Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen vastustaa työviikon pidennystä?

Vierailija
06.06.2015 |

Itse sanoisin, että sellainen laiskamato, joka joutaa armotta kortistoon heti seuraavissa YT-neuvotteluissa.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt

Vierailija
2/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten ois ihminen, jolla on elämässään muutakin sisältöä kuin työ. Tai joka ymmärtää, että muutama lisätyötunti viikossa ilman lisäpalkkaa on käytännössä sama kuin palkan alennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Olen tuota miettinyt paljon, sillä päällisin puolin ihan järkevätkin ihmiset tekevät tuosta kynnyskysymyksen. Ehkä he eivät ymmärrä, mihin työajan pidennyksellä pyritään, koskapa vetoavat aina siihen, että työtä pitää jakaa eikä lisätä, kun on niin paljon työttömiä.

Vierailija
4/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä joka ei mielistele porvareita.

Vierailija
5/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joka olen ihan loppu joka viikon jälkeen tälläkin työajalla, päiväkodissa työkentelen. Laadukasta varhaiskasvatusta vai meneekö työn laatu keveämmäksi kun työaika pitenee.

Vierailija
6/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:03"]

Tai miten ois ihminen, jolla on elämässään muutakin sisältöä kuin työ. Tai joka ymmärtää, että muutama lisätyötunti viikossa ilman lisäpalkkaa on käytännössä sama kuin palkan alennus.

[/quote]

Vaihdetaanko paikkoja? Mä otan sun työpaikkas ja sä pääset laiskotteleen 24/7! Saat tehdä ihan mitä haluut! Joka päivä! Päättymätön loma! Ikuinen sunnuntai!

Tosin sitten rahasi ei kyllä riitä enää sisäfileen mutustelemiseen ja kaukomailla viidentähden hotelleissa ramppaamiseen, eikä uutta autoakaan voi ostaa heti kun vanhasta tehdastakuu loppuu ;o)

Vierailija
7/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti menee viideltä kiinni. Jos työaikani pitenee, miten ihmeessä saan lapsen haettua tarhasta? Ja koululainen joutuu olee entistä pidempään yksin kotona.

Vierailija
8/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunlainen, normaali duunari, joka tekee jo nyt yli 12h työpäiviä viisi päivää viikossa. Mihin asti pitää venyä että alkaa riittämään? Pitääkö nukkua työpaikalla, lopettaa syöminen ja asentaa katetri, ettei tarvi pitää kusitaukojakaan?

Vierailija
9/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:10"]

Päiväkoti menee viideltä kiinni. Jos työaikani pitenee, miten ihmeessä saan lapsen haettua tarhasta? Ja koululainen joutuu olee entistä pidempään yksin kotona.

[/quote]

Ehkä se pitenisi päiväkodeissakin...

Vierailija
11/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Vaihdetaanko paikkoja? Mä otan sun työpaikkas ja sä pääset laiskotteleen 24/7! Saat tehdä ihan mitä haluut! Joka päivä! Päättymätön loma! Ikuinen sunnuntai!

Tosin sitten rahasi ei kyllä riitä enää sisäfileen mutustelemiseen ja kaukomailla viidentähden hotelleissa ramppaamiseen, eikä uutta autoakaan voi ostaa heti kun vanhasta tehdastakuu loppuu ;o)

[/quote]

Ei ole varaa mihinkään noista, vaikka tekeekin töitä.

Vierailija
12/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ajattelutyötä, pitää ehtiä kuluttamaan.

Vierailija
13/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:04"]

Hyvä kysymys. Olen tuota miettinyt paljon, sillä päällisin puolin ihan järkevätkin ihmiset tekevät tuosta kynnyskysymyksen. Ehkä he eivät ymmärrä, mihin työajan pidennyksellä pyritään, koskapa vetoavat aina siihen, että työtä pitää jakaa eikä lisätä, kun on niin paljon työttömiä.

[/quote]

Kerro sitten miten se toimisi? Mun järjen mukaan osa-aikaiset työpaikat saataisi syötyä pois sillä, että muut tekevät ekstraa.

Vierailija
14/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pienten lasten ja koululaisten vanhemmat. Ensin haukutaan vanhemmat, kun lapset joutuvat olemaan tarhassa hoidossa  jo nytkin pitkiä paiviä tai yksin kotona koulun jälkeen, ja sitten pidennetään vanhempien työaikaa vielä lisää. 

Kun lasketaan että työpaikka voidaan velvoittaa ottamaan 1,5h matkan päästä, niin työmatkoihin meneisi jo 3h päivästä. Kun tähän lisätään 8 tuntia ruokatuntineen työaikaa tarkoittaa se jo nyt 11 tuntia lapselle päivähoidossa ja jatkossa 11,5 tuntia tai jopa 12h, kaikilla kun tarha ei ole välttämättä siinä työmatkan varrella. Ja kaikilla ei ole sitä toista osapuolta tai toinen osapuoli ei vain pysty syystä tai toisesta hoitamaan lapsen vientiä/hakua. 

Vierailija
15/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:01"]

Itse sanoisin, että sellainen laiskamato, joka joutaa armotta kortistoon heti seuraavissa YT-neuvotteluissa.

[/quote]

Esim. tällainen tavisduunari jonka työaika on jo nyt 40 tuntia viikossa, bruttopalkka 1700e kuukaudessa. En käsitä miten työajan lisäämisellä edistetään työllisyyttä. Osaatko ap sinä sanoa?

Vierailija
16/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:04"]

Mä joka olen ihan loppu joka viikon jälkeen tälläkin työajalla, päiväkodissa työkentelen. Laadukasta varhaiskasvatusta vai meneekö työn laatu keveämmäksi kun työaika pitenee.

[/quote]

Lapset on kyllä unohdettu kokonaan tässä työajan pidentämiskeskustelussa. Meinaako päättäjät oikeasti, että lapsellekin on parempi olla puoli tuntia päivässä pidempään hoidossa? Siis oikeesti!!! Eiköhän lasten pahoinvointi pikemminkin lisäänny, kun ei ehditä enää perheenä olemaan kuin muutama hetki päivässä ja koko perhe on väsyny ja ärtyisä. Kuitenkin pitäisi sitä kotiakin hoitaa, ruokaa laittaa ym...

Ja vielä tuo ryhmien koon suurentaminen, en ymmärrä mitä etua siitä on. Veikkaan, että nämä leikkaukset sun muut "hyvät päätökset" lisäävät masennusta, itsetuhoisuutta, väsymystä, väkivaltaisuutta jne. koko perheen sisälllä, sekä yhä nuoremmissa lapsissa. Nyt jo huomaa kuinka pienetkin lapset yrittävät saada huomiota tappelemalla, huutamalla, riehumalla, joten mitä tämän kaiken jälkeen?

Lisääntyykö huostaanotot, kun perheet palavat loppuun ja taloudelliset ahdingot kurittavat perheitä? Ei pystytä enää huolehtimaan lasten tarpeista ja hyvinvoinnista.

Kysymys kuuluukin, no, tuliko niitä säästöjä ja kenen etua tässä ajettiin?

Maalaisjärkeä hyvät päättäjät, maalaisjärkeä....

Vierailija
17/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka on itse työtön. Sellainen, joka tietää että 6 tunnin työajalla ehtii tehdä melkein saman kuin 8 tunnin työpäivässä, koska taukoja on vähemmän eikä ole niitä loppupäivän 'kitutunteja', kun ei enää jaksa eikä viitsi oikein mitään.

Jos 3-vuorotyö jaettaisi 4-vuorotyöksi, monet työt olisivat paljon nykyistä inhimillisempiä. Vaikka palkka jaettais 3:n sijasta neljälle, ei nykyisten palkka paljonkaan pienenisi, kun verotuskin pienenisi ja työnantajan kannalta työn tuottavuus lisääntyisi enemmän kuin palkkakulut nousisivat.

Olen minä ollut työssäkin, niin toimistossa kuin tehtaassa. Tiedän kyllä, että ei työajan pidentäminen tuottavuutta lisää! Joissakin paikoissa olisi vähän enemmän aikaa käytettävissä nykyisiin töihin, mutta niissä moni on tähänkin saakka tehnyt palkatonta lisätyötä siksi, että työaika ei ole riittänyt.

Vierailija
18/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotta uusia ihmisiä tarvitsee palkata entistä vähemmän? Työnantajahan se siinä käärii tuohet taskuun, kun ei tarvitse palkata uutta työntekijää, kahdeksan nykyisen tehdessä ekstratunnin.

Eli jo työllistettyjen ihmisten työtaakka kasvaa ja työttömillä vielä vähemmän saumaa tulla työllistetyiksi.

Vierailija
19/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sitä pidennetään?
teen nyt jo vähintään 40h/viikko.

Vierailija
20/80 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jolla on lapsia,pitkät työmatkat ja mies pitkää päivää töissä.olisi ihan kiva se lyhyt ilta viettää lasten kanssa eikä työpaikalla