Kerätään tänne hyviä käytännön niksejä!
Kommentit (73)
Kostutetulla sokeripalalla hinkkaamalla saa hellasta tummentumat pois.
Tiskiharjat putsaantuu hyvin astianpesukoneessa.
Laitan aina uuteen pölypussiin 1rkl vaniljasokeria, tulee ihana tuoksu imuroidessa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 03:23"]Ripauta ruokasoodaa kahvipannun pohjalle, pyyhi kostutetulla talouspaperilla ja ällöty siitä mustasta kahvirasvasta (?) mitä näennäisen ok-puhtaasta pannusta irtoaa. Huuhtele pannua vähän.
(Teen näin kun en viitsi tiskata pannua käsin ja astianpesukone ei ole vielä täynnä)
[/quote]
Tuolla samalla vaivalla sen pannun tiskaa käsin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 03:28"]
Tuolla samalla vaivalla sen pannun tiskaa käsin.
[/quote]
Eihän. Kyllä minä koen tuon paljon vaivattomammaksi ja olen perin saamaton. Tosin säilytän soodapurkkia tiskipöydällä iskuvalmiudessa kun taas tiskiaine on allaskaapissa.
Kun pesee penisen joka päivä ja tarpeen mukaan saa paremmin pillua..
Kun ei synnytä, pimppa pysyy hienona eikä miehen tarvitse jahdata sitä muualla :)
Pankkien yms. laitosten lamput häikäisevät usein. Laita ovella tummat sukkahousut päähäsi ja esty epämiellyttäviltä valoilta, näin voit kuitenkin asioida normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:26"]Mulla on ilmanraikastimena jääkaapissa ja tiskipöydän alakaapissa (roskaämpäri) mukissa ruokasoodaa, imee käryt itseensä.
[/quote]
Pitääkö sitä vaihtaa välillä ja jos, niin kuinka usein?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 06:02"]
Onneks olkoon...
[/quote] kiitti <3 :3
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:47"]
Tiskirätit tulee kätevästi desinfiointua kun keitinvedet kaataa niiden päälle lavuaarissa :)
[/quote]
Joku neuvoi pesemään astianpesukoneessa astioiden mukana.
[/quote]
Jos kuitenkin mieluummin pyykinpesukoneessa, riittävän kuumassa. Tiskiharjat pesen kyllä tiskikoneessa.
Toivottavasti osaamme suhtautua kriittisesti näihinkin 'nikseihin' . Runsaat alapeukut antavat osviittaa siitä, onko niksi kokeilemisen arvoinen vai saako sillä aikaan enemmän vahinkoa.
Sumutuspullo on hyvä apu pikasiivouksessa. Laimenna siihen mäntynestesaippuaa tai muuta mieleistäsi, vähän tuoksuvaa ainetta. Sumuta ja pyyhkäise kostealla, mutta ehdottomasti puhtaall rätillä, niin saat nopeasti siivotut vaikutelman.
Tämä lostoniksi on vanha ja hyväksi koettu:
jos suodatinpaperit on loppu, niin käytä sukkahousuja. Laita kupin pohjalle kahvia mitallinen, kaada kuuma vesi päälle. Mausta mielesi mukaan sokerilla ja/tai maidolla. Vedä sukkahousut päähäsi ja juo niiden läpi; näin kahvinporot eivät tule suuhusi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 02:22"]Tahranpoistoaine joka toimii
Laita värilliset vaatteet ämpäriin joissa tahroja, lorauta 1dl kloriittia vaatteille ja anna vaikuttaa muutama minuutti, laita sitten koneeseen normipesuun ja saat tahratonta puhdasta ja raikasta pyykkiä
[/quote]
Pakko kysyä että onko pakko olla siinä sangossakin tahroja? Kun löytyy vaan puhtaita sankoja.
Minulla on kattiloita, joiden kannen pitäisi olla hiljaa kiehuessa kokatessa raollaan. No käytännössähän paine saa ne lopsahtamaan kiinni, aina ja kiehuu yli. Keksin laittaa siihen kattilan reunaan puisen pyykkipinnan. Pysyy kansi auki.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 02:22"]Tahranpoistoaine joka toimii
Laita värilliset vaatteet ämpäriin joissa tahroja, lorauta 1dl kloriittia vaatteille ja anna vaikuttaa muutama minuutti, laita sitten koneeseen normipesuun ja saat tahratonta puhdasta ja raikasta pyykkiä
[/quote]
Pakko kysyä että onko pakko olla siinä sangossakin tahroja? Kun löytyy vaan puhtaita sankoja.
[/quote]
Vai onko tässä siis tarkoitus puhdistaa tahrainen ämpäri värikkäitä vaatteita käyttäen? :D
käytettyjen sukkahousujen haaraosasta saat hassuntuoksuisen nenäliinan.
Mulle tämän niksin neuvoi hygieniapassi -kouluttaja. Mua epäilyttää jääkö rättiin pesuainejäämiä astianpesuaineesta.
Kuparin saa kiiltäväksi etikka+ruokasuola-seoksella.
Tietääkö joku, miten messingin saisi kiiltäväksi ilman hirveää hankaamista?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:22"]käytettyjen sukkahousujen haaraosasta saat hassuntuoksuisen nenäliinan.
[/quote]
Tämä mua nauratti.;D
Ripauta ruokasoodaa kahvipannun pohjalle, pyyhi kostutetulla talouspaperilla ja ällöty siitä mustasta kahvirasvasta (?) mitä näennäisen ok-puhtaasta pannusta irtoaa. Huuhtele pannua vähän.
(Teen näin kun en viitsi tiskata pannua käsin ja astianpesukone ei ole vielä täynnä)