Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onnelliset ihmiset

Vierailija
05.06.2015 |

tunnetko onnellisen oloisia ihmisiä? mitä he tekevät työkseen? millaisia he ovat?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani onnelliset ihmiset eivät käy töissä ollenkaan, vaan ovat pitkäaikaistyöttömiä. Ovat osanneet jättää taakseen oravanpyörän, kilpailun ja materiaalisen mammonan haalimisen. Lukevat paljon ja järjestävät illanviettoja, harrastavat liikuntaa ja saavat nautintoa pienistä asioista.

Vierailija
2/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 21:43"]Tuntemani onnelliset ihmiset eivät käy töissä ollenkaan, vaan ovat pitkäaikaistyöttömiä. Ovat osanneet jättää taakseen oravanpyörän, kilpailun ja materiaalisen mammonan haalimisen. Lukevat paljon ja järjestävät illanviettoja, harrastavat liikuntaa ja saavat nautintoa pienistä asioista.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 21:43"]

Tuntemani onnelliset ihmiset eivät käy töissä ollenkaan, vaan ovat pitkäaikaistyöttömiä. Ovat osanneet jättää taakseen oravanpyörän, kilpailun ja materiaalisen mammonan haalimisen. Lukevat paljon ja järjestävät illanviettoja, harrastavat liikuntaa ja saavat nautintoa pienistä asioista.

[/quote]

kuulostaa hyvältä. varmaan jollain kuitenkin elävät? esim. oma perunamaa tai perintörahat?

monesti muiden odotukset on tiellä.

Vierailija
4/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 21:49"]

[/quote]

kuulostaa hyvältä. varmaan jollain kuitenkin elävät? esim. oma perunamaa tai perintörahat?

monesti muiden odotukset on tiellä.

[/quote]

Elävät työttömyyskorvauksella ja toimeentulotuella. Ihan mainiosti niillä tulevat toimeen.

Vierailija
5/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björn Wahlroos vaikuttaa onnelliselta. Hän on töissä pankissa. Fiksun oloinen kaveri.

Vierailija
6/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemani onnelliset ihmiset ovat pääosin keski-ikäisiä eronneita naisia. Työskentelevät toimistoissa, lapset ovat joko aikuisia tai asuvat vuoroviikoin isällään, harrastavat kulttuuria, lenkkeilevät, joogaavat, käyvät mindfulness-kursseilla ja panostavat ulkonäköönsä ja hyvinvointiinsa. 

Vierailija
7/17 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat onnelliset ihmiset ovat mun lapset: 6-ja 1-vuotiaat. Vanhempi etenkin on todella onnellinen ja kiitollinen kaikesta, pitäisi itsekin ottaa hänestä oppia! Yhtään onnellista aikuista en tiedä, kaikki vaan valittavat milloin mistäkin.

Vierailija
8/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton nelikymppinen kaverini. Ammatiltaan opettaja, harrastaa intohimoisesti tanssia ja matkailua. Nautiskelijatyyppi, joka nauraa paljon. Tulisieluinen ja äänekäs ekstrovertti. Elää jossakin määrin boheemia ja epäsovinnaista elämää.

Vierailija
9/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevalle; mä oon JUST tollanen ! ^
paitsi etten oo nelkyt enkä opettaja. Niin ja oon onnellinen ; ) se näkyykin kuulemma minusta.

Vierailija
10/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun tuntemani ihmiset ovat myös ulostautuneet oravanpyörästä. Mutta omalla työllään ja veroillaan, ei sinun ikävilä anemuksillasi.

Vierailija
11/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onnellinen. Olen opetellut tyytymistä. Kaikki on jo hyvin, joten en kuluta aikaa haikailemalla lisää esim lomaa tai tavaraa.

