Te, joilla on ollut suhde varatun miehen kanssa, miten mies on selittänyt vaimonsa pettämistä
Kommentit (1041)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, eikä se asia kuulu sille sivusuhteelle.
Pettämistä pelkäävät vaimot luulevat olevansa jotenkin tärkeässä asemassa sivusuhteessa, ette te ole. Ei teistä keskustella eikä teitä mietitä.
Itse olen ollut muutaman varatun miehen kanssa ja joka ikinen heistä, sen vähän mitä vaimostaan ovat puhuneet, ovat puhuneet hänestä varsin kauniisti. Yksikään ei ole puhunut huonosta suhteesta, odottavasta erosta tai seksin puutteesta.
Varmaan eri juttu tuommoinen panosuhde, kuin esim työpaikkaromanssi.
Työpaikkaromansseissa tai tuttavapiirin sisäisessä pettämisessä usein pitää hiljentää moraali ja omatunto.
Panosuhteessa molemmat tietää säännöt eikä tarvitse valheellisia rakkaudentunnustuksia lämmittelyksi.
Selitti, että haluaa siistin eron etäsuhteestaan. Näkivät kerran pari kuukaudessa kasvotusten viikonlopun verran. En ihan täysin ymmärrä miksi suhteen jättäminen oli niin vaikeaa, eikä kuulema täysin ymmärrä vielä itsekään vaikka haki tilanteeseen ihan ammattiapuakin. Ruma erohan siitä sitten tulikin, poliisilta, sairaalalta ja lähipiirin sotkemiselta asiaan ei vältytty, vaikka kuinka koitti antaa asialle aikaa ja keskustella. Jo ennen tapaamistamme. On suoraan myöntänyt, että käytti ihastustaan minuun apuna saadakseen voimaa taistella eron viimein loppuun saakka, ettei jälleen peruuttelisi takaisin kuten oli aiemmin jo monesti käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa olla parempi mies ja puoliso, kun on jotain omaa elämää sen tylsän arjen ulkopuolella. Kiinni vaimossa lähinnä asuntovelan ja kolmen lapsen kautta.
Miksei ihmiset jaksa keskittyä siihen mikä suhteessa on oleellista, ylläpitää sitä kipinää ja yhteyttä ensin? Kauheeta kun suhde muuttuu vaan itsestäänselvyydeksi.
Kuka sellaista jaksaa?
Mun ukon vaimo on niin rikas, ettei sen ole mitään järkeä. Minä saan osani hänen rahoistaan, joten tämä on hyvä järjestely. Ukko joutuisi olemaan paljon yksin isossa talossaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on vaimon kanssa vain lasten takia, oikea rakkaus ja intohimo on varattu minulle.
Hyi mikä luuseri. Oikea mies arvostaisi edes lapsiaan ja olis rehellinen, eroaisi ja vaimokin vois elää ihmisten kans jotka arvostaa häntä. Toi on nikn halpaa. Että mies joka ei arvosta perhettään, arvostais sinua. Ei mahdu samaan pakettiin. Hän käyttää hyväkseen kaikkia, myös sinua. Mikään ei oo helpompaa ku hölistä jostain intohimosta ja rakkudesta päästäkseen panemaan ja napsimaan vähän rusinoita pullasta. Ei tuollainen mies edes tiedä mitä rakkaus on. Sori vaan
Vierailija kirjoitti:
Minä (se puoliso) sain kuulla että tuo kakkonen on vain reppana jolla ei ole kunnon ystävyyssuhteita ja hänen aviomies on kylmä ja masentunut. Ja että armas mieheni vain ystävyyttä ja piristystä tarjosi flirttailullaan. Että armas mies sai vastineeksi palvontaa tältä reppanalta, mutta että ei hän sellaisesta voisi koskaan kiihottua, hänhän saisi tuota parempiakin jos muka haluaisi, mutta minä olen paras, joten no worries.
Hän (se toinen nainen) sai kuulla kuinka minä olen masentunut ja vähät välitän seksistä, mutta perhe on aina tärkein. Nainen oli samaa mieltä, että perheet ovat niin tärkeät että ei kerrota puolisoille. Nainen koki "sielujen yhteyttä".
Totuus kun tuli ilmi, kaikki osapuolet juttelivat erikseen keskenään. Oli itseään toteuttava ennuste , että puolisot muka masentuneita, koska kyllä se matalaksi veti! Tuo salapari varmaan koko ajan ruokki toistensa käsityksiä että omat puolisot ovat ulkona parisuhteesta eivätkä olisi sitoutuneita. Koska eivät itse olleet sitoutuneita.
Oksettavinta oli, että meillä oikeasti peitto heilui säännöllisesti. Juuri silläkin hetkellä kun tuo nainen päätti laittaa viestin jossa suhde paljastui. Mies oli juuri vannonut rakkauttaan ja kuinka onnellinen on. Kukapa sitä ei olisi onnellinen kun tuplasti saa. Meni pohja kyllä kaikelta.
Onpas erikoinen mies, eikö hänen oudot taipumuksensa valehdella kaikenlaista tulleet koskaan aiemmin mitenkään esille?
Outoa on myös tuo tilanteessasi usein korostettu "peitto heilui meillä säännöllisesti". Minusta se on vain alentavaa, eikä mikään todiste sen liiton onnellisuudesta tai toimivuudesta. Itsekin raavin mieheni kanssa aina kun sattui kutittamaan, vaikka lämpimät tunteet olivat väliltämme kuolleet jo aikoja sitten. Emme vaan osanneet erota kun oli lapset ja talot. En mielelläni muistele noita intiimihetkiä, koen ne molempia osapuolia alentavana.
Vierailija kirjoitti:
Selitti, että haluaa siistin eron etäsuhteestaan. Näkivät kerran pari kuukaudessa kasvotusten viikonlopun verran. En ihan täysin ymmärrä miksi suhteen jättäminen oli niin vaikeaa, eikä kuulema täysin ymmärrä vielä itsekään vaikka haki tilanteeseen ihan ammattiapuakin. Ruma erohan siitä sitten tulikin, poliisilta, sairaalalta ja lähipiirin sotkemiselta asiaan ei vältytty, vaikka kuinka koitti antaa asialle aikaa ja keskustella. Jo ennen tapaamistamme. On suoraan myöntänyt, että käytti ihastustaan minuun apuna saadakseen voimaa taistella eron viimein loppuun saakka, ettei jälleen peruuttelisi takaisin kuten oli aiemmin jo monesti käynyt.
Erosta tulee ruma silloin kun apuna on kolmas osapuoli. Hyvä ero on sellainen, jossa osapuolet päättää suhteen, käy siinä jonkinlaisen prosessinkin että pääsevät eteenpäin. Se kestää aikansa. Mut he joilla on jo ihastus tai suhde tekee erosta ruman ja julman.
Ihmettelin myös erästäkin miestä, jolla oli 10 vuoden suhde naisen kanssa, eivät asuneet yhdessä, koska nainen niin halusi lasten takia. Suhde oli jo väljähtänyt, mutta silti mies ei halunnut erota. Piti rinnalla sivusuhdetta tai jopa useampaakin.
Että ovat vain kämppiksiä, suhde ajautunut kaveruudeksi. Ei lapsia, teiniliitto heillä siis, avoliitto, eivät naimisissa. Ja raha-asiat yhdisti, mies oli lainannut naiselta rahaa ja maksaisi kun oma isänsä kuolisi. Isän kuoleman jälkeen muuttivat yhdessä uuteen asuntoon eli suhteensa jatkui vaikka molemmilla oli mahdollisuus vapautua taloudellisesti.
Liitto vaan toimi arjen asioissa, elämä oli sujuvaa. Lisämausteen siihen toin minä. Minä päätin "salasuhteen" muutaman vuoden jälkeen. Avovaimo tiesi minusta jo suhteen aikana, suhtautui uskomattoman tyynesti. Itselläni oli jälkikäteen kaksijakoinen olo. Suhteen alussa voittajaolo, lopussa luuseri-fiilis ja petetty. Parasta aikaa elämässä ja pahinta aikaa yhtaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta tulee ruma silloin kun apuna on kolmas osapuoli. Hyvä ero on sellainen, jossa osapuolet päättää suhteen, käy siinä jonkinlaisen prosessinkin että pääsevät eteenpäin. Se kestää aikansa. Mut he joilla on jo ihastus tai suhde tekee erosta ruman ja julman.
