Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkut vain muutaman hassun tunnin?

Vierailija
31.01.2022 |

Vai soitatko pomolle ettei tänään pääse töihin.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei nukkumattomuus ole pätevä syy jäädä kotiin.

Ihan vaan tiedoksi sulle.

Vierailija
82/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. En mä yleensä nuku viikossa kuin 2-3 yötä mut teen töitä viitenä päivänä.

Nukun sellaisina öinä kun en vedä piriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menen.

Olen aina mennyt.

Joskus on ollut on öitä, jolloin en ole nukkunut tuntiakaan.

Olen silloin noussut vuoteesta ennen kellon soittoa, ja tehnyt kaikki jutut, ennenkuin herätän lapsen kouluun..

Jos ja kun on perus terve ja vielä suht.koht, nuorehko ihminen, niin kestää tilapäistä unettomuutta melko pitkäänkin.

Itse tottuin tiettyyn määrään unetNtomuutta eroni jälkeen, ja kummallista kyllä, elimistä tottuu siihen.

Juon aamuisin tosi väkevää kahvia, ja sittemin sain ystävältäni vinkin, että jos keskipäivällä alkaa töissä aivan suorastaan nukuttaa, niin kannatta ottaa 1-2  kofeiini tablettia, että jaksaa klo 14 kahvi tuntiin saakka.

Onneksi työskentelen alalla jossa on joustava työaika 7-17 ja rutiini toimisto työssä.

Ne menetetyt valvotutut yön tunnit tulee sitten nukuttua silloin kun uni taas maistuu, yleensä vkonloppusin.

Joten yön tai parin unettomuus ei ole mikään syy jäädä työstä pois.

Terve nuori ihminen kestää sen hyvin, jos vain viitsii niin tehdä.

Toki se riippuu hyvin paljon ammatista, mitä vaativampia työ on sitä enemmän tarvitaan todella virkeä ja levännyt ihminen.

Mutta mitenpä jaksaa ne päivystävät lääkärit, jotka ovat olleet ensin olleet töissä täyden päivän ja vielä sen päivän jälkeen päivystävät useita tunteja, ja joutuvat tutkimaan mitä erilaisempia potilaita päivsytys vastaan otoillaan sairaaloissa?

Mistä heillä riittää jaksamista ja virkeyttä osata diagnosoida potilas kaikkinensa?

Mutta on näyttänyt riittävän, aina ovat ihmiset avun saaneet sairaaloissa, myös aamu öisin.

Vierailija
84/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
85/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.

Nimim. työterveyslääkäri, 41 v

Voin varmaan jäädä sit jo suoraan eläkkeelle.

Vierailija
86/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v menty 2-4h yhtäjaksoisilla unilla enkä kertaakaan ole jäänyt sillä verukkeella pois töistä

Vierailija
87/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Mutta nukunkin aina 8-9h.

Vierailija
88/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.

Nimim. työterveyslääkäri, 41 v

38 vuoteen en ole tästä syystä saanut päivääkään sairista vaikka olen pyytänyt ja ollut todella huonossa kunnossa.

Psykiatrin ja työterveyslääkärin kommentit: Mutkun sä näytät niin hyvältä ja reippaalta!

Vierailija
89/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana vielä jaksoin käydä töissä "samoilla silmillä" vaikka viikon putkeen. Sitten minulla diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sydänvika, jouduin pitkälle saikulle ja lopulta työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
90/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menen. En ole luuseri, joka aina inisee pikkuasioista. Aikuinen ihminen kestää väsymystä.

Vierailija
91/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaisin ja sanoisin että migreeni.

Juuri näiden ihmisten takia jotkut työnantajat nyrpistelee jos joutuu olemaan oikeasti migreenin takia poissa. Käsittämätöntä miten moraalitonta porukkaa täällä.

Vierailija
92/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaako mennä huomenna töihin? Mahtaa vituttaa. Mua ainaski vituttaa. Te maksatte mun loisimisen huomennakin. Mahtaa vituttaa.

Täh, olen etätöissä enkä laittanut edes kelloa soimaan vaan heräsin rauhassa ysin aikoihin. Tässä aamutaki päällä selailen nettiä ja juon kahvia. Palkkaa kuittaan yli neljä tonnia. 

Kiitos mutta ei vituta, sinua kyllä säälin :) 

Vierailija
93/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia kommentteja kyllä osa. Lusmuilu ei ole ok mutta ei kuolinvuoteella saa mitään palkintoa siitä kuka oli armottomin itselleen ja kärsi eniten. Työpaikkoja ja pomoja tulee ja menee mutta oma elämä on ainokainen. Mikään ei ole terveyden menettämisen arvoista. Joo kyllä vähän väsyneenä muutaman tunnin unilla selviää työpäivästä mutta jos tilanne on huonompi niin omaa kehoa kannattaa kuunnella. En saikuta mielelläni ja pyrin "säästämään" saikuttamisen niille kerroille kun se on oikeasti tarpeellista, mutta kyllä unettomuus on pätevä syy saikulle. Jotkut ihmiset myös fyysisesti sietävät väsymystä paremmin kuin toiset ja siihen vaikuttaa monet asiat.

Vierailija
94/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin voimalla selviää. Menen tietysti ja työpäivän jälkeen himmailen illan niin, että seuraavana yönä tulee uni taatusti.

Vierailija
95/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
96/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin, mutta toivon että bussikuski tai hoitaja tai lääkäri eivät menisi.

Vierailija
97/112 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka väsynyt olisin.

Vierailija
98/112 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut saikulla unettomuuden takia, olin kuljetusalalla tuolloin. Työ oli vielä yötyötä

Vierailija
99/112 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menen. Ei se ole sairaus. Jäisi moni pikkulapsi perheestä menemättä töihin huonosti nukutun yön vuoksi

Vierailija
100/112 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!