Vierailija
12/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on oikeasti järkyttävää. Osa nuorista ihannoi nykyään tätä "oravanpyörästä jättäytymistä" ja jo peruskouluaikana haaveilevat sossutuista ja "vapaasta elämästä". Tapasin taannoin yhden ties kuinka monetta "välivuotta" viettävän nuorukaisen, joka ei halunnut opiskella, ettei vaan joutuisi siihen oravanpyörään. Kun kuuli minun olevan vaativassa ja kiireisessä työssä kansainvälisessä IT-firmassa, sanoi säälivänsä minua. :) Minulle ei kuitenkaan tullut siinä keskustelussa sellaista fiilistä, että hän olisi ollut onnellisempi kuin minä... 

Vierailija
13/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi vapaata ja huoletonta tehdä joka kuukausi tiliä omista menoistaan sossuun saadakseen ne muutamat roposet leivän ostoon...minulle yksi suurimpia onnen lähteitä on se, että saan haastaa itseä myös mielenkiintoisessa työssä. Eikä hullupaa ole sekään että tästä työstä saadulla palkalla voin sitten myös mm. matkustaa ympäri maailmaa, syödä laadukkaasti ja monipuolisesti ja asua kauniissa kodissa.

Mikään noista ei olisi mahdollista jos eläisin minimitukien varassa, joten ihan mielelläni pyörin tässä omassa oravanpyörässäni :)

Vierailija
14/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnellinen ( en vain sen oloinen) ihminen.

Olen nelikymppinen perheenäiti, lasten jälkeen en palannut vakituiseen työhöni vaan aloin tehdä hommia freelance- pohjalta joten voin itse säädellä työaikani ja valita kivoimmat projektit. Se tarkoitti taloudellisesti hieman niukempaa elämää mutta aika on minulle huomattavasti kallisarvoisempaa.

Mutta työtäkin tärkeämpää onnellisuuden kannalta on se että ei vertaile itseään muihin ja lakkaa suorittamasta elämää. Pitää selvittää mitkä asiat ovat itselle tärkeitä ja tavoittelemisen arvoisia ja keskittyä niihin. Samalla voi jättää omaan arvoonsa muiden mielipiteet siitä millaista elämää kuuluu elää.

Vierailija
15/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aidosti onnellinen! Olen kotiäitinä kahdelle lapselle, ja mieheni käy töissä. Asumme vuokralla rivitalossa, eikä meillä oikeastaan ole koskaan varaa mihinkään isompaan asiaan. ( ehkä jos säästetään vuosi niin sitten, mutta emme tahdo). Elämme aika lailla kädestä suuhun- elämää, mutta olemme erittäin onnellisia. Pienet asiat sen tekee. Kun muistaa toista ihmistä, siihen ei tarvita rahaa... elämme tässä hetkessä, mutta ajattelemme kuitenkin myös tulevaisuutta. Löydämme aina positiivisenkin puolen kaikessa. Raha ei ole se, mikä tekee ihmisen onnelliseksi, mutta se kyllä helpottaa aika paljon :D

Vierailija
16/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta onnellisuus ja tyytyväisyys kulkevat käsi kädessä. Ihminen, joka on jatkuvasti tyytymätön johonkin (parisuhteeseensa, itseensä, työhönsä, kotiinsa, taloudelliseen tilanteeseensa jne) tai jolta koko ajan tuntuu puuttuvan jotain, on harvoin onnellinen. Klassinen esimerkki "onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä" kuvaa hyvin asiaa. Tyytyväisyyttä ja siten onnellisuutta lisää, jos kokee voivansa vaikuttaa omaan elämäänsä. Työelämässähän tätä on tutkittukin jo ja todettu, että tyytyväisimpiä työhönsä ovat ne, jotka kokevat voivansa vaikuttaa sekä työhönsä että työolosuhteisiinsa. Vaikuttaminen on kuitenkin eri asia kuin tarve hallita koko ajan kaikkea. 

Vierailija
17/17 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

millaisista pienistä asioista? itselläni tavoitteena osa-aikatyö, saisi ikään kuin maksimoitua vapaan ajan ja työnteot parhaat puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan