Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monella NUORELLA on nykyään kauhea röllömaha?

Vierailija
06.06.2015 |

Mitä ihmettä, minua hämmentää tämä nykynuorison vartalotyyppi. Kävin korkeakoulun pääsykokeissa ja katselin hieman opiskelijamateriaalia. Nuorilla (19-27w) näytti olevan omituinen pömppömaha. Kaikilla, miehillä ja naisilla. Vaikka muuten olisivat niin hoikkia että menisivät melkein anorektikosta. Mitä helvettiä? Mistä tuollainen pömppis tulee? Siideristä, lonkusta ja kaljasta? Ei kai nyt kaikki voi kaljotella enemmän kuin minun sukupolveni nuoruudessaan, fiksuilta, vähän nörttimäisiltä näyttivät. 

Poikkeuksena toki fittness harrastajat yms. muut nuoret, mutta puhutaan nyt näistä pömppisnuorista, kun niitä oli PALJON.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niitä 90-luvun alussakin joillain mutta silloin käytettiin löysempiä vaatteita.

Vierailija
22/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:47"]

Istuminen voi kasvattaa vyötäröä jopa 7 cm. Ja mitä nykynuoriso tekee muuta kuin istuu koneella? Plus sinne menevät myös esim. energiajuomista nautitut turhat ja ylimääräiset kalorit.

http://yle.fi/uutiset/vyotaro_kasvaa_jopa_seitseman_senttia_jos_istuu_liikaa/6445684

[/quote]

Istuminenko vaan? Entä jos pötköttelee sohvalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen syötiin harvemmin mutta silloin kun syötiin se oli oikeaa kunnon ruokaa, joissa oli mm oikeaa voita.

Nyt mätetään kokoajan kevyttuotteita, kuten margariinia ja teollisuuden kemikaalikoktaileita tai muuta pikaruokaa, joilla ei lähde nälkä.

Tämän lisäksi ei liikuta tarpeeksi, vaan pienetkin matkat ajetaan jollain skootterilla tai mopolla.

Vierailija
24/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun en saa hyvälläkään kropalla seksiä/suhdetta

Vierailija
25/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:54"]

En jaksa kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun en saa hyvälläkään kropalla seksiä/suhdetta

[/quote]

LOL, nojuu sehän se tärkeintä onkin :D

Vierailija
26/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan siis parikymppisistä, eli niistä lapsista jotka ovat vielä lapsuudessaan ysärillä olleet suht. aktiivisia! 

Voi kauhistus, miltähän 00-luvulla syntyneet näyttävät parikymppisinä. Eipä noi teinit vielä röllyköitä ole, kun osa kasvaa vielä ja kroppa on ihan eri kehitysvaiheessa. Enkä muista että nuo parikyppisetkään olisivat 5-10 vuotta sitten tuolta näyttäneet.

Vierailija
27/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:41"]Minun lapsuudessa polkupyörällä ajettiin 10-50 kilometrin matkat kaverin luo kysymään lähteekö kaveri ulos, nykyään istutaan sipsipussin tai karkkipussin ääressä ja kirjoitellaan viestejä kaverille viereiseen asuntoon eikä edes tiedetä millainen sää ulkona on.
[/quote]
Minun nuoruudessani mentiin suksilla kouluun kesät talvet, nih! Ennen oli kaikki paremmin!!

Vierailija
28/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeninmatkijat ainakin naisilla

Vierailija
29/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:54"]

[/quote]

LOL, nojuu sehän se tärkeintä onkin :D

[/quote]

No ehken halua elää kauhean pitkään yksin?

Vierailija
30/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:54"]En jaksa kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun en saa hyvälläkään kropalla seksiä/suhdetta
[/quote]

Mulla kans. Paino hujahti +30 kg ylös, kun elämäni intohimo ja rakkaus loppui 2 vuotta sitten. Jokainen vatsalihasliike vain muistuttaisi kaiken turhuudesta.

Vierailija
31/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunnetut tärkkelykset ja glugoosi-fruktoosisiirapit.

