Miksi monella NUORELLA on nykyään kauhea röllömaha?
Mitä ihmettä, minua hämmentää tämä nykynuorison vartalotyyppi. Kävin korkeakoulun pääsykokeissa ja katselin hieman opiskelijamateriaalia. Nuorilla (19-27w) näytti olevan omituinen pömppömaha. Kaikilla, miehillä ja naisilla. Vaikka muuten olisivat niin hoikkia että menisivät melkein anorektikosta. Mitä helvettiä? Mistä tuollainen pömppis tulee? Siideristä, lonkusta ja kaljasta? Ei kai nyt kaikki voi kaljotella enemmän kuin minun sukupolveni nuoruudessaan, fiksuilta, vähän nörttimäisiltä näyttivät.
Poikkeuksena toki fittness harrastajat yms. muut nuoret, mutta puhutaan nyt näistä pömppisnuorista, kun niitä oli PALJON.
Kommentit (63)
energiajuomat ja/tai siideri. myös tiukka vaatemuoti korostaa jokaista muhkua.. kun vertaa 90-luvun flanellipaitoihin .
Olemme mini-USA ruoka-asioissa. Paljon herkkuja ja tehdasruokia, matala itsekuri.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:54"]
En jaksa kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun en saa hyvälläkään kropalla seksiä/suhdetta
[/quote]
LOL, nojuu sehän se tärkeintä onkin :D
[/quote]Miehelle se on tärkeintä. Minulla olisi paljon matalampi verenpaine ja aika erilainen olemus, jos perustarpeet toteutuisivat. Aina välillä olen elänyt kuin olisin onnellinen, mutta kun ei ole oikeasti onnellinen, niin sitä rasitusta ei jaksa kovin kauaa.
En nytkään hirveässä kunnossa ole, vaan vartaloni mittasuhteet ovat selvästi miehekkäät, mutta en myöskään missään ihannekunnossa kannustuksen puutteen vuoksi.
-Mies 29v + 1v-
Mä syytän vahvaa mieltymystäni kaikenlaisiin juustoihin ja pastaruokiin, eikä niinkään satunnaisia erikoisoluita, joita en kännätäkseni juo. Tämä yhdistettynä olemattomiin vatsalihaksiin, niin varsinkin ruokailun jälkeen maha helposti pömpöttää tai "röllöttää". Muuten olen hoikka.
Liikunta, liikunta ja liikunta. Kun ei niitä lihaksia käytetä mihinkään niin läskiä kertyy.
Kun katsoo 70-luvun luokkakuvaa niin kenelläkään ei ole "lihavuusgeeniä". Mistä ne lihavuusgeenit on nyt yhtäkkiä syntyneet.? Häh!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:54"]
En jaksa kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun en saa hyvälläkään kropalla seksiä/suhdetta
[/quote]
LOL, nojuu sehän se tärkeintä onkin :D
[/quote]Miehelle se on tärkeintä. Minulla olisi paljon matalampi verenpaine ja aika erilainen olemus, jos perustarpeet toteutuisivat. Aina välillä olen elänyt kuin olisin onnellinen, mutta kun ei ole oikeasti onnellinen, niin sitä rasitusta ei jaksa kovin kauaa.
En nytkään hirveässä kunnossa ole, vaan vartaloni mittasuhteet ovat selvästi miehekkäät, mutta en myöskään missään ihannekunnossa kannustuksen puutteen vuoksi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
No voi kyynel. Opettele kannustamaan itse itseäsi.
Nuoriso ei tee juuri muuta kuin toljottaa zombina älypuhelimen ruutua 24/7. Ei ihme, että maha kasvaa. Itse oon jo yli 50 vuotias mies ja vartalo paremman näköinen kuin monella 30-vuotta nuoremmalla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:35"]No ei ole minulla.
T.15v
[/quote]vaan minullapa on
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:20"]
Nuoriso ei tee juuri muuta kuin toljottaa zombina älypuhelimen ruutua 24/7. Ei ihme, että maha kasvaa. Itse oon jo yli 50 vuotias mies ja vartalo paremman näköinen kuin monella 30-vuotta nuoremmalla.
[/quote]
Näinpä juuri.
Nykyään on toisaalta enemmän viihdettä kuin koskaan ennen, joten houkutus sen seuraamiseen on suuri.
Myös kaveripiirissä tai sen jutuissa mukana pysyminen saattaa joillakin edellyttää seuraamista vaikka ei varsinaisesti paljon kiinnostaisikaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:41"]
Minun lapsuudessa polkupyörällä ajettiin 10-50 kilometrin matkat kaverin luo kysymään lähteekö kaveri ulos, nykyään istutaan sipsipussin tai karkkipussin ääressä ja kirjoitellaan viestejä kaverille viereiseen asuntoon eikä edes tiedetä millainen sää ulkona on.
