Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkut vain muutaman hassun tunnin?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Kai tää on ihan henkilökohtaista miten unen vähyys vaikuttaa ihmisiin. Minä olen ainakin tosi kiukkunen jos nukun huonosti.
Kyllä se unenpuute kuule vaikuttaa meihin muihinkin tosi suuresti. Mutta aikuisen ihmisen täytyy kyetä hallitsemaan tunteitaan ja venymään tarvittaessa. Ja tajuta se että elämä nyt vaan ei ole aina ollenkaan kivaa, mutta velvollisuudet hoidetaan ja lupaukset pidetään. Omista tarpeistaan tässä jokainen joutuu joustamaan useinkin eikä se vielä ole saikun paikka.
Pakkohan se on. Ei ole tuuraajia varastossa odottamassa. Joskus olen kyllä vetänyt tirsat safkiksella, mutta niitä edelsi kaksi yötä vailla unen häivää.
Eron jälkeen nukuin monta viikkoa vain sen pari tuntia yössä, enkä millään tavalla hassuja tunteja. Lopulta menin lääkäriltä hakemaan unilääkkeet kun en enää olisi muuten jaksanut, mutta töistä en ollut pois kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että soittaisin etten tule töihin ja jäisin kotiin? Nukkumaan? Hahaha
Sulla ei taida olla ollut koskaan unettomuusongelmia. Enpä haluaisi olla univajeisen bussikuskin kyydissä (reaktiokyky heikkenee ja rattiin voi nukahtaa). Ihan vastaava kuin olisi promilleissa töissä. Että naureskele sinä siellä vaan.
Miksi menisin? Liukuva työaika, menen siihwb aikaan päivästä kun jaksan painaa päivän duunia.
Tottakai menen. Kuten suurin osa ihmisistä. Yksi työkaveri tosin saikuttaa aina jos on nukkunut huonosti mutta hän nyt käyttää jokaikisen syyn että voisi jäädä kotiin.
Tietenkin saikutan, kyllä työkaverit hoitaa työt ja voin mennä sitten hyvin levänneenä taas töihin.
Äh, taas! Miksi jankutat?
Anna työpaikkasi toiselle, jos et edes yritä tehdä töitäsi.
Minulla on AINA niin, jos on aamuvuoro... Teen pääasiassa iltaa ja yötä ja jos joskus sattuu noita karmeita 7-aamuvuoroja, niin menen muutaman tunnin yöunien jälkeen ihan zombiena töihin...
Edellisessä työpaikassa jätin menemättä. Voin niin huonosti stressaavan työn takia ja välillä valvoin öitä ja aamulla oli niin huono olo, että oksensin. Kroppa oli ihan sekaisin. Soitin esimiehelle, että olen oksentanut aamulla enkä tule töihin. Ei tätä silti usein tapahtunut. Sinnittelin välillä väkisin. Mutta joskus kamelin selkä katkesi ja olin poissa. Muuten en kyllä ikinä saikulla ollut sitten.. Ja saikkupäivät tuli vaan noista nukkumattomista öistä sitten.
Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.
Nimim. työterveyslääkäri, 41 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että soittaisin etten tule töihin ja jäisin kotiin? Nukkumaan? Hahaha
Sulla ei taida olla ollut koskaan unettomuusongelmia. Enpä haluaisi olla univajeisen bussikuskin kyydissä (reaktiokyky heikkenee ja rattiin voi nukahtaa). Ihan vastaava kuin olisi promilleissa töissä. Että naureskele sinä siellä vaan.
Jos kerran olet niin vajeinen, niin irtisanoudut työstäsi ja jäät kotiin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tää on ihan henkilökohtaista miten unen vähyys vaikuttaa ihmisiin. Minä olen ainakin tosi kiukkunen jos nukun huonosti.
Kyllä se unenpuute kuule vaikuttaa meihin muihinkin tosi suuresti. Mutta aikuisen ihmisen täytyy kyetä hallitsemaan tunteitaan ja venymään tarvittaessa. Ja tajuta se että elämä nyt vaan ei ole aina ollenkaan kivaa, mutta velvollisuudet hoidetaan ja lupaukset pidetään. Omista tarpeistaan tässä jokainen joutuu joustamaan useinkin eikä se vielä ole saikun paikka.
Ime sinä vaan parsaa!
En mene töihin ja vittuako se kenellekään oikeastaan kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on kyllä sairauslomaperuste.
Nimim. työterveyslääkäri, 41 v
Juu, varsinkin itseaiheutettu unettomuus. Kun pelaa aamuyöhön saakka, niin voihan sitä olla vähän väsynyt aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
En mene aamuisin töihin. Teen yövuoroa.
Ja toivottavasti et nuku yöllä edes muutamaa hassua tuntia ;)
Menen tietysti. En ole lusmu. Ei se töihinmeno aina kivaa ole ja välillä ei ole saanut nukuttua. Pullamössöjen ongelma, että jäädään joka epämiellyttävän tunteen takia kotiin.
Kuvottavia kommentteja osalla. Krooninen unettomuus on vakava sairaus. Itselläni on tämän lisäksi nykyään myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja vaikea masennus, kun en mennyt tarpeeksi ajoissa hoitoon. Onneksi työterveyslääkäri kiinnitti huomiota käytökseeni.
Ei työt rasita. Vakuutusyhtiöstä tulee kuukausittain tilille rahaa. Käännän kylkeä ja jatkan unia.
T. 50v mies
Soittaisin ja sanoisin että migreeni.