IL: Jari ampui haulikolla rusakon – naapuri soitti poliisit: ”Sanoin pojalle, että antaa olla viimeinen kerta”
Wild Frontier: Finland.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b00e12d-5a40-4d16-862e-6918fe177cd8
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarin elämän tarkoitus on aiheuttaa kipua ympärilleen säälin jopa omenapuuta.
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Varmaan sellainen säleinen, haulien raapima riuku.
Mulla täälllä maalla rusakot söivät omenapuun taimen. Istutin seuraavana kesänä uuden ja suojasin sen verkolla. Puun on saanut olla rauhassa, eikä ole tosiaankaan tarvinnut turvautua aseeseen, vaikka sellainen on ja metsästysluvatkin tietysti.
Ihailen mielen tyyneyttäsi. Mökillä rusakot söivät kaikki omenapuut. Verkot oli puissa vajaa kymmenen vuotta ja virheellisesti luulin, että nyt eivät syö enää.
Tämän jälkeen rusakot ovat olleet minulle yhteiskunnan vihollinen numero 1. Olen metsästävälle miehelleni sanonut pari kertaa, että nyt luotia, kohti noita rusakoita. Nauraa minulle pentele päin naamaa. Sanoo, että ei voi, sillä naapuriin on alle 150 metriä. Damn! Terveisin, "yksi helsinkiläinen rusakon vihaaja"
Rusakoita voi myös myrkyttää rotanmyrkyllä. Laita vaikka omenaan sitä, kuten paha noita Lumikissa ja seitsemässä lyhytkasvuisessa teki. Lihapulliin älä laita, kun rusakot ei syö niitä ja koirakansa alkaa nillittämään. Kerran koitin ja voin vakuuttaa, että sanomista tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarin elämän tarkoitus on aiheuttaa kipua ympärilleen säälin jopa omenapuuta.
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Varmaan sellainen säleinen, haulien raapima riuku.
Mulla täälllä maalla rusakot söivät omenapuun taimen. Istutin seuraavana kesänä uuden ja suojasin sen verkolla. Puun on saanut olla rauhassa, eikä ole tosiaankaan tarvinnut turvautua aseeseen, vaikka sellainen on ja metsästysluvatkin tietysti.
Ihailen mielen tyyneyttäsi. Mökillä rusakot söivät kaikki omenapuut. Verkot oli puissa vajaa kymmenen vuotta ja virheellisesti luulin, että nyt eivät syö enää.
Tämän jälkeen rusakot ovat olleet minulle yhteiskunnan vihollinen numero 1. Olen metsästävälle miehelleni sanonut pari kertaa, että nyt luotia, kohti noita rusakoita. Nauraa minulle pentele päin naamaa. Sanoo, että ei voi, sillä naapuriin on alle 150 metriä. Damn! Terveisin, "yksi helsinkiläinen rusakon vihaaja"
Rusakoita voi myös myrkyttää rotanmyrkyllä. Laita vaikka omenaan sitä, kuten paha noita Lumikissa ja seitsemässä lyhytkasvuisessa teki. Lihapulliin älä laita, kun rusakot ei syö niitä ja koirakansa alkaa nillittämään. Kerran koitin ja voin vakuuttaa, että sanomista tuli.
Älä! Talvella linnutkin nokkii omenoita. Ja oravat hakevat helppoa ruokaa. Et saa sitä myrkkysatsia puutarhassa esille niin ettei siitä olisi sivullisille haittaa
Tässä taas esimerkki pohjalaisesta luontosuhteesta. Luonnossa pitää ampua kaikki. Sitten naureskellaan kun saa**nan kaupunkilaishipit ei mitään tajua oikeasta elämästä.
Tällaiset väkivaltaiset Jarit tekee maailmasta paskemman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa Jari ääliö naapurina. Koko episodi olisi ollut estettävissä kun olisi ihan avoimesti kertonut naapurille aikovansa joku ilta vähentää rusakoita, että jos kuuluu laukauksia niin se on hän siellä pimeässä sitten. Voi itsekkin olla ihan avoin touhuistaan eikä haukkua muita menemään.
Se naapuri on ääliö ei Jari. Jumalauta omalla pihallaan ampuu ni mitä se kelleen kuuluu.
Kyllä se pimeässä ampuminen herättää ihan metsästäjienkin mielessä kysymyksiä mitä siellä tapahtuu. Ei se ole vaan viherpiiperöiden juttu. Jos ei osaa toimia aseiden kanssa fiksusta ni ne voi antaa sen poliisipartion matkaan.
Näin on. Nimenomaan salametsästäjiä kytätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Maaseudulla lain antamissa rajoissa... Missä ne kotipiirin iltaisin liikkuvat rusakot pitäisi sitten ampua? Päivällä lähimetsän pupusolariumissa?
Miksi ne pitäisi ampua?
Mahtaa olla mukava asua tuollaisen aseenheiluittelijan naapurissa. Umpihullulta aseet pois.
Koska hän ilmeisesti tykkäsi omenoista omasta puustaan, eikä ostettuna k marketista? Lisäksi samalla tuli lauantain ruokapöytään jänispaistia.
Meillä on verkot omenapuiden ympärillä, saa puput juoksennella mielin määrin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Maaseudulla lain antamissa rajoissa... Missä ne kotipiirin iltaisin liikkuvat rusakot pitäisi sitten ampua? Päivällä lähimetsän pupusolariumissa?
Miksi ne pitäisi ampua?
Mahtaa olla mukava asua tuollaisen aseenheiluittelijan naapurissa. Umpihullulta aseet pois.
Koska hän ilmeisesti tykkäsi omenoista omasta puustaan, eikä ostettuna k marketista? Lisäksi samalla tuli lauantain ruokapöytään jänispaistia.
Meillä on verkot omenapuiden ympärillä, saa puput juoksennella mielin määrin 🙄
Jotkut tuovat/istuttavat myös erikseen pupuille talven varalle rouskutettavaa niin pysyy omenapuut tallessa.
Jari vaikuttaa sanomistensa perusteelta sellaiselta perusjäärältä, joita löytyy joka kylältä. "Minulla on oikeus perkele!" "Näin on aina tehty!" Sellainen ei kovin helposti lähestyttävä kaveri, jonka naama on 24/7 norsunpimpparalla ja mikään ei ole koskaan tarpeeksi hyvin. Koskaan ei myöskään voi sanoa mitään asiallisesti vaan se on juuri tuota "ANNA OLLA VIIMÄNE KERTA SAATANA!!!!1"-tasoa, koska kaikki pitää vetää negatiivisen kautta ja joko tyyppi on sun paras kaveri tai pahin vihollinen, todnäk homokin. Kaikki on myös muiden ihmisten tai valtion syytä.
En siis ihmettele, että joku tuollaisen kaverin olettaa ampuvan muutakin, kuin jäniksiä eikä kiinnosta mennä kyselemään mitä tai miksi ampuu ja onko mahdollisesti jurrissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Pysykäähän te piiperöt vaan siellä kehän sisällä eläintarhassanne. Me voimme rakentaa ilmaiseksi talkootöillä muurin, jotta koko muu Suomi saa olla rauhassa teidän mielisairailta harhoilta ja teoilta.
Juntin uhoa :D ette tule ikinä mitään rakentamaan, kuten tiedät, koska olette täysin riippuvaisia pk-seudun lappaamista almuista. Ruokkivaa kättä ei purra, vaikka ainainen uho ja räksytys on päällä.
Meille ei tule mitään tärkeää Helsingistä. Laitetaan sinne rajat kiinni.
Hei, älkäähän nyt arvostelko koko ajan meitä helsinkiläisiä. Voihan nuo metsästystä vastustavat olla myös vaikka TURUSTA.
