Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsinko äitiyden kun en muusta tiennyt?

Vierailija
05.06.2015 |

Olen miettinyt paljon omaa lapsuuttani nyt kun lapseni on vähän isompi leikki-ikäinen, eli mitä mainiointa seuraa puuhata kaikkea kivaa. Oma lapsuus oli ihan ok, mutta tuntuu että meihin lapsiin ei ihan kauheasti ole 'panostettu', tai oikeastaan kaikkien elämä on ollut sellaista että kauheasti mitään ei olla tehty työn ja kodin lisäksi. Rahaa ei ole ollut, mutta ei minusta mielikuvitustakaan koska paljonhan voi tehdä ilman rahaakin. Minä halusin aina oma lapsen ja perheen, enpä keksinyt muutakaan mitä elämällä (tai siis vapaa-ajalla) tehdä. Sain lapseni 20 vuotiaana ja nyt olen 25. En ihan oikeasti nähnyt yhtään hyvää syytä olla tekemättä lasta, koska minulla ei ole ollut suurempia vapaa-ajan intohimoja, enpä ole muuhun kotoa oppinut!! Onkohan tämä pääsyy siihen että päätin pistää perheen niinkin nuorena pystyyn? Olisinko tehnyt erilaisia valintoja jos olisin saanut lapsena enemmän virikkeitä? Me ollaan siis oikeasti vaan oltu möllötelty, harvemmin edes mitään kauheasti puuhattu yhdessä perheenä (esim ei ollut mökkiä tms), taloustilanne on varsinkin ollut tosi huono. Onko omia kokemuksia/ajatuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jotkut asiat olisivat voineet saada sinut ainakin lykkäämään lasten tekoa. Mutta eiväthän vapaa-ajan intohimot vieläkään ole mikään mahdottomuus?

Vierailija
2/4 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosioekonominen asema periytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:47"]Sosioekonominen asema periytyy.
[/quote]
Itse asiassa olen noussut huomattavasti koulutuksen ja avioliiton myötä. Olen kyllä koulut käynyt, löytänyt ammatillisen intohimoni ja viime vuosina jotenkin ihan uudelleen herännyt elämään. Lapsi kärsii tästä siinä muodossa että joutuu käymään kaiken maailman tapahtumissa, sosialisoimaan ja matkustelemaan.

Vierailija
4/4 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos olisin nähnyt maailmassa lähtökohtaisesti enemmän mahdollisuuksia niin olisin ehkä lykännyt lapsen tekoa (tosin nyt on aika perustavanlaatuinen lapsettomuusongelma ja vanhat munasarjat, että hyvä etten lykännyt). Nyt mietin tosissani voinko kuormittaa lasta liikaa puuhaamalla tämän kanssa niin paljon :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi