NORDEA...ja kuolinpesän laskujen maksu...Varautukaa
Maksoin äitini kuolinpesän laskuja. Olen laittanut kuolinpesän kuoressa laskuja pankkiin, kun se oli ohje. Edunvalvonnalla ei ole merkitystä kuoleman jälkeen. No 1 lasku ei mennyt maksuun. Tuli 2 karhukirjettä. Sitten menin pankin chattiin. Kysyin, että mikä tässä on ongelma, kun kaikki muut laskut on maksettu. Pitää kuulemma päivittää tili. Tilaa virkatodistus, jotta voit todistaa olevasi kuolinpesän osakas. Sanoin, että virkatodistuksen olen tilannut ja siinä menee puoli vuotta ennen kuin saan sen. Ehtii tulla monta karhukirjettä ja ulosottokirjettä ennen sitä. Väänsin aikani ja sain lopulta maksettua chatin kautta laskun. Siis kuka sitten voi hoitaa jatkossa uuden Nordean säännön mukaan kuolinpesän laskuja???
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Pysykää loitolla Nordeasta! Sen onkin kanssa kaikki on vaikeaa!
Toisaalta kuolinpesän hoito on hirveän rankka ja työläs homma. Kaikki mahdollinen on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
Missä tahansa pankissa tuo on ihan tuskaa. Laskut jää maksamatta ja kaikki hoidetaan paskasti. Tömä oma kokemukseni.
Ei minulla ollut ongelmia. Sain kaikki todistukset ja edunvalvonta loppui heti kun äitini kuoli joten minusta tuli asioiden hoitaja. Maksoin äitini laskuja myös omista rahoistani. Minä ja veljeni perimme äidin puoliksi joten ei siinä ollut ongelmia. Osuuspankissa kaikki sujui nopeasti perunkkirjoituksen jälkeen.
Auringonlaskun pankki. Vaihdoin kaikki tilini iki-ilmaiseen S-pankkiin jo kymmenen vuotta sitten eikä mitään ongelmaa ole ollut sen jälkeen missään.
Täällä haukutaan Nordeaa, mutta on ongelmia muuallakin. Kokemusta on kahdesta osuuspankista. Toisessa vehtailtiin määräaikaitilien kanssa ja saatiin venytettyä kaksi ylimääräistä vuotta. Pankissa lakiasioita hoiteli henkilö, jolla ei ollut mitään pätevyyttä ( tai tietysti kepun jäsenkirja) kirjoitteli edunvalvonta papereita, joilla ei sitten tehnyt mitää. Viimeksi toiseen osuuspakkiin kelpasi valtakirja, jossa ei ollut edes todistajia. Eli kovin suurta on vaihtelu pankkien välillä. Onneksi nyt olen se osapuoli, joka kuolee ja perillisten pitää selvitä minun tekemisistä ja tapella kolmen pankin kanssa. Perillisten välit ovat jo nyt kuin kissan ja hiiren. Voisinpa katsella pilven reunalta, kun repivät toisensa.