Terveisin, helsinkiläinen rusakkoja mökillään vihaava metsästystä harrastavan miehen vaimo. ;)
Mistä se bunny-riepu tiesi, että se omppapuu on pyhä, kun isäntä itse on tehnyt keltaisen ringin puun juurelle.
omho kirjoitti:
Jari vaikuttaa sanomistensa perusteelta sellaiselta perusjäärältä, joita löytyy joka kylältä. "Minulla on oikeus perkele!" "Näin on aina tehty!" Sellainen ei kovin helposti lähestyttävä kaveri, jonka naama on 24/7 norsunpimpparalla ja mikään ei ole koskaan tarpeeksi hyvin. Koskaan ei myöskään voi sanoa mitään asiallisesti vaan se on juuri tuota "ANNA OLLA VIIMÄNE KERTA SAATANA!!!!1"-tasoa, koska kaikki pitää vetää negatiivisen kautta ja joko tyyppi on sun paras kaveri tai pahin vihollinen, todnäk homokin. Kaikki on myös muiden ihmisten tai valtion syytä.
En siis ihmettele, että joku tuollaisen kaverin olettaa ampuvan muutakin, kuin jäniksiä eikä kiinnosta mennä kyselemään mitä tai miksi ampuu ja onko mahdollisesti jurrissa.
Olisi kiva nähdä kuinka rauhallisesti sinä suhtautuisit samanlaiseen herätykseen minkä Jari vaimoineen sai kokea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Pysykäähän te piiperöt vaan siellä kehän sisällä eläintarhassanne. Me voimme rakentaa ilmaiseksi talkootöillä muurin, jotta koko muu Suomi saa olla rauhassa teidän mielisairailta harhoilta ja teoilta.
Ehtikö jutun päähenkilö kommentoimaan? Naapuriaankin haukkui piiperöksi vaikkei tiennyt tästä mitään.
Ihan kuules hesalaisetkin metsästää, tiedoksi vaan. Mitä harhoja "piiperöinä" pitämilläsi henkilöillä muka on?
omho kirjoitti:
Lakkaako Jarin oikeudet metsästää rusakkoa pihallaan siihen että 180m päähän muuttaa joku ituhippi?
Pinskalla ensi kerralla niin ehkä ei pelota naapureita, aivan aiheellista soittaa jos pelkää että jonkun henki on vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Juntin uhoa :D ette tule ikinä mitään rakentamaan, kuten tiedät, koska olette täysin riippuvaisia pk-seudun lappaamista almuista. Ruokkivaa kättä ei purra, vaikka ainainen uho ja räksytys on päällä.
Meille ei tule mitään tärkeää Helsingistä. Laitetaan sinne rajat kiinni.
Hei, älkäähän nyt arvostelko koko ajan meitä helsinkiläisiä. Voihan nuo metsästystä vastustavat olla myös vaikka TURUSTA.
Terveisin, helsinkiläinen rusakkoja mökillään vihaava metsästystä harrastavan miehen vaimo. ;)
Jaa, minä en vihaa mitään eläimiä, vaikka olen metsästänyt. Mikset itse hommaa metsästyskorttia?
Todellakin typerää liittää metsästysvastaisuus jotenkin hesalaisiin. Siellä asuu kaikenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
omho kirjoitti:
Lakkaako Jarin oikeudet metsästää rusakkoa pihallaan siihen että 180m päähän muuttaa joku ituhippi?
Ei todellakaan. Täällä vaan tuntuu 99%mielestä lakkaavan
Vierailija kirjoitti:
omho kirjoitti:
Ehkä aselupaan kannattaisi pistää myös vaatimus siitä että on edes alkeellista sosiaalista osaamista asua niiden aseidensa kanssa muiden lähistöllä. Tuollainen jutussa kerrottu uho ei ole kaikkein paras merkki tällaisesta osaamisesta.
No kuka teistä oikeasti haluaisi tuollaisen pihalla ammuskelevan naapurin. En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
No kuka teistä oikeasti haluaisi tuollaisen pihalla ammuskelevan naapurin. En minä ainakaan.
Minulla on sellainen eikä häirihe yhtään. pyydän aina välillä myös omalle pihalleni ampumaan.
Naapurille uhittelun jälkeen paskalta haiseva juntti meni hakkaamaan vaimoaan.
Piekkarilla (22 LR) ei saa metsästää rusakkoa. Kun ampuu haulikolla niin ei riko lakia vaikka ääntä kuuluu.