Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on ollut suhde varatun miehen kanssa, miten mies on selittänyt vaimonsa pettämistä

Vierailija
31.01.2022 |

Tarkoitan tässä nyt pidempää suhdetta

Kommentit (1041)

Vierailija
41/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitti, että haluaa siistin eron etäsuhteestaan. Näkivät kerran pari kuukaudessa kasvotusten viikonlopun verran. En ihan täysin ymmärrä miksi suhteen jättäminen oli niin vaikeaa, eikä kuulema täysin ymmärrä vielä itsekään vaikka haki tilanteeseen ihan ammattiapuakin. Ruma erohan siitä sitten tulikin, poliisilta, sairaalalta ja lähipiirin sotkemiselta asiaan ei vältytty, vaikka kuinka koitti antaa asialle aikaa ja keskustella. Jo ennen tapaamistamme. On suoraan myöntänyt, että käytti ihastustaan minuun apuna saadakseen voimaa taistella eron viimein loppuun saakka, ettei jälleen peruuttelisi takaisin kuten oli aiemmin jo monesti käynyt.

Erosta tulee ruma silloin kun apuna on kolmas osapuoli. Hyvä ero on sellainen, jossa osapuolet päättää suhteen, käy siinä jonkinlaisen prosessinkin että pääsevät eteenpäin. Se kestää aikansa. Mut he joilla on jo ihastus tai suhde tekee erosta ruman ja julman.

Kaunis ajatus, mutta todellisuudessa varsinkin ne miehet ovat innokkaita vieraisiin pöytiin katsojia. Eivätkä osaa erota tai käydä jossain keskustelemassa parisuhteen ongelmista yhteisesti. Hankkivat sivusuhteen. Ja oon nähnyt lähipiirissä, kuinka tällaista tapahtuu niiden nössöjen hissukkamiesten kohdalla kuin sitten omassa elämässään työurallaan edenneitä miehiä, jotka ilmeisesti ajattelevat olevansa kaiken yläpuolella.

Se vähän riippuu..on suhteita jossa on tosi hyväkin keskusteluyhteys. Ne kai ne just kestääkin kasassa. Mutta sitten on suhteita, jossa nainen osaa tyypillisesti paremmilla tunneilmaisun taidoillaan vähän viedä siltä mieheltä ne argumentit. Se on sääli jos suhteesta tulee joku kilpailu tai valtataistelu tai jos jommalla kummalla osapuolella kotrollin tarve on niin korostunut, ettei pysty ottamaan vastaan toisen eriävää mielipidettä.

Toki on myös tyypillisesti suhteita, jossa nainen kokee ettei tule kuunnelluksi. Miehelle tyypillistä vallankäyttöä on sivuuttaa toisen mielipide ja tehdä joka tapauksessa aina juuri niin kuin itse tahtoo. 

Vierailija
42/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pettämiset ei ole näin yleisiä kuin tälläkin foorumilla näkyy olevan... Osaa ihmiset olla paskoja.

T: mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pettämiset ei ole näin yleisiä kuin tälläkin foorumilla näkyy olevan... Osaa ihmiset olla paskoja.

T: mies

noin joka toinen pettää seurustelukumppaniaan ainakin kerran elämässään [tutkimusten mukaan].  Se 5% joka ei koskaan seurustele, ei myöskään koskaan petä.

Ihmiset on mitä on, noin joka toisesta kertoo tuo teko Sinulle sitä mitä se sinun mielestä ihmisestä kertoo.

Vierailija
44/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi nyt tässä elämäntilanteessa suhde varatun kanssa, koska kaipaan lähinnä seksiä, mutta en oikein jaksaisi juuri nyt suhdetta. Erosin itse kesällä ja ei ole vielä suhteen aika. Itselläni on lapsia, joten en jaksa panostaa uuteen suhteeseen, en halua miettiä juhlapyhien ja lomien osalta, kenen kanssa ne vietän, ja minulla on oma elämäni lasteni kanssa. Mutta itse haluaisin kylläkin suhteen sellaisen kanssa, joka on sopinut kumppaninsa kanssa avoimesta suhteesta, koska haluan myös minimoida riskit kaikenlaiseen draamaan ja muuhun typerään.

Tuollainen suhde onnistuu kyllä vapaankin ihmisen kanssa.

Vierailija
45/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, enkä minäkään ole selitellyt mitään. Puolisot eivät kuulu minun ja hänen väliseen suhteeseen.

