Minkä ikäisenä et enää tekisi lasta?
(Tai siis yrittäisi, mutta kuitenkin, kysymyksen ajatus varmaankin selvä kaikille.)
Ajatellaan että olisit vaikka toisella kierroksella tai mies haluaisi iltatähteä tmv tilannetta.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:45"]Joskus ajattelin 30, sitten 35, nyt 40? Kummasti se mieli muuttuu.
[/quote] samoin. Mutta varmaan 27 oli eka.
Yli 30-vuotiaana en enää tekisi.
Lapset on tehty kun olin 23v ja 25v, ei enää lapsia. Ei iltatähtiä, ei ankkurilapsia, ei mitään lapsia.
Olen aina pitänyt itselläni neljääkymppiä rajana, mutta ehkä jossain tilanteessa 42-43 voisi vielä harkita. Sain kolmannen lapsen ja kuopukseni 37-vuotiaana, ja silloin tiesin lapsilukuni olevan täynnä, kävi mitä kävi, joten kohdallani tuo on vaan yleistä pohdintaa.
yli 35 en tekisi.
olen melkein 34 :/
Mulla oli 42 rajana. Sain silloin kuopuksen ja päätin, että on viimeinen.
Neljänkympin olen aina ajatellut olevan se raja. Sinne ei ole vielä päästy, joten mieli voi toki muuttua. Tosin voi olla että siinä vaiheessa luonto on jo pistämässä omaa stoppiaan.
Noin 42 oli ajatuksissa se raja, jolloin en enää yrittäisi. Ihan yrittämättä ja tekemättä sain kuitenkin vauvan 45 vuotiaana.
Sanoisin, että 40... Olen nyt 33, eikä minulla ole lapsia kun ei ole sopivaa miestä löytynyt, sinkku olen nytkin. Olen vähän miettinyt, että pitäisikö vain hankkiutua raskaaksi jonkun kanssa, ja eläisi sitten lapsen kanssa tai voisihan sitä sit vaikka joskus löytyä oikea mies, mutta lapsia ei voi kovin kauaa tässä enää lykätä.
Asetin itselleni rajaksi 38. Mutta luulen, että jos en olisi toista lastani saanut tuota ennen, raja olisi hyvinkin saattanut joustaa. Nyt useampi kaverini on saanut lapsen 40+, eikä se tunnu mitenkään siltä, että olisivat liian vanhoja.
Nyt kun aloin miettimään niin tuli mieleen 42. Olen nyt 24v lapseton, joten hyvin on vielä aikaa.
Jos mulla ei olisi kiintiö täynnä, niin 42veenä voisin vielä viimeistä ajatella yrittäväni. Äsken sain sen vihoviimeisen 37vuotiaana. Ensimmäisen sain 25v.
Nuorempana ajattelin, että 35v. olis raja. Nyt mielestäni 40v. on sopiva raja. Luontokin jo alkaa laittaa rajansa siinä kohtaa. Itse oon nyt 39v. enkä millään jaksais enää vauva-arkea! Lapset on 17v, 15v ja 8v. Isompien lasten kanssa jaksoin touhuta ihan erilaila kuin tämän nuorimmaisen...
Omalla kohdallani en enää yli 35-vuotiaana lähtisi yrittämään. Riskit sen verran suuremmat kuin kaksivitosena, jolloin sain esikoisen.
Joskus ajattelin 30, sitten 35, nyt 40? Kummasti se mieli muuttuu.