Vierailija
32/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:04"]

Nyt puhutaan siis parikymppisistä, eli niistä lapsista jotka ovat vielä lapsuudessaan ysärillä olleet suht. aktiivisia! 

Voi kauhistus, miltähän 00-luvulla syntyneet näyttävät parikymppisinä. Eipä noi teinit vielä röllyköitä ole, kun osa kasvaa vielä ja kroppa on ihan eri kehitysvaiheessa. Enkä muista että nuo parikyppisetkään olisivat 5-10 vuotta sitten tuolta näyttäneet.

[/quote]

Öh, minä olin ysärillä lapsi ja teini ja olen yli 30. -00 vuonna syntyneet ovat jo 15v tänä vuonna eli ysärin lopussa syntyneet ovat niitä nykyisiä röllömahoja. Minä siis kirjoitin siitä kun omassa lapsuudessani ja teini-iässä pyöräiltiin se 10-50kim kysymään kaveria ulos eli silloin ysärillä.

Jäin sen viestin jälkeen miettimään että olen tainnut tippua kehityksen kelkasta jo vähän päälle 30-vuotiaana kun kauhistelen nykyisiä parikymppisiä. Maailma muuttuu Eskoseni pitää näköjään paikkaansa, 10 vuotta sitten olin vielä kehityksen kärkiryhmää. Taidankin mennä kiikkustuoliin ja ottaa kutimet käteen kunhan olen nutturan kiristänyt.

Vierailija
33/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:53"]Ennen syötiin harvemmin mutta silloin kun syötiin se oli oikeaa kunnon ruokaa, joissa oli mm oikeaa voita.

Nyt mätetään kokoajan kevyttuotteita, kuten margariinia ja teollisuuden kemikaalikoktaileita tai muuta pikaruokaa, joilla ei lähde nälkä.

Tämän lisäksi ei liikuta tarpeeksi, vaan pienetkin matkat ajetaan jollain skootterilla tai mopolla.
[/quote]

Näinpä. Nykysyömisen ongelmakohdat tiivistäen: CRAP eli caffeine, refined sugar, alcohol ja processed food.

Vierailija
34/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan oli ennen kaikki paremmin,kun ei ollut kaikenmaailman mööpeleitä joilla pelaillaan kokoajan sisällä eikä liikuta ja riehuta ulkona.Sitten teini-ikäisenä ruvetaan kiskomaan sidukkaa ja käydään mäkkärissä ja muissa vähän syöpöttelemässä - niin kyllähän se rupeaa näkymään.

Tosin on kyllä myös järkyttävää kuinka huonossa kunnossa ovat keski-ikäiset suomalaiset naiset ja miehet.Tässäkin toki poikkeuksia,mutta näyttää olevan ihan ok olla vaan se kaupan pullukka ja ostaa lisää mättöä ja käpertyä sohvalle syöpöttelemään ja haukkua muita,jotta saa oman onnettoman itsetunnon vieläkin huonommaksi..

Vierailija
35/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen reilu parikymppinen röllykkämaha. Liikuntaa harrastan paljon ja pyrin välttämään istumista. Pillereiden aloituksen jälkeen lihoin noin 10 kiloa, vaikka ruokavalioni on muuttunut parempaan suuntaan. Teininä söin vain suklaata ja makaroonia. Mikä lie aliravitsemustila minulla sillloin oli, sillä olin hoikka.

Toki sokeriherkkuja tulee vieläkin syötyä turhan paljon, mutta toisaalta en juo alkoholia, limuja tai mehuja, enkä syö roskaruokaa tai sipsejä. Tupakkaakaan en polta.

Vierailija
36/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:29"]Muunnetut tärkkelykset ja glugoosi-fruktoosisiirapit.
[/quote]
Tämä. Metabolisoidaan maksan kautta.

Vierailija
37/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:35"]

Paljon hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio tekee läskiä vatsanseudulle sekä matalavyötäröiset kireät housut.

[/quote]

Voi kuule jos voisin muuttaa ruokavaliolla geenejäni jotka päättäväti mihin raska varastoituu, oi kuinka sen tekisinkään, kyllä kiitos tikku jalat!!!

Vierailija
38/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:29"]Muunnetut tärkkelykset ja glugoosi-fruktoosisiirapit.
[/quote]

Komppaan 100%:sti!
Katsokaapa muuten dokumentti "Hungry for change". Itselleni oli aika silmät avaava kokemus. Ennen luulin, että söin terveellisesti kun ruokavalio koostui rasvattomasta kanasta, höyrytetyistä pakastevihanneksista, lightrahkasta, Vitalinea-jogurteista, riisikakuista, rasvattomasta maidosta, Pepsi Maxista, rasvattomasta jäätelöstä ja sokerittomista karkeista. Hoikka en ollut, päinvastoin ja turvotusta oli jatkuvasti. Luin netistä tuosta dokumentistä, latasin sen ja katsoin läpi. Tajusin, että ruokavaliossani ei ollut juuri mitään luonnollista.

Muistan erityisesti kohdan, jossa joku totesi, että jos nykyihminen laitettaisiin eläintarhaan kuin vaikkapa simpanssit ja hänelle haluttaisiin tarjota, muiden eläintarhaeläinten tavoin, mahdollisimman lajinmukaista ravintoa, mitä se olisi? Olisiko se aspartaamilightlimua, sokerikakkuja, grillattua marinaadilihaa glukoosisiirapilla kyllästetyn ketsupin kera, keinomakeutettuja jogurtteja, steviakahvia ja sokeriliemessä lilluvia purkkihedelmiä? Me olemme vieraantuneet puhtaasta, yksinkertaisesta ruuasta. Nykyään ei enää syödä ravintoa vaan tuotteita ja tottakai se näkyy niin nuorissa kuin vanhemmissakin. Ei pelkästään pömppövatsoina vaan myös alhaisina energiatasoina ja sairauksina.

Vierailija
39/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan runsasta istumista ja vähäistä liikuntaa. Nykyään vaan istutaan, koulussa, bussissa, vapaa-ajalla tietokoneella. Vatsalihakset löystyy ja rasvaa kertyy.

Vierailija
40/63 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:29"]Muunnetut tärkkelykset ja glugoosi-fruktoosisiirapit.
[/quote]

Komppaan 100%:sti!
Katsokaapa muuten dokumentti "Hungry for change". Itselleni oli aika silmät avaava kokemus. Ennen luulin, että söin terveellisesti kun ruokavalio koostui rasvattomasta kanasta, höyrytetyistä pakastevihanneksista, lightrahkasta, Vitalinea-jogurteista, riisikakuista, rasvattomasta maidosta, Pepsi Maxista, rasvattomasta jäätelöstä ja sokerittomista karkeista. Hoikka en ollut, päinvastoin ja turvotusta oli jatkuvasti. Luin netistä tuosta dokumentistä, latasin sen ja katsoin läpi. Tajusin, että ruokavaliossani ei ollut juuri mitään luonnollista.

Muistan erityisesti kohdan, jossa joku totesi, että jos nykyihminen laitettaisiin eläintarhaan kuin vaikkapa simpanssit ja hänelle haluttaisiin tarjota, muiden eläintarhaeläinten tavoin, mahdollisimman lajinmukaista ravintoa, mitä se olisi? Olisiko se aspartaamilightlimua, sokerikakkuja, grillattua marinaadilihaa glukoosisiirapilla kyllästetyn ketsupin kera, keinomakeutettuja jogurtteja, steviakahvia ja sokeriliemessä lilluvia purkkihedelmiä? Me olemme vieraantuneet puhtaasta, yksinkertaisesta ruuasta. Nykyään ei enää syödä ravintoa vaan tuotteita ja tottakai se näkyy niin nuorissa kuin vanhemmissakin. Ei pelkästään pömppövatsoina vaan myös alhaisina energiatasoina ja sairauksina.
[/quote]

Kaikki tulikin yhteen pötköön, vaikka kirjoittaessa jaoin kyllä kappaleisiin. Hemmetin puhelin. Pahoittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä