Kerätään tänne hyviä käytännön niksejä!
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:48"]Kiinnitä kotiavain sellaiseen avaimenperään, jonka voi laittaa roikkumaan ovenkahvaan. Kotiin tullessa ripusta avaimet aina ja samantien siihen ovenkahvaan, ja unohtuu avaimet kotiin huomattavasti harvemmin ku ne on siinä tyrkyllä aina kun kotoa poistuu. Toimii ainakin mulla.
[/quote]
Sisä- vai ulkopuolelle?
Hanki Kärcher. Siivoaminen helpottuu 100 kertaa.
Siis se höyrypesuriko? Meillä on eikä sillä tee mitään, ei lähde edes pinnat puhtaaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:30"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:35"]Siis se höyrypesuriko? Meillä on eikä sillä tee mitään, ei lähde edes pinnat puhtaaksi.
[/quote]
[/quote]
Ikkunapesuri ja tekstiilipesuri ainakin toimivat moitteettomasti!
- Peilit ja ikkunat lähtee puhtaaksi sanomalehdellä hinkkaamalla (jos tosi likaiset, ensin vähän ikkunanpesuainetta)
- Mikro puhdistuu sitruunamehulla: desi sitruunamehua minuutiksi mikroon ja lian voi vain pyyhkäistä rätillä pois
- Jos sinulla on pinttynyttä likaa tms. jossakin, kokeile puhdistaa ruokasoodalla ja etikalla. Niillä puhdistuu (melkein) kaikki!
[/quote]
No juu, kyllähän painepesurilla lika lähtee, saattaa tosin sisätiloissa lasettaessa lähtee vähän muutakin.
Koholla olevan luomen voi itse poistaa hiuksella hirttämällä tai pakastepihdeillä puristamalla. Muutaman päivän päästä luomi tipahtaa pois. Säästö, alk 174 euroa.
"Kahvinkeittimessä" kannattaa käyttää valkaistuja suodatinpusseja, ja se suodatinpussi kannattaa huuhtoa vedellä ennen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Tahranpoistoaine joka toimii
Laita värilliset vaatteet ämpäriin joissa tahroja, lorauta 1dl kloriittia vaatteille ja anna vaikuttaa muutama minuutti, laita sitten koneeseen normipesuun ja saat tahratonta puhdasta ja raikasta pyykkiä
Ämpärissä on tahroja?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:45"]Mulle tämän niksin neuvoi hygieniapassi -kouluttaja. Mua epäilyttää jääkö rättiin pesuainejäämiä astianpesuaineesta.
[/quote]
Mua huolettais se että kiertyykö rätti pesuvarsiin ja rikkoo koneen?