[/quote]
Ok, itsekin pyöräilen viikottain 150 km, mutta vähän epäilen, että lapset ovat joskus polkeneet 50km matkoja yhteen putkeen. Ensinnäkin olettaen, että lapsuudessasi lapsilla ei ollut maantiepyöriä, vaan käytössä oli jopo tai vastaava peruspyörä, niin realistinen keskinopeus pyörällä lienee 15-20 km/h. Optimistisimmassakin tapauksessa 50km matkaan menisi siis 2,5 tuntia. Ja sitten kun kaveri ei ollutkaan kotona tai pystynyt leikkimään niin poljettiin takaisin? Siis lapsilla meni useinkin viisi tuntia pelkkiin matkoihin leikkiessä kavereiden kanssa? Ja sitten kun tästä vähentää nukkumisen ja mahdollisen koulun niin ei hirveästi jää tunteja leikkimiseen. Puhumattakaan siitä, että tuollainen 100km päiväpyöräilyt kuluttaa noin 2500 kcal, mikä tarkoittaisi sitä, että useassa perheessä lapset söivät lapsuudessasi kahden aikuisen miehen edestä ruokaa päivässä?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:18"]
Kun katsoo 70-luvun luokkakuvaa niin kenelläkään ei ole "lihavuusgeeniä". Mistä ne lihavuusgeenit on nyt yhtäkkiä syntyneet.? Häh!
[/quote]
Juu ei ollut 80-luvullakaan. Tosin ei ollut 1,5l limupulloja tai 300g sipsipussejakaan. Nyt näitä kuvia katsoessa jengi näyttää miltei aliravitulta verrattuna nykypäivään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:28"]
Minun lapsuudessa polkupyörällä ajettiin 10-50 kilometrin matkat kaverin luo kysymään lähteekö kaveri ulos, nykyään istutaan sipsipussin tai karkkipussin ääressä ja kirjoitellaan viestejä kaverille viereiseen asuntoon eikä edes tiedetä millainen sää ulkona on.
[/quote]
Ok, itsekin pyöräilen viikottain 150 km, mutta vähän epäilen, että lapset ovat joskus polkeneet 50km matkoja yhteen putkeen. Ensinnäkin olettaen, että lapsuudessasi lapsilla ei ollut maantiepyöriä, vaan käytössä oli jopo tai vastaava peruspyörä, niin realistinen keskinopeus pyörällä lienee 15-20 km/h. Optimistisimmassakin tapauksessa 50km matkaan menisi siis 2,5 tuntia. Ja sitten kun kaveri ei ollutkaan kotona tai pystynyt leikkimään niin poljettiin takaisin? Siis lapsilla meni useinkin viisi tuntia pelkkiin matkoihin leikkiessä kavereiden kanssa? Ja sitten kun tästä vähentää nukkumisen ja mahdollisen koulun niin ei hirveästi jää tunteja leikkimiseen. Puhumattakaan siitä, että tuollainen 100km päiväpyöräilyt kuluttaa noin 2500 kcal, mikä tarkoittaisi sitä, että useassa perheessä lapset söivät lapsuudessasi kahden aikuisen miehen edestä ruokaa päivässä?
[/quote]
50 km päässä asuvia kavereita taidettiin nähdä lomilla tai sunnuntaisin, kun saattoi lähteä polkemaan heti tukevan aamiaisen jälkeen.
Ja kun käyttää oikeaa voita ja kermaa (kuten silloin) saa helposti lisäkaloreita siihen ruokaan vaikkei lapsi mättäisikään valtavia annoksia.
10 km päässä asuvaa kaveria saattoi sitten hakea ulos koulupäivän jälkeenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:18"]
Liikunta, liikunta ja liikunta. Kun ei niitä lihaksia käytetä mihinkään niin läskiä kertyy.
[/quote]
Ruokavalio lihottaa, ei vähäinen liikunta. Minä olen aina ollut hoikka eikä minulla ole koskaan ollut pömppistä, vaikka olenkin välillä harrastanut erittäin vähän liikuntaa.
Itse olen 26 v, pituutta 165, painoa 46 ja aivan järkyttävä pömppömaha. Ollut aina, ihan pikkusesta asti :/ Ei se lähde vaikka miten laihduttaisin.
Mulla ainakin e-pillerit aiheuttaa alavatsan turvotusta, muuten olen todella hoikka. En pysty noita pillereitä lopettamaankaan koska iskee hirveä akne ja ihon rasvoittuminen.
[/quote] Melkein joo. Ja koulun/luokan kanssa ala-asteella pyöräitiin letkassa helposti 5-10 km johonkin paikkaan ja sama matka takaisin ilman että kenenkään sallittiin asiasta kitisevän. Ja kaikki tosiaan polki. Nykyään tulis varmaan syyte kun meidän Nico-Yannicaa niin kovin rasitettiin :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]minä pyöräilin teininä n. 100 km päivässä ja melko lujaakin vauhtia, olen edelleen melkein viiskymppisenä hyvässä kunnossa
No jaa.. Olisko vaan matalat farkut, jotka aiheuttaa mahamakkarat istuessa.
mäkin oon ihmetelly miks vanhemmillaki on tälläsii pömppiksii, kyllähän sillon jo pitäis osata ottaa itteensä niskasta kiinni ja urheilla.
oikeesti, mitä vitun väliä miltä muut näyttää?