Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tuli, korona

Vierailija
31.01.2022 |

meidän kaikki läheiset ovat sairaana, samoin viereisten kaupunkien sukulaiset ja ystävät. On paha kun ei tiedetä ketkä jaksaa koronan ja ketkä lähtee sairaalaan tai taivaaseen. Miten sinulla on nämä asiat nyt

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut ne rokotteet.

Vierailija
2/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Nyt saat passin kuudeksi kuukaudeksi ilman että tarvitset (lisää) rokotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tuuri et just kaikki sun tutut ja sukulaiset samaan aikaan kipeenä! Kannattaa ehkä lotota!

Vierailija
4/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut, vaikka olen varmaan 10 kertaa altistunut ja just viime viikolla perheessäkin oli kaikilla muilla, paitsi minulla. En ymmärrä, haluaisin saada sen.

Vierailija
5/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole osunut vielä omalle kohdalle, mutta tuttaville kyllä. Tapasin juuri erään lesken, jonka työikäinen mies kuoli koronaan kk sitten. Sanat olivat aika vähissä. Onneksi hänellä on lapsia seuranaan ja tukena, vaikka ala-asteella vielä ovatkin. Tuntuu aika pahalta hänen puolestaan.

Onneksi muille tutuille on tullut tauti varsin lievänä, aiempi variantti on aiheuttanut pitkäkestoisia oireita joillekin.

Vierailija
6/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja suurin osa frendeistä ollaan piikittömiä, koska tiedetään näitten piikkien todellinen tarkoitus. Ollaan kaikki terveitä oltu, mutta suurin osa piikitetystä kuolee.

Pönttö! Kaikki meistä kuolee, oli piikitetty tai ei.

Vierailija
7/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja suurin osa frendeistä ollaan piikittömiä, koska tiedetään näitten piikkien todellinen tarkoitus. Ollaan kaikki terveitä oltu, mutta suurin osa piikitetystä kuolee.

Kirjoitin tuossa juuri tuttavani kuolemasta, hän oli rokottamaton. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
8/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki aikuiset ottaneet 3 rokotetta mutta minä ja puoliso olemme riskiryhmässä, ei muut. Lotottu on muttei siinä onnistuttu. Lapsissa kolmella on nyt flunssan oireet, 8 vuotias on todella kipeä ja yskäinen ja kalpea ja hiljainen, mummun kulta.

Vierailija
9/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa oletko ottanut korolla rokotteen koska ne itseasiassa vaan tuhoaa immuniteetin.

Olen miettinyt tätä myös. Itsekin olen 2 rokotetta ottanut ja koko ajan siitä lähtien ollut jotain pikkuflunssaa... Koronakin oli ja meni ja podin viikkokaupalla kipuja, väsymystä, makuaisti meni, yskin keuhkot pihalle ja ne, jotka ei ole rokotteita ottanut on ollut täysin terveenä ja/tai korona on ollut heille tyyliin yhden päivän kuume.

Oisit ottanu jonkun muun ku korolla rokotteen...

Vierailija
10/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa oletko ottanut korolla rokotteen koska ne itseasiassa vaan tuhoaa immuniteetin.

Olen miettinyt tätä myös. Itsekin olen 2 rokotetta ottanut ja koko ajan siitä lähtien ollut jotain pikkuflunssaa... Koronakin oli ja meni ja podin viikkokaupalla kipuja, väsymystä, makuaisti meni, yskin keuhkot pihalle ja ne, jotka ei ole rokotteita ottanut on ollut täysin terveenä ja/tai korona on ollut heille tyyliin yhden päivän kuume.

Mulla jo kolme rokotusta alla, eikä ole kyllä minkäänlaisessa flunssassa tarvinnut olla koko pandemian aikana. En edes muista, milloin olisin ollut näin pitkään yhtäjaksoisesti terveenä. Ilmeisesti myös maskit ja etätyö auttavat.

Vierailija
11/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään "taivasta"

Vierailija
12/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa parhaillaan täälläkin epäillään, pelottaa ja raskasta on.

Vierailija
13/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jo kolme rokotusta alla, eikä ole kyllä minkäänlaisessa flunssassa tarvinnut olla koko pandemian aikana. En edes muista, milloin olisin ollut näin pitkään yhtäjaksoisesti terveenä. Ilmeisesti myös maskit ja etätyö auttavat.

En tiedä, minulla on ollut ja olen joutunut olemaan töistä pois flunssien takia ja olen oikeasti ollut todella vähän sairaana ennen! Ja kyllä käytän maskia, mutta etätöissä en voi työni puolesta olla.

Vierailija
14/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tuuri et just kaikki sun tutut ja sukulaiset samaan aikaan kipeenä! Kannattaa ehkä lotota!

No minä voin myös kertoa, että nyt on paljon koronaan sairastuneita perheitä lähipiirissä. Ja koulustahan nuo tartunnat ovat peräisin, turha muuta väittää, kun aikuiset ovat tehneet etätöitä.

Kotitesti ei välttämättä heti anna positiivista, voi olla että vasta toisena tai kolmantena päivänä oireiden alkamisesta, testi näyttää positiivista. Oireina ovat olleet kuume ja päänsärky.

Vierailija
15/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella korona, hyvin lievä, ei edes nuhaa. Kolmesti rokotettuihin vanhempiin ei edes tarttunut.

Kesyltä vaikuttaa.

Vierailija
16/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ratkaisee. Perusterve jolla ei ole reseptilääkitystä ei kuole koronaan ihan ekana. Moni sellaiseksi itseään luuleva on jotain muuta ja se tulee korona-tartunnan jälkeen esiin.

Jos haluaa varmistaa että "saa" jotain ottaa koko ajan mrna:ta. Pääasiahan on ettei sairastu koronaan, mikä muu tahansa tauti kyllä hyväksytään tässä ajassa jos immuniteettijärjestelmä meneekin vähän failureen.

Vierailija
17/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi rokote ja todella vähällä pääsin lämpöä yksi päivä ja lihassärkyjä. Tytöllä ei rokotteita ja yskän verran enemmän oireita kuin minulla. En silti lähde vähättelemään koronaa, kun kahdella tutulla vienyt tehohoitoon asti, molemmat nuoria. Tosin en tiedä onko noilla rokotuksilla mitään vaikutusta siihen sairastettavaan tautiin. Ehkä se on vain jokatapauksessa arpapeliä johon ei voi vaikuttaa.

Vierailija
18/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt perheessä 4/5 koronassa,  nuorimmalla ei vielä oireita ja testi nega. Oireet melko vaihtelevia. Muut selvinneet helpolla, mutta tytär 16 v on todella kipeä, kova kuume ja joka paikkaan koskee. 

Vierailija
19/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhee, flunssa.

Mitä nyt viisi ja puolimiljoonaa siihen tautiin kuollutta.

Vierailija
20/36 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä voin myös kertoa, että nyt on paljon koronaan sairastuneita perheitä lähipiirissä. Ja koulustahan nuo tartunnat ovat peräisin, turha muuta väittää, kun aikuiset ovat tehneet etätöitä.

Kotitesti ei välttämättä heti anna positiivista, voi olla että vasta toisena tai kolmantena päivänä oireiden alkamisesta, testi näyttää positiivista. Oireina ovat olleet kuume ja päänsärky.

Joo, omassakin tuttavapiirissä tartunnat ( joita on tällä hetkellä tuttavapiirissä 19) ovat tulleet lähitöistä tai lasten kouluista. KUmmitytön koulusta (jossa on 550 oppilasta) oli loppuviikosta 90 poissa koulusta ( eikä siis ole karanteenia perheenjäsenten sairastumisen vuoksi alueellamme)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi