Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHDH/ADD:n hyvät puolet tähän ketjuun!

Sari sairastaja
31.01.2022 |

Noniin, olen kyllästynyt puhumaan ADD-häiriöstä negatiivisuuden kautta. Puhutaan siis positiivisuuden kautta.

Aloitan:
- Olen ollut aina luova: valokuvaan, kirjoitan, soitan ja sävellän
- Rakastan kauneutta: kauniita vaatteita ja kukkia!
- Pääsen flow-tilaan kirjoittaessa
- Olen idearikas
- Rakastan liikkumista: tanssimista ja hiihtämistä
- Osaan unelmoida!

Tekisi mieli kirjoittaa myös niitä huonoja puolia, mutta sitä en nyt tee.

Lava vapaa!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky ajatella asioita eri kantilta, luovuus, nopeus, tarkkuus, kiinnostus monista asioista, loistava mielikuvitus, nopea sopeutumiskyky, rohkeus, nuorekkuus (ei jämähdä menneeseen), hyvä huumorintaju, nopeat hoksottimet, korkea työmoraali, uskallus sanoa mielipiteensä, empaattisuus, tunteiden näyttäminen, lyhytvihaisuus... valtavasti hyvääkin. Tietenkin jokainen adhd on erilainen joka suhteessa.

Vierailija
42/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään siitä kun adhd ihmiset mainostaa mitä kaikkea osaa ja haluaa tuoda ilmi sen monissa eri tilanteissa. Ovathan he kuitenkin selkeästi parempia ihmisiä, kun muut ja tärkeä tuoda kaikkien tietoon kuinka spesiaaleista ihmisistä on kyse.

Tykkään myös siitä kun jokaisen hiljaisen hetken adhd ihminen osaa täyttää taidokkaasti, viheltelyä ja lauleskelua voisin kuunnella päivät pitkät!

Tässä mielestäni parhaimmat puolet! 😊

Kun on negatiivista palautetta kuunnellut koko ikänsä (tyhmä laiska saamaton) niin onko se kovin väärin jos pyhitämme yhden keskustelun myös niiden positiivisten piirteiden miettimiseen? 

Siis tottakai, kaikin mokomin! Kuuluu ihan jo teidän luonteeseen luonnostaan! 😊👌🏼

P.s. Siihen ei oman kokemukseni mukaan kuulu monestikkaan mikään kiusaaminen. Tulee ihan luonnostaan huomion ja krediittien loputon hakeminen, kuten ne sirkusäänetkin. 😊

Häivy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

ADHDt haluu aina vaan olla up eikä koskaan down mut ne ei snaijaa et elämä tulee niinku aaltoina.

Vierailija
45/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se hyöty se on hyvä perustelu tai tekosyy epäonnistumiselle.

Vierailija
46/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo yksi jankkaaja saa vaan nepsylapsia.

Vierailija
47/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHDt haluu aina vaan olla up eikä koskaan down mut ne ei snaijaa et elämä tulee niinku aaltoina.

Adhd:hen kuuluu usein liitännäissairaus joka itsellä on krooninen masennus joka on jatkunut noin 30 vuotta. En keksi tästä hirveästi hyviä puolia.

Vierailija
48/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ole tylsää hetkeä ollut elämässäni!

Uskomaton mielikuvitus. Kehittelen vaikka minkälaisia pilvilinnoja päänsisällä. Auttaa selviämään harmaasta arjesta.

ADHD:t on usein monitaitureita ja lahjakkaita.

Ehkä se on vaan minä, mutta hyvät refleksit ja valokuvamuisti. Unohdan kaikenmaailman pin-koodit, mutta muistan erityisen vahvasti esim. asioita lapsuudesta. Saatan muistaa koreografian jonka opin ala-asteella ja pieniä yksityiskohtia ja vivahteita tilanteista joita suurin osa ei muista...

Vierailija
49/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sitä voidaan kuitenkin hoitaa, eikä siihen kuole.

Vierailija
50/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd:hen kuuluu usein liitännäissairaus joka itsellä on krooninen masennus joka on jatkunut noin 30 vuotta. En keksi tästä hirveästi hyviä puolia.

Minkä ikäisenä sinulla diagnosoitiin ADHD? Saitko lääkityksen? Joskus käy niin, että ADHD lääkityksen myötä saa asioita kuntoon niin, että masennuskin helpottaa.

Vierailija
51/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptilääkkeillä tienaamisen mahdollisuus.

Kompensoi loistavasti keskittymishäiriöiselle leimallisia vaikeuksia pysyä työpaikassa kovin kauaa.

Syö lääkkeesi, niin pysyt töissäsi. Ai niin olitkin trolli.

Vierailija
52/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisen näkökulmasta - en tiedä, voiko yleistää kaikkiin, mutta ainakin joillakin:

- Riidat ja kiukut unohtuvat nopeasti

- Empaattisuus, ehkä omien kärsimysten seurauksena

- Osaa elää tässä hetkessä, ei aina menneessä tai tulevassa, kuten ihmiset monesti

- Nopeus asioiden yhdistämisessä eli tuo mainitsemasi luovuus, jos yhdistyy huumorintajuun ja älyyn niin on parhaimmillaan huippuhauskaa

- Tunnistaa ja ilmaisee tarpeensa

Tämä oli hieno kuvaus ja tämä on sitä, mitä salaa kuvittelen itse olevani. En sitten tiedä, ajatteleeko kukaan läheiseni minusta oikeasti näin. Olen siis ADHD ja olen pitänyt näitä ominaisuuksia vahvuuksinani viimeistään siitä lähtien, kun sain aikuisikäisenä diagnoosini. 

Vierailija
53/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- voi saada opiskellessa erivapauksia esim ylimääräistä aikaa suorittaa tenttejä

Lisäaika kirjoituksissa ja pääsykokeissa! Parhautta

Vierailija
54/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä sinulla diagnosoitiin ADHD? Saitko lääkityksen? Joskus käy niin, että ADHD lääkityksen myötä saa asioita kuntoon niin, että masennuskin helpottaa.

Olin parikymmentä vuotta pelkällä masennuslääkityksellä heikoin tuloksin kunnes lääkäri alkoi epäillä että taustalla on muutakin kuin masennus ja lähetti psykiatrian erikoisyksikköön jossa diagnoosi tehtiin. Adhd- lääkitys minulla on nyt ollut noin 15 vuotta. Masennuslääkkeitä syön tällä hetkellä kahta erilaista.

Vierailija
55/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- voi saada opiskellessa erivapauksia esim ylimääräistä aikaa suorittaa tenttejä

Lisäaika kirjoituksissa ja pääsykokeissa! Parhautta <3

Itse kirjoitin oman lukioni parhaat paperit tekemättä juuri mitään, koska ADHD:na olin innostunut vähän kaikesta. Taidatte sotkea nyt johonkin muuhun diagnoosiin. :)

Vierailija
56/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitin oman lukioni parhaat paperit tekemättä juuri mitään, koska ADHD:na olin innostunut vähän kaikesta. Taidatte sotkea nyt johonkin muuhun diagnoosiin. :)

...ja diagnoosini sain vasta vuosikausia tuon jälkeen, joten mitään lisäaikaa tai muitakaan etuja minulla ei ollut. Enkä olisi mitään lisäaikoja tarvinnutkaan. 

Vierailija
57/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun subjektiivinen kokemus siitä voi olla toinen ja älylliset resurssit voi olla ja onkin eri keskittymishäiriöstä huolimatta.

Mut mä sain kyllä yliopistossa lisäaikaa mun tentteihin. Kaikki ADHDt ei tietenkään tarvii.

Vierailija
58/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se hyöty se on hyvä perustelu tai tekosyy epäonnistumiselle.

Koulussa oli tosiaan kiva olla oppimassa, kun pari ADHD-idioottia perseili, kiusasi ja häiritsi muita koko ajan, mutta edes opettaja ei voi kiltisti huomauttaa näitten käytöksestä olematta syrjivä.

Vierailija
59/76 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta niin tiedät enemmän ;)

Vierailija
60/76 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikakavereista ei koskaan ole ollut pulaa, sillä miehet helposti kiinnostuu naisesta, joka pelaa pelikonsoleja, pokeria, kuuntelee heviä ja pelaa Dungeons&Dragonia, mutta on silti urheilullinen ja söpö. Ja not like other girls -ilkkujat voi pussata vaikka mun peräaukkoa.