Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäön arvostelu tällä palstalla

Vierailija
07.06.2015 |

Olen kiinnittänyt huomiota täällä jatkuvaan toisten naisten (niin julkkisten kuin tavistenkin) ulkonäön arvosteluun. Samaan aikaan ollaan sitä mieltä, että ulkonäköpaineita tulisi vähentää ja ulkonäköön keskitytään liikaan, mutta silti useiden julkkisten, bloggaajien ja tavistenkin ulkonäköä päivitellään täällä (toki kyllä muuallakin) hyvin inhottavasti.

Ja nimenomaan juuri naiset tuntuvat arvostelevan toistensa ulkonäköä, miehiä paljon useammin. Miksi ihmeessä naiset haluavat luoda toisilleen lisää ulkonäköpaineita? Lynkataan jatkuvasti ylipainoisia, haetaan aina jotakin vikaa jonkun ulkonäöstä (liian kääpiö, liian sotanorsu, rasvapallo, liian lauta, liian luuviulu, roikkuvat tissit, liian ryppinen) ja todella näteistäkin ja normaalipainoisistakin naisista yritetään leipoa tankkeja ja jotain suuren luokan rumiluksia, vaikkei heissä ole todellisuudessa mitään vikaa.

Joo, kaikilla ei ole samanlainen maku ulkonäöen suhteen ja kauneus on katsojan silmissä. Mutta miksi pitää arvostella julkisesti jonkun ulkonäköä inhottavilla sanavalinnoilla? Mitä siitä hyötyy? Minulla ei ole itsellä ainakaan mitään tarvetta haukkua tai arvostella kenenkään ulkonäköä. Usein näen ihmisten ulkonäössä aina jotain positiviista ensimmäiseksi, enkä edes mieti, mikäs hänessä nyt mahtaa olla vikana. Minulla on muuten hyvä itsetunto, mutta joskus minullekin sattuu olen ruma -päivä. Silloin alan etsiä mielessäni ison kasan virheitä toisista, mutta se menee onneksi nopeasti ohi. Onko tässä yleisestikin huono itsetunto takana vai mikä ihme siis?

Ja kaikilla on totta kai sananvapaus, en kiellä sitä lainkaan. Mutta meillä on myös vastuu omista sanomisistamme. Kun aikuiset lynkkaavat muiden ulkonäköä toisten kuullen, se tarttuu lapsiin ja nuoriinkin. Varsnkin teini-ikäiset ovat hyvin herkässä iässä ja on varmaan kiva lukea arvosteluja, kuinka se ja se laulaja on taas liian pulla, hänellä on liian pienet huulet ja kamala tukka. Väkisinkin siinä alkaa miettimään, mikäköhän minussa mahtaa sitten olla vikana. Ja ehkä itsekin arvostelemaan toisten ulkonäköä.

Miksi pitää arvostella niin ilkeästi toisten ulkonäköä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 04:57"]Kannattaa vähän opetella seulomaan mitä täällä lukee. Tämän palstan jutuista 95% on täysin turhaa ja joka ikisen normaalin yli 12 vuotiaan pitäisi tämä huomata jo otsikoita lukiessa. Älä siis suotta pahoita mieltäsi näistä jutuista ja älä ajattele kenenkään puolesta - et voi muuttaa edes tätä palstaa mukavammaksi, saati sitten muutakaan maailmaa. Opettele siis tervettä suodattamista niin pärjäät. Näin olen opettanut myös lapsilleni, eli kaikkeen ei kannata mennä korvia myöten mukaan kun voi antaa asian olla ja keskittyä olennaiseen.
[/quote]

Juu siis en minä nyt tätä asiaa mieti 24/7 ja totta kai ymmärrän, että täällä on kaikkea epäolennaista. Mutta olen eri mieltä tuosta, etten voisi muuttaa maailmaa. Kun edes osa haluaa muutoksia toisten haukkumisen lopettamiseen ja epäoikeudenmukaisuuteen, se saattaa levitä muillekin ja sellainen voi näin vähentyä. Tuolla ajatusmaailmalla ei ole mitään järkeä tehdä mitään, kun mikään ei muka auta mitään. Kyllä auttaa. Ehkei välttämättä koko maailmaa pelasteta, mutta ainakin voin yrittää taistella epäoikeudenmukaisuutta vastaan siellä, missä itse voin vaikuttaa asioihin.

Vierailija
2/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmiset arvostelee ja tulee aina arvostelemaan muiden ulkonäköä, ei sille oikeen voi mitään. Täytyy vaan koittaa jättää omaan arvoonsa, ja koittaa olla itse arvostelematta ketään, ainakaan ääneen.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en puolestani tajua, miksi selkeästi rumat bloggaajat, jotka tiedostavat oman ulkonäkönsä vajauden, tyrkyttävät itseään nettiin.

Vierailija
4/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 04:20"]Ruma läski kirjottelee tylsästi en jaksa lukee...
[/quote]

Olen normaalipainoinen ja monien mielestä nätti. Miksi kommentoida, jos ei vaivaudu edes lukemaan?

Vierailija
5/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato kun tämä av on pseudotodellisuus, jossa kaikilla on varaa haukkua kaikkia. Oikeassa maailmassa suurin osa on tavallisia tallukoita ja luonne, käytöstavat ja mielenkiinnon kohteet ratkaisevat suuressa määrin ihmisen markkina-arvon.

Vierailija
6/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän opetella seulomaan mitä täällä lukee. Tämän palstan jutuista 95% on täysin turhaa ja joka ikisen normaalin yli 12 vuotiaan pitäisi tämä huomata jo otsikoita lukiessa. Älä siis suotta pahoita mieltäsi näistä jutuista ja älä ajattele kenenkään puolesta - et voi muuttaa edes tätä palstaa mukavammaksi, saati sitten muutakaan maailmaa. Opettele siis tervettä suodattamista niin pärjäät. Näin olen opettanut myös lapsilleni, eli kaikkeen ei kannata mennä korvia myöten mukaan kun voi antaa asian olla ja keskittyä olennaiseen.

Vierailija
7/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä miten monet ulkonäköhaukkujista täällä ovat naisia, mutta tuntuu silti oudolta ja surulliselta, että sekä täällä että ylilaudalla arvostellaan lähinnä naisten ulkonäköä. Ei sillä, että ahkerampi miesten ulkonäön arvostelu olisi mikään ratkaisu tai parannus.

Vierailija
8/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä palsta on häiriintyneiden ja ilkeiden palsta. Kannattaa valita, mitkä ketjut avaa.

Muiden ulkonäön kommentointi on minusta turhaa. Komppaan kirjoittajaa 5.

Vierailija
9/10 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa suomalaisista naisista on viehättäviä ja kauniita, olkaa rauhassa

Vierailija
10/10 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kirjoitus aloittajalla! Täysin samaa mieltä olen.

Mutta eipä tuolle ongelmalle mitään mahda. Epävarmat naiset tykkäävät jos joku julkkis saa haukkuja ulkoisesta olemuksestaan. Tulee olo "minä taidankin olla paremman näköinen kuin tuo".