Miehen verenpaine 205/195!!!
Nyt ollut tunnin levossa. 30min sitten 200/190
Ja äsken 193/179.
Päivystykseenkö? Mies menetti hermonsa aika pahasti tänään!!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, päivystykseen. Tuo on niinsanottu hypertensiivinen kriisi ja vaatii välitöntä hoitoa. Itse samanlaisilla lukemilla jouduin peräti kahdeksi viikoksi sydänosastolle.
Höpö höpö. Mulla on ollut tuollaiset lukemat monia kertoja ja niitä on vain seurailtu.
Ei todellakaan ole. Ne lasketaan saman tien, onnistuu anestesologin johdolla suonensisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mittasin taas ja huusin miehellä, että nyt rauhoitu helvetti ja yritä saada ne alas!! Tällä kertaa tuli 207/201. Tulen hulluksi kohta.
T. Ap
Älä HUUDA!!!
Mun miehellä oli paineet tuota luokkaa ja työterkka oli vaihtanut mittaria, kun ei uskonut silmiään. Miehellä oli ikää silloin tasan 30. Familiaalinen sairaus.
Verenpainelääkitys aloitettiin heti ja hän sai kela-korvausta varten verenpainetauti-lausunnon ilman sen kummempia seurantoja. Lääke aloitettiin isolla annoksella, vaihdettiin pariin kertaan sopivampaan ja nyt taitaa olla kolme eri tyyppistä vp-lääkettä käytössä, sekä sydänlääke. Tutkimuksissa löytyi siis myös läppävuoto ja joku muukin sydänvika. Nykyisin paineet on kai noin 90/140 ja sen alemmaksi ne ei laske.
Vierailija kirjoitti:
Virhemittaus, tuskinpa noin korkea diastolinen paine.
On mahdollista.
Lepoon ja mittaus uudelleen-> soitto 112
Anna miehesi tehdä itse päätöksensä. Ainoa asia mitä sinun kannattaa tehdä on ottaa miehellesi nopeasti netin kautta henkivakuutus.
Toivottavasti olet ap soittanut jo päivystykseen ja pyytänyt ohjeita, etkä vaan kyttää vauva-palstaa ja odottele. Jos miehelläs on verenpainelääkitys, niin lisälääkkeen ottaminen ei olisi pahitteeksi tuossa vaiheessa. Ukko pitkälleen ja lakkaatte kumpikin huutamasta siellä. Verenpaine ei mittaamalla laske, mutta 10min välein voit ottaa mittauksen ja pistä numerot ja kellonajat ylös, jos sairaalaan päädytte.
Soita päisystysapuun 116117 muistaakseni, sieltä kertovat mitä pitää tehdä.
Provohan tämä on, mutta näistäkin oppii aina uutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Soita päisystysapuun 116117 muistaakseni, sieltä kertovat mitä pitää tehdä.
Kyllä tommosilla painearvoilla voi soittaa suoraan 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mittasin taas ja huusin miehellä, että nyt rauhoitu helvetti ja yritä saada ne alas!! Tällä kertaa tuli 207/201. Tulen hulluksi kohta.
T. ApEi voi olla tuollaista mittaustulosta. Ellei joku sydäntapahtuma menossa.
Kyllä voi olla. Minulla oli syksyllä 2020 ja ei ollut mitään sydäntapahtumaa.
Kassit liian täynnä