihdevuosissa olevia, nuoria ja siltä väliltä. Jokaisella on hyviä ja huonoja päiviä, erilaisia elämäntilanteita ja huolia. Tuollaisia hetken pistäytyjiä kuitenkin ohjataan ja opastetaan osaston käytäntöihin ja työ valuu hukkaan, kun sanot heippa. Itsellä meni kauan, ennenkuin tunsin, että nämä olen 1 meistä. Vika ei ollut työyhteisön, vaan oman hitaasti lämpenemiseni. Työ itsessään on kivaa ja tämä osasto on koko pitkällä 30-vuotisella urallani paras. Olen muutaman kerran vaihtanut talon sisällä osastoa. Kerran siksi että osaston toiminta on lakkautettu ja kerran siksi, että oma terveys ei kestänyt. Ei siis aina omasta tahdosta. Anna aikaa itsellesi ja työkavereillesi.

Vierailija
13/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Olin palvelutalossa jossa ei ollut todellakaan kiire, vain 15 asiakasta joista suurin osa ihan skarppeja ja mukavia. Hoitajat notkui kahvihuoneessa ja valitti koko ajan kiirettä ja työn rankkuutta. Ihmeellistä valittamista, ikäänkuin ei edes uskottaisi että työpaikalla voi olla ihan mukavaakin, ja työpäivä voisi olla hauska. Omaa vastuuta ei ilmapiiriin nähty, itse hengasin sitten vanhusten kanssa kun siitähän mulle maksettiin...

Nyt hakeudun alalle jossa on korkeammin koulutettuja työkavereita, ei pahalla mutta monesti enemmän ajattelevat ovat terapioineet itsensä positiivisemmiksi..

Vierailija
14/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala.

Amen

Vierailija
15/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Olin palvelutalossa jossa ei ollut todellakaan kiire, vain 15 asiakasta joista suurin osa ihan skarppeja ja mukavia. Hoitajat notkui kahvihuoneessa ja valitti koko ajan kiirettä ja työn rankkuutta. Ihmeellistä valittamista, ikäänkuin ei edes uskottaisi että työpaikalla voi olla ihan mukavaakin, ja työpäivä voisi olla hauska. Omaa vastuuta ei ilmapiiriin nähty, itse hengasin sitten vanhusten kanssa kun siitähän mulle maksettiin...

Nyt hakeudun alalle jossa on korkeammin koulutettuja työkavereita, ei pahalla mutta monesti enemmän ajattelevat ovat terapioineet itsensä positiivisemmiksi..

”Terapioineet”. Nytvittuoikeestihei 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Vierailija
16/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu fakta on, että "Miehen hiki rauhoittaa naista". Rekrytoijien kannattaisi ottaa tuo huomioon.

mies54v

Vierailija
17/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y h y y y y Een kestä enää sitä etten voi tehdä työtäni hyvin, en kestä kurjaa työilmapiiriä, en kestä jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta y h y y y y tarviin keskusteluapua kelan piikkiin y h y y y y y y y 😫😩😭

Nyt sanon sulle,ärsyttää tää sun typerä yhyy yhyy,eli haistappa kuule se kukkanen,jonka lehmä viime kesänä söi.

Vierailija
18/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynnin ohjaajan duuni on pitkälti samaa. 

Naisvaltainen ala. 

Vierailija
19/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y h y y y y Een kestä enää sitä etten voi tehdä työtäni hyvin, en kestä kurjaa työilmapiiriä, en kestä jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta y h y y y y tarviin keskusteluapua kelan piikkiin y h y y y y y y y 😫😩😭

Et varmaan ole itse tehnyt päivääkään minkään alan töitä.

Vierailija
20/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata rääkätä itseään naisvaltaisilla aloilla surkealla palkalla. Äkkiä pois ja esim. insinööriksi kouluttautumaan. Niillä on mukavat oltavat työelämässä: hyvä palkka, vakituinen työ, rauhallinen konttoriympäristö. Ei myöskään edellytä välkkyyttä saati sosiaalisia taitoja, vähällä pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan