Mitä mieltä ihmisistä, jotka eivät kykene sopimaan tapaamisia esim. kuukautta etukäteen, vaan soittavat, että nähdäänkö tänään?
Mielestäni törkeää. Kenellä on vapaata, jos joku kysyy, että tavataanko tänään???
Kommentit (34)
Helppoahan se on suunnitella tapaaminen kuukausi etukäteen, jos on tasaisesti töitä 8-16 aikavälillä, ei harrastuksia, ei perhettä tai sukulaisia saati sitten muita arjen liikkuvia osia.
Toki itsekin yritän sopia tapaamiset mahdollisimman aikaisin, mutta usein ei pysty töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon ihmisestä joka vaatii kuukautta etukäteen tiedon että käydäänkö kahvilla
Samoin se että ei voi varata kalenteristaan etukäteen ajankohtaa vaan kaikki suoritetaan kaoottisella musta tuntuu -mentaliteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin monesta asiasta. Olen itse keikkatöitä tekevä opiskelija ja pahimman luokan introvertti ja mun on vaikea sopia menoja etukäteen, koska aikatauluni elää ja kaipaan usein omaa aikaa akkujen lataamiseen.
Minä taas pahimman luokan introverttina nimenomaan haluan että menot sovitaan etukäteen orientoitumisen ja valmistautumisen takia. En voi sietää nähdäänkö tänään tai huomenna -tyyliä.
Miksi orientoidut ja valmistaudut kahvilakäynnille ystävän kanssa? Pidätkö ystävälle jonkun esitelmän!?
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan se on suunnitella tapaaminen kuukausi etukäteen, jos on tasaisesti töitä 8-16 aikavälillä, ei harrastuksia, ei perhettä tai sukulaisia saati sitten muita arjen liikkuvia osia.
Toki itsekin yritän sopia tapaamiset mahdollisimman aikaisin, mutta usein ei pysty töiden takia.
Jos noita asioita on, juuri siilloin täytyy sopia kuukausi etukäteen. Täytyy sopia tapaaminen muun ulkopuolelle ja sopia lastenvahti yms. Ja juuri epäsäännölliset työajat vaativat myös tuon kuukautta ennen sopimisen. Joku 8-16 on lastenleikkiä! Siinähän on puoli päivää vapaata!
Työ ja nykyään lapsen harrastukset aikatauluttaa mun elämää sen verran, että vapaa-aikaa en halua ohjelmoida kalenteriin. Jos ei sovi tavata, niin seuraavalla kerralla sitten, kyllä mä muutakin tekemistä keksin.
Kalenteritapamisilla on taipumus kasaantua... voi olla viikko että on joka illalle jotain, se alkaa ahdistaa. Voin paremmin kun ei ole liikaa ohjelmaa tiedossa.
Siis jo kuukautta etukäteen? Joku ihan tavallinen kahville meno tms?
Jos nyt asutaan eri kaupungeissa, tai eri maissa, niin joo kuukausi on ihan ok. Tai jos on joku tapahtuma mihin tarvitaan liput niin voi olla montakin kuukautta. Mutta muuten puhuttaisiin ehkä päivästä, parista. Maksimissaan ensi viikolle suunnittelen menoja, sitä kauemmas on vaikea sanoa.
Samalle päivälle voin myös suunnitella, mutta harvemmin niin, että "nähdäänkö nyt" vaan samana päivänä kyselee esim. onko illalle suunnitelmia.
Jotkut voivat olla töissä tai ailahtelevia. Mielenterveysongelmiakin voi olla.
Veikkaan että suurella osalla kyse on tärkeysjärjestyksestä. Jos tulevaisuudessa löytyykin tärkeämpi meno, olisi kuukausi aiemmin sovittu meno tiellä.
Kaikki eivät myöskään käytä kalenteria, joten huominen meno on helpompi muistaa.
jos haluaa tavata minut, niin sopii asiasta etukäteen ja jos ei halua, niin soittaa, että nähtäiskö tänään. Ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin monesta asiasta. Olen itse keikkatöitä tekevä opiskelija ja pahimman luokan introvertti ja mun on vaikea sopia menoja etukäteen, koska aikatauluni elää ja kaipaan usein omaa aikaa akkujen lataamiseen.
Minä taas pahimman luokan introverttina nimenomaan haluan että menot sovitaan etukäteen orientoitumisen ja valmistautumisen takia. En voi sietää nähdäänkö tänään tai huomenna -tyyliä.
Tuollainen voisi sopia mullekin hyvin, jos tekisin maanantaista perjantaihin klo 8-16 jotain aivot narikkaan -duunia, jossa viikko toisensa jälkeen menisi saman kaavan mukaan. Mutta nyt en voi koskaan tietää etukäteen, kuinka paljon aikaa opiskeluni vaatii ja tuleeko jollain kurssilla vaikka joku sosiaalisesti kuormittava ryhmätyö. Oman lusikkansa soppaan tuo keikkatyöt, joita tarjotaan välillä hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Niistä voi aina kieltäytyä, mutta jos kieltäytyy liian usein, se kostautuu helposti niin ettei töitä enää jatkossa tarjota kuin harvoin.
Mulla oli yks masentunut kaveri, joka teki just niin, että soitti et just nyt tarttis kyydin jonnekkin tai haluis hengata. Olen työssäkäyvä ja kolmen lapsen äiti, joten yritin selittää ettei nyt näin vain sovi. Saattoi soittaa esim. kesken työpäivän tai illalla, kun nukutin lapsia yms. Valitettavasti meidän välit viileni, kun hän ei ymmärtänyt etten pysty vain jättämään esim. lapsia ja lähteä juttelemaan hänen kanssaan just sillä sekunnilla, etukäteen hän ei halunnut mitään sopia tai sitten perui viimetingassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon ihmisestä joka vaatii kuukautta etukäteen tiedon että käydäänkö kahvilla
Samoin se että ei voi varata kalenteristaan etukäteen ajankohtaa vaan kaikki suoritetaan kaoottisella musta tuntuu -mentaliteetilla.
Niin kertoo, toinen on kontrollifriikki ja toinen on spontaani joka ei ahdistu muutoksista ja suunnitelmallisuuden puutteesta
Kyl mää vaan sovin, parhaan kaverin kanssa tapaamisesta, jo hyvissä ajoin. Yleensä vähintään vuosi ennen tapaamista. Muuten voi olla vaikeaa sovittaa omaan ja sen kaverin aikatauluun.
Tuttavia voin tavata myös sattumalta ja vaikka heti, jos on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noita asioita on, juuri siilloin täytyy sopia kuukausi etukäteen. Täytyy sopia tapaaminen muun ulkopuolelle ja sopia lastenvahti yms. Ja juuri epäsäännölliset työajat vaativat myös tuon kuukautta ennen sopimisen. Joku 8-16 on lastenleikkiä! Siinähän on puoli päivää vapaata!
Montahan vuotta toinen jaksaa ottaa vastaan pikapuheluja sori en pääse koska x, kun on sovittu kuukausi etukäteen joku kahvittelu? Lapsi oksentaa, tuleekin työvuoron muutos, siskon lapsi kastetaan, lapsen päiväkodissa onkin tapahtuma, se lapsenvahti on kipeä. Aika ennustaja saa olla, että tietää milloin on se "muun ulkopuolella" pysyy sellaisena kuukautta etukäteen.
Aloituksen kysymykseen: ajattelen sen olevan normaalia ettei kykene.
Mulla on erikseen ne ihmiset, joiden kanssa voi sopia lennosta tekemistä samalle illalle ja sitten ne, joiden kanssa sovitaan jo päiviä tai jopa viikkoja aiemmin.