Vierailija
46/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi nyt tässä elämäntilanteessa suhde varatun kanssa, koska kaipaan lähinnä seksiä, mutta en oikein jaksaisi juuri nyt suhdetta. Erosin itse kesällä ja ei ole vielä suhteen aika. Itselläni on lapsia, joten en jaksa panostaa uuteen suhteeseen, en halua miettiä juhlapyhien ja lomien osalta, kenen kanssa ne vietän, ja minulla on oma elämäni lasteni kanssa. Mutta itse haluaisin kylläkin suhteen sellaisen kanssa, joka on sopinut kumppaninsa kanssa avoimesta suhteesta, koska haluan myös minimoida riskit kaikenlaiseen draamaan ja muuhun typerään.

Jep. En pysty arvostamaan ihmistä, joka on varatun kanssa suhteessa, kun saisi samat asiat myös vapaan ihmisen kanssa.

Vierailija
47/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kysynyt eikä ole selitellyt. Alussa humalassa sano jotain että ei halua lapsille kahta kotia, mutta tiedä häntä. Suhde kestänyt nyt viisi vuotta. Juuri sanoi taas että olen hänelle ihanin nainen kenet on tavannut ja että toista samanlaista ei hänen elämän aikana tule eikä tarvitsekaan. Tiedä häntä sitten mikä on totta, mutta itse en ole varma haluanko edes tietää suhteen todellista tilaa.

Niin ja kerran on jääty kiinni vuosia sitten. En kysellyt silloinkaan mitä selitti.

Samaa sanoi mun ex, kunnes nyt puhuu tota samaa seuraavalle. Ihan paskaa on tuo ettei halu lapsille kahta kotia, mut laittaa heidät kasvamaan valheessa. Se vahingoittaa lapsia paljon enemmän kuin kaksi kotia. Jännä jos oot noin ihana, mut kuiteski elää perheensä kanssa. Ei sit haluu kuitenkaan sitä elämänsä naista kumppanikseen..

Vierailija
48/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kysynyt eikä ole selitellyt. Alussa humalassa sano jotain että ei halua lapsille kahta kotia, mutta tiedä häntä. Suhde kestänyt nyt viisi vuotta. Juuri sanoi taas että olen hänelle ihanin nainen kenet on tavannut ja että toista samanlaista ei hänen elämän aikana tule eikä tarvitsekaan. Tiedä häntä sitten mikä on totta, mutta itse en ole varma haluanko edes tietää suhteen todellista tilaa.

Niin ja kerran on jääty kiinni vuosia sitten. En kysellyt silloinkaan mitä selitti.

Samaa sanoi mun ex, kunnes nyt puhuu tota samaa seuraavalle. Ihan paskaa on tuo ettei halu lapsille kahta kotia, mut laittaa heidät kasvamaan valheessa. Se vahingoittaa lapsia paljon enemmän kuin kaksi kotia. Jännä jos oot noin ihana, mut kuiteski elää perheensä kanssa. Ei sit haluu kuitenkaan sitä elämänsä naista kumppanikseen..

Millä lailla lapsia vahingoittaa vanhemman sivusuhde, josta he eivät edes tiedä? Eli toisin sanoen miten heitä vahingoittaa valhe, jota eivät tiedä valheeksi?

Vierailija
49/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja tietysti sellainenkin kävisi. Mutta jos kerran henkilöillä on yhdessä sovittu avoin suhde, niin eihän se silloin moraalisesti tai eettisesti huonompikaan vaihtoehto ole.  Avoin suhde ei tarkoita pettämistä.

Vierailija
50/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut kuulemaan hänen puolisostaan tai avioliitostaan ja emme siis keskustele mitään aiheeseen liittyvää. Puhua hän voi kotonaan tai etsiköön vaikkapa terapeutin sitä varten.

Vierailija
51/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni mullakin varmaan 2 vuotta aikaa saada pääni siihen asentoon, että kyllä alakouluikäinen lapsi selviää vaikka isänsä kanssa erottaisikin. Mulla vielä tilanne oli sikäli helppo, ettei kolmansia ollut (tietääkseni) ja eron jälkeen saatiin tosi hyvin sovittua pari vuotta kestänyt totutteluvaihe (asuttiin vuoroviikot vanhassa yhteisessä kodissa lapsen kanssa).

Ja saattaisin sanoa nykyiselle, että rakastan häntä enemmän kuin ketään koskaan jos näkisin tarvetta jotenkin vertailla. En silti halua vähätellä tosi nuorena alkanutta suhdetta lapsen isäänkään, sekin oli aikansa valtavan tärkeä.

