Kun keskustellaan kesätöistä.....
Minkäs ikäisille on teidän mielestä sopivia seuraavat työt?
- mansikanpoiminta
- mainosten jakaminen
- hampurilaisravintolassa työskentely
- kaupungin puutarhahommissa toimiminen
- puhelinmyyntityö
Mä itse sanoisin, että mansikanpoiminta sopii 12-16-vuotiaille, mainosten jakaminen 10-14 -vuotiaille, hampurilaisten tekeminen 16-19 -vuotiaille, kaupungin puutarhatyö 16-19 -vuotiaille, puhelinmyyntityö ei kenellekään.
Kommentit (7)
- mansikanpoiminta
17+. Fyysisesti oikeasti todella raskasta hommaa ja pitää osata kuunnella kehoaan, ettei riko selkäänsä.
- mainosten jakaminen
16-
16+ keittiöön, 18+ kassalle
14+ (eikö tää oo minimi kesätyöikä?)
- puhelinmyyntityö
ei kenellekään
Kaikki työt sopivat myös aikuisille. Paitsi puhelinmyynti, se pitäisi kriminalisoida.
Erittäin matalapalkkaiset työt (puh.myynti, mainokset) sopivat kotona asuville. Muut sopivat niille, joiden pitää elättää itsensä.
Meidän eskarilinen on ollut osi reippaana ja halusi tänä kesänä suonenjoelle mansikoita poimimaan 3 viikoksi. Viikon on ollut ja kuulemma joka päivä on kerännyt monta korillista mansikoita.
Mä taas sanoisin, että mainosten jakaminen ei sovi kenellekään.
Mansikanpoiminta ja puutarhahommat 14- 40
hampurilaisten tekeminen 16-
puhelinmyynti 18-
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:23"]
Minkäs ikäisille on teidän mielestä sopivia seuraavat työt?
- mansikanpoiminta
- mainosten jakaminen
- puhelinmyyntityö
[/quote]
Mainostenjako ja puhelinmyynti ei kenellekään. Mansikanpoimintakin vähän siinä ja siinä, osa paikoista toki kunnollisia. Kaupungin puutarhahommat ja hamppariravintola 15v ylöspäin.
Jaa. Jollei mulla olisi töitä (olen 23) niin mä hakisin noihin kaikkiin, tosin puhelinmyyntiin vähän pitkin hampain.