Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SAAKO PAKASTETUN JAUHELIHAN

Vierailija
27.05.2015 |

Sulattaa mikrossa jos pistää sulatuksen vai pitääkö sen antaa sulaa jääkaapissa? :/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, nautasika tulee kummittelemaan.

Vierailija
2/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:44"]Ei saa, nautasika tulee kummittelemaan.
[/quote]
Hui :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi tehdä mutta ensin on istuttava sen päällä tunti.

Vierailija
4/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaiken pakastetun ruoka-aineen voi sulattaa mikrossa?

Lihan sulattaminen hitaasti jääkaapissa tuottaa yleensä paremman lopputuloksen kuin pikasulatus. Eikä siinä ole vaivaakaan: ottaa illalla jääkaappiin sulamaan, ennen kokkausta ottaa lihan huoneenlämpöön n. puoleksi tunniksi ja sitten kokkaa. 

Vierailija
5/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sulattaa mikrossa. Nopea sulatus mikrossa on parempikin, ei ehdi mikrobit levitä, kuten hitaassa sulatuksessa. 

Vierailija
6/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jauhenliha

Vierailija
7/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sulatan huoneenlämmössä. Tai jos on tarkoitus paistaa se jauheliha, niin sitten en sulata ollenkaan vaan isken koko jäisen köntin kuumalle pannulle. Paistuu siinä hyvin niin, että kääntää sitä ympäri ja rapsuttaa ruskistuneen lihan sivuun, kääntää ja rapsuttelee taas ruskistuneen lihan jne. kunnes koko köntti on ruskistettu.

Meillä on jauhelihat omista elukoista, eli itse on pakattu ja pakastettu. Meidän pakastejauhelihat on sellaisia 400-600g levyjä, joiden paksuus on noin 1-2 cm.

Vierailija
8/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:56"]Mä sulatan huoneenlämmössä. Tai jos on tarkoitus paistaa se jauheliha, niin sitten en sulata ollenkaan vaan isken koko jäisen köntin kuumalle pannulle. Paistuu siinä hyvin niin, että kääntää sitä ympäri ja rapsuttaa ruskistuneen lihan sivuun, kääntää ja rapsuttelee taas ruskistuneen lihan jne. kunnes koko köntti on ruskistettu.

Meillä on jauhelihat omista elukoista, eli itse on pakattu ja pakastettu. Meidän pakastejauhelihat on sellaisia 400-600g levyjä, joiden paksuus on noin 1-2 cm.
[/quote]
Voiko niin tehä? :O eikö se liha kärsi mitenkää?

Vierailija
9/9 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin paistan jäisen jauhelihan suoraan pannulla. Myöskin tuo rapsutus taktiikka käytössä. Hyvin onnistuu. Käytän kääntely apuna haarukkaa.