Eli ymmärrän hyvin vaikeuden erota lasten toisesta vanhemmasta, siitäkin huolimatta, että tunteet olisivat jo muualla.

Vierailija
52/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse selitellä, ei suhdetta tarvinnut perustella. En esittänyt mitään vaatimuksia, että pitää olla syy suhteeseen. Kyse oli kemiasta ja seksuaalisesta vetovoimasta ja yhteensopivuudesta. 

Vierailija
53/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vielä ymmärrän, että joku ihastuu varattuun ja kokee tähän ihmiseen niin suurta sielunkumppanuutta ja intohimoa, että on pakko päästä saman peiton alle jos tilaisuus miehen puolelta annetaan. Sanoisin, että se on sitä ihmisen heikkoutta, mikä on kuitenkin vielä inhimillistä (huom. en itse lähtisi tähän, ainakaan jos olen yhtään järkissäni).

Sen sijaan tätä minä en ymmärrä, että täysin tietoisesti ja laskelmoivasti aletaan suhteeseen varatun kanssa, monesta tekstistä saa myös käsityksen, että tuo mies olisi vain pelkkä p*nis (eli ei olisi mitään "pakottavaa tarvetta" sekaantua juuri tuohon mieheen). Miehet sikoja ja pettäjä pettää jne., mutta en vaan voi samaistua tuollaiseen naiseen, joka ilomielin jakaa toosapöpöjään mieheen, joka sitten vie ne aviovuoteeseen täysin viattomalle naiselle, jolta riistetään oikeus määrätä omasta suhdepersoonastaan ja seksuaaliterveydestään. Jokaisella PITÄÄ olla oikeus päättää, onko monogaminen vai avoin. Tuossa pettäjä kävelee toisen oikeuden yli toteuttaakseen itseään, ja sinä mahdollistat sen. Minulla olisi sentään sen verran "boolsseja" alakerrassa, että käskisin sitä äijää hoitamaan nykyisen suhteensa poikki tai avoimeen tilaan, ennen kuin suostuisin yhtään mihinkään.

Vierailija
54/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan käytetty aikaa suhteidemme vatvomiseen. Olen vaimon työtehtävissä tavannutkin, omasta suhteestani en juurikaan ole puhunut. Yhteisiä hetkiä me varatut "varastamme" silloin kun työtehtävät sallivat.

Vierailija
55/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on vaimon kanssa vain lasten takia, oikea rakkaus ja intohimo on varattu minulle.

Kaikenlaiset uuvatit näitäkin uskoo. Himo voi olla sinua varten, rakkaus ei.

Vierailija
56/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rakastajatarta kiinnoistaisi mitkään lässytykset?

Vierailija
57/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vaimon kanssa vain lasten takia, oikea rakkaus ja intohimo on varattu minulle.

Eli rakastaa vaimoaan, kun panee muita?🤣

Vierailija
58/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää. Vaimo ei anna tavata lapsia jos tulee ero. Ollaan yhteisestä sopimuksesta puhumatta vaimosta, eli vaimoa ei ikään kuin ole olemassa.

Vierailija
59/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin otsikkoa, kun en ymmärtänyt, miten vaimon pettäminen liittyy asiaan, so. jos hän pettää miestä jonkun kanssa. Ilmeisesti se tarkoitti kuitenkin, että miten mies on selittänyt omaa pettämistään.

Ei mitenkään. Emme puhuneet hänen vaimostaan yhtään sen enempää kuin että hän sanoi heti alussa, ettei aio erota eikä siis hae uutta parisuhdetta, elämänkumppania tms.

Vierailija
60/1041 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs oikeudella sinä laitat sanoja toisten suuhun?

Huonosta liitosta ja tunteiden hiipumisesta on vielä matkaa toiseen henkilöön ihastumiseen, siitä vielä jonkunlainen loikka rakastumiseen ja silloinkin vielä iso kynnys eroamiseen, etenkin jos on lapsia ja etenkin jos olet mies.

Usko tämä sellaiselta joka on moisen h e l vetin kokenut eli eronnut ja sen jälkeen taistellut oikeuksistaan lasten suhteen kauan! Rakkaudella ei ollut mitään tekemistä sen kanssa että liitosta oli vaikeaa lähteä. Tai no, rakkaudella vaimoon ei ollut (vaikka häntä joskus syvästi rakastinkin, ennen kuin pääset siitäkin esittämään omia oletuksiasi)