Onko 3000 euron kk-palkka hyvä?
Kommentit (34)
On alle suomalaisten keskipalkan, joten ei se sillä tavalla mikään hyvä palkka voi silloin olla. Työhön nähden voi olla hyvä vai huono, riippuu työstä.
Minä tulisin oikein hyvin toimeen tuolla palkalla.
Voittaa aina mun 2200€/kk palkan, jossa asiakaspalvelua ma-pe päiväaikaan. Ai kun saisikin joskus noin paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:07"]
Bruttona tuo lienee suunnilleen suomalaisten keskipalkka, kaikki ammatit mukaan lukien.
[/quote]
Tää onkin harvinaisen kakkapökäle tapa mitata kuukausipalkkaa.
Milja Miljardööri tienaa 15 miljardia vuodessa ja kasvattaa keskituntipalkkaa näin ollen tonnilla kuukaudessa. Viksua?
Riippuu mitä "asiakaspalvelua päivätöissä" käytännössä tarkoittaa. Savolainen vastaus kysymykseesi: voipan tuo olla tahi voip olla olematta.
Ihan okei palkka, jos työ itsessään ei ole hirveän raskasta.
On hyvä, itse haaveilen yli 2000 € palkasta, nyt 1700€/kk vaikka teen enemmän kuin henkilö jota tuuraan (saa huomattavasti parempaa palkkaa). Kaikki on suhteellista.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:31"]
Bruttona tuo lienee suunnilleen suomalaisten keskipalkka, kaikki ammatit mukaan lukien.
[/quote]
Milja Miljardööri tienaa 15 miljardia vuodessa ja kasvattaa keskituntipalkkaa näin ollen tonnilla kuukaudessa. Viksua?
[/quote]
Ja taas löytyy syitä naisten miehiä alemmille palkoille. Naiset pyytävätkin vähemmän palkkaa kuin miehet, jos palkkatoivetta kysytään, ja tässä taas naiset selittävät, miksi pieni palkka olisikin hyvä palkka. Tuo on alle keskipalkan, eikä Suomessa mitään miljardipalkkoja tienata, joten keskipalkka on ihan hyvä mittari.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:39"]
[/quote]
[/quote]
Ja taas löytyy syitä naisten miehiä alemmille palkoille. Naiset pyytävätkin vähemmän palkkaa kuin miehet, jos palkkatoivetta kysytään, ja tässä taas naiset selittävät, miksi pieni palkka olisikin hyvä palkka. Tuo on alle keskipalkan, eikä Suomessa mitään miljardipalkkoja tienata, joten keskipalkka on ihan hyvä mittari.
[/quote]
Ja taas vaihdetaan aihetta kuin raidetta.
Noh, naisten ja miesten välisiä palkkaeroja selittää mieltymykset eri ammatteihin. Lisäksi ylityöt eivät näy näissä vertailuissa eivätkä verotuksessa.
Jos painan vuodessa 300 tuntia ylitöitä ja sinä et, oletko siis oikeutettu samaan palkkaan? Aivan.
On ihan tutkittu totuus, että samaa työtä hakiessaan naiset pyytävät vähemmän palkkaa kuin miehet. Siksi naisten pitää muuttaa ajattelutapansa siitä, mikä on hyvä palkka. Ja ei ole mitään syytä, miksi naisvaltaiset korkeasti koulutetut vaativat alat ovat huonommin palkattuja, kuin miesvaltaiset alat. Muu kuin se, että naiset eivät ole osanneet pitää puoliaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Keskipalkka - mikäli sillä tarkoitetaan keskiarvoa - on paska mittari. Pitäisi käyttää mediaanipalkkaa, joka tasoittaa just nämä miljoonia tienaavat tilastovääristymät. Ainakin näin minulle opetti tilastotieteiden lehtori yliopistossa, kun opiskelijana tein ammattijärjestölle palkkavertailukatsausta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:49"]
On ihan tutkittu totuus, että samaa työtä hakiessaan naiset pyytävät vähemmän palkkaa kuin miehet. Siksi naisten pitää muuttaa ajattelutapansa siitä, mikä on hyvä palkka. Ja ei ole mitään syytä, miksi naisvaltaiset korkeasti koulutetut vaativat alat ovat huonommin palkattuja, kuin miesvaltaiset alat. Muu kuin se, että naiset eivät ole osanneet pitää puoliaan.
[/quote]
Kyllä alallakin on merkitystä. Julkisella puolella harvoin päästään liike-elämän palkkoihin. Itse tunnen vain yliopistokenttää ja kyllä siellä kaikilla on palkat hyvinkin samalla tasolla sukupuolesta riippumatta ja neuvotteluvaraa on erittäin niukasti, vaikka teoriassa tulospalkkaus onkin.
Riippuu työstä, työkokemuksesta jne.
Yleisesti ottaen ei. Alittaa keskipalkan.
Sanat päivätyö ja ma-pe riitti mulle. Eli on hyvä palkka. Mulle ei tule tollasta palkkaa kolmivuorotyössäkään.