Minkä ikäisenä et enää tekisi lasta?
(Tai siis yrittäisi, mutta kuitenkin, kysymyksen ajatus varmaankin selvä kaikille.)
Ajatellaan että olisit vaikka toisella kierroksella tai mies haluaisi iltatähteä tmv tilannetta.
Kommentit (29)
Mun henkilökohtainen takaraja oli 35 vuotta. Sain vikan lapseni 34-vuotiaana ja samalla tehtiin sterilisatio. Siitä on aikaa jo 12 vuotta, en ole katunut. Toine päätös oli, että kaikki lapset tehdään samalle isälle. En ole katunut sitäkään. Eli vaikka olis toka tai kolmas tai neljäs kierros menossa niin lapsia siihen soppaan ei tehdä.
30 on yläikäraja mulla ja vain yhdelle miehelle.
45.
Onneksi tulin raskaaksi 42-v tokalla yrityksellä
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]yli 35 en tekisi.
olen melkein 34 :/
[/quote]
Täällä pk-seudulla tuolloin vasta aloitellaan yrittämistä...
Kun mulla jo on lapsia niin en missään olosuhteissa edes yrittäisi enää tehdä niitä lisää (ikää 41), siihen ei mikään uusi rakkaus tms. voisi vaikuttaa. Tämä oli tässä.
Mutta jos en olisi yhtään lasta saanut niin voisin ehkä vielä tässä kohtaa harkita hoitoihin hankkiutumista. Adoptioon olen liian vanha, joten hoidot olisivat ainoa mahdollisuus.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]yli 35 en tekisi. olen melkein 34 :/ [/quote] Täällä pk-seudulla tuolloin vasta aloitellaan yrittämistä...
[/quote]
No ei ihan pidä paikkaansa. Helsingissä ensisynnyttäjien keski-ikä on maan korkein ja se on 29 vuotta. Ylempien toimihenkilöiden keskuudessa se on 34 vuotta. Siihen joukkoon ei kovin moni lukeudu, esim. opettajat tai perusrivi kauppislaiset tai oikislaiset eivät ole ylempiä toimihenkilöjä.
Periaatteessa pidän lopullisena rajanani 40v, mutta toivon todellakin että lapsilukuni (korkeintaan 4) olisi täynnä ennen esimerkiksi 36. ikävuotta... Esikoistani toivon viimeistään 25v. ikäisenä. Olen nyt 20.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:52"]
Noin 42 oli ajatuksissa se raja, jolloin en enää yrittäisi. Ihan yrittämättä ja tekemättä sain kuitenkin vauvan 45 vuotiaana.
[/quote]
Miksi peukut alaspäin?