Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkut vain muutaman hassun tunnin?

Vierailija
31.01.2022 |

Vai soitatko pomolle ettei tänään pääse töihin.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läshyn lää. Univajakit vaan haluaa saikuttaa samalla ku yksityislääkäri määrää Imovanea, Stilnoctia ja Tenoxia ja niitähän on kiva sit sairauslomalla popsia viinin kanssa.

Vierailija
42/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Työ ei ole koskaan ollut kovin tärkeää minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Syyt:

1. Väsyneenä ei saa ajaa.

2. Minulla on unettoman yön jälkeen ihan kamala olo fyysisestikin.

En koskaan hakeudu aamutöihin, olen henkeen ja vereen iltaihminen. Tosin joskus aivan poikki jo alkuillasta, mutta useimmiten herään henkiin vasta silloin. Iltatyössä tällainen nukkumattomuustilanne on lähestulkoon mahdoton, koska yleensä saan unta viimeistään neljän aikaan aamulla ja sitten voin nukkua vaikka yhteentoista asti (jos työt alkavat vaikka yhden-kahden aikaan.)

Vierailija
44/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.

Nimim. työterveyslääkäri, 41 v

Mutta jos valvoo koko yön pleikkaria tms. pelaten ja nukkuu vain pari tuntia, saako tuolloinkin jäädä kotiin ;D

Vierailija
45/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kannattavaa mennä töihin, jos ei ole työkuntoinen, mutta tuommoinen toiminta ei ole hyvä syy olla pois töistä. Oonhan minäkin mennyt töihin vaikka olen nukkunut 3 tuntia. Ei ainaskaan oma työni ole niin riski altista, ettenkö yliväsyneenä pystyisi tehdä töitäni.

Vierailija
46/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
47/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että soittaisin etten tule töihin ja jäisin kotiin? Nukkumaan? Hahaha

Sulla ei taida olla ollut koskaan unettomuusongelmia. Enpä haluaisi olla univajeisen bussikuskin kyydissä (reaktiokyky heikkenee ja rattiin voi nukahtaa). Ihan vastaava kuin olisi promilleissa töissä. Että naureskele sinä siellä vaan.

Jos kerran olet niin vajeinen, niin irtisanoudut työstäsi ja jäät kotiin nukkumaan.

Sehän se onkin yhteiskunnallisesti kannattavin malli. Kaikki kausittaisesta unettomuudesta kärsivät jättäytyy työttömiksi ja yhteiskunnan eläteiksi.

Vierailija
48/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli tehdastöissä mentyä töihin vain muutaman tunnin nukkuneena. Töihin tultua saattoi olla ihan pirteä olo, mutta sitten aamupäivän aikana alkoi väsymys painaa niin että meinasi ihan väkisin nukahtaa siihen linjan varteen. Jokunen tapaturmakin sattui väsymyksen takia.

En jaksanut 3-vuorotyötä joten otin lopputilin. Työterveydestä ei ole mitään apua, ne vain vedättävät joka asissa mahdollisimman pitkälle ja pihistelevät sairauslomissakin.

Vierailija
49/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä auttaa. 

Proletariaatin elämää. 

Vierailija
50/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen .

Vierailija
51/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unettomuus on vakava ongelma, en todellakaan leiki mitään yli-ihmistä siinä tilassa. En muista yhtään mitään ja olen riski liikenteessä. Tosin minulla on muutamat supertutut alueet, joissa olen ajanut miljoona kertaa. Ne reitit pystyn ajamaan hieman väsyneenäkin ilman ongelmia, mutta vähänkään kauemmas en uskalla mennä ja motarille en mene, jos on vähänkään epävarma fiilis väsymyksen takia.

Minua myötähävettää nämä "totta kai menen, eihän se ole työpaikan vika, etten ole nukkunut." 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Kuvitteletteko, että se "työpaikka" eli ts. pomo ajattelee yhtä empaattisesti teistä 😂😂😂 heitä kiinnostaa vain raha ja te nuoleskelette heitä kuin mitäkin raukkoja, joiden elämä menee pilalle, jos uneton työntekijä ei tule paikalle 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

43

Vierailija
52/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tuota useita vuosia. Päättyi psykoosiin. Kannattaa hankkia ajoissa apua jos on univaikeuksia.

Voisitko kertoa tästä lisää? Olen nukkunut jo kuukausia muutaman tunnin yössä ja pelkään että jotain tapahtuu. 

Vierailija
53/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai menen. Ei huonosti nukuttu yö ole mikään sairaus.

Juurikin näin.

Vierailija
54/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jättänyt menemättä töihin, jos en ole nukkunut ja hyvin olen aina tsempannut. Mielestäni asiaan kuitenkin vaikuttaa se, onko muutaman tunnin yö unet toistuvia vai ei. Itselläni ei ole vakavia univaikeuksia ja vähäiset yöunet ovat joko oma vika, kun olen valvonut, tai hetkellinen stressi/levottomuus. Olen siis yleensä nukkunut hyvin, joten sen yhden kerran pystyy tsemppaamaan. Kuitenkin, jos kärsii unettomuudesta ja joka yö tulee nukuttua liian vähän, jossain kohtaan univelka tulee liian suureksi ja alkaa vaikuttaa myös työntekoon. Tällöin mielestäni asiaan pitäisi puuttua työterveydessä ja akuuttiin tarpeeseen voisi jäädä kotiin lepäämään, jos ei ole työkuntoinen.

Vierailija
55/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
56/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vaikka en olisi nukkunut tuntiakaan. Niin käy usein kun opiskelee työnteon ohessa.

Aapeen aloitus heijastaa sitä syöpää joka on valtaamassa työelämää. Saikulle jäädään millä tekosyyllä hyvänsä. Työkaveri meinasi kerran jäädä sairauslomalle, kun sai tietää että hänen kummityttönsä määrättiin pakkohoitoon.

Vierailija
57/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran en mennyt. Mies sai yöllä sairauskohtauksen  ja vietiin lanssilla sairaalaan. Jostain vatun syystä häke ei pitänyt kiireellisenä ja odotettiin kyytiä järkyttävän pitkään. Siinä se yö sitten meni, kun ensin selviteltiin tilannetta, että pärjätäänkö kotona kuitenkin ja sitten kun mies saatiin sairaalaan, niin totesin, että parin tunnin päästä pitäisi lähteä töihin muka. No, sanoin ihan suoraan tilanteen ja sain itsekin sairauslomapäivän.

Muutaman kerran on työstressi iskenyt keskellä yötä ja unet on jääneet olemattomiin. Aina olen lähtenyt töihin. Seuraavana iltana on uni tullut jo ihan eri tavalla.

Vierailija
58/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.

Nimim. työterveyslääkäri, 41 v

Sinäkö teet unettomuusdiagnoosin yhden huonosti nukutun yön perusteella?

Vierailija
59/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, ellei migreeni ehdi iskeä ennen töiden alkua. Siihen kun on taipumusta huonojen yöunien jälkeen.

Vierailija
60/112 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yöllä nukuta yleensäkin muutama tunti?