Kaunis ajatus, mutta todellisuudessa varsinkin ne miehet ovat innokkaita vieraisiin pöytiin katsojia. Eivätkä osaa erota tai käydä jossain keskustelemassa parisuhteen ongelmista yhteisesti. Hankkivat sivusuhteen. Ja oon nähnyt lähipiirissä, kuinka tällaista tapahtuu niiden nössöjen hissukkamiesten kohdalla kuin sitten omassa elämässään työurallaan edenneitä miehiä, jotka ilmeisesti ajattelevat olevansa kaiken yläpuolella.
Ei mennyt ihan suhteeksi asti, mutta tiivistä (seksuaalissävytteistä) viestittelyä ja soittelua. Mies puhui aina vaimostaan todella kauniisti, ei mitään tosia tai keksittyjä ongelmia. Ainoa ongelmiin viittaavaa oli se, että vaimo oli miehen teinirakkaus ja olivat siis aina olleet vain toistensa kanssa, ja miestä alkoi pelottaa että hän jää jostain paitsi seksielämässään. Parisuhdetta ei olisi minun kanssani halunnut vaan ilmeisesti avoimen suhteen vaimonsa kanssa, jolloin voisi harrastaa seksiä muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös erästäkin miestä, jolla oli 10 vuoden suhde naisen kanssa, eivät asuneet yhdessä, koska nainen niin halusi lasten takia. Suhde oli jo väljähtänyt, mutta silti mies ei halunnut erota. Piti rinnalla sivusuhdetta tai jopa useampaakin.
Hmm, minkä ikäiset tätä harrastaa? Ja minkä ikäiset naiset tähän suostuvat ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varmasti useimmiten on. Kolmas osapuoli ei helpota kuin sen eroa haluavan mieltä.
Mutta eittämättä on ihmisiä kenestä ei vaan voi erota 'siististi'. Ei missään ajassa, eikä millään käsittelyllä. Jos on oman elämänkokemuksen kautta vaikea sitä uskoa, voi tutustua vaikkapa nollalinjan tai turvakotiyhdistyksen (tai poliisin) materiaaleihin asiaan liittyen. Jos ihminen on niin pahasti toisen henkisessä otteessa, ettei saa eroa tehtyä 'yksin', kannattaisi ensimmäisenä kääntyä ammattiavun puoleen. Miehille etenkin tuo tuntuu usein olevan suuri kynnys, mennä kallonkutistajalle.
Minulle ei koskaan selvinnyt. Joskus kysyin vuoden kestäneen suhteen aikana mieheltä, mikä hänellä on kotona huonosti, ja kuulemma ei mikään. Hän ei osannut sanoa ainakaan kotioloistaan tai vaimostaan mitään syytä pettämiselle. Ilmeisesti vaimo ei kuitrnkaan korvaamattoman rakas hänelle ollut, koska sanoi kerran, että kun lapset ovat molemmat pois yläkoulusta, voisi harkita vaimonsa jättämistä.
En ole kysynyt eikä ole selitellyt. Alussa humalassa sano jotain että ei halua lapsille kahta kotia, mutta tiedä häntä. Suhde kestänyt nyt viisi vuotta. Juuri sanoi taas että olen hänelle ihanin nainen kenet on tavannut ja että toista samanlaista ei hänen elämän aikana tule eikä tarvitsekaan. Tiedä häntä sitten mikä on totta, mutta itse en ole varma haluanko edes tietää suhteen todellista tilaa.
Niin ja kerran on jääty kiinni vuosia sitten. En kysellyt silloinkaan mitä selitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (se puoliso) sain kuulla että tuo kakkonen on vain reppana jolla ei ole kunnon ystävyyssuhteita ja hänen aviomies on kylmä ja masentunut. Ja että armas mieheni vain ystävyyttä ja piristystä tarjosi flirttailullaan. Että armas mies sai vastineeksi palvontaa tältä reppanalta, mutta että ei hän sellaisesta voisi koskaan kiihottua, hänhän saisi tuota parempiakin jos muka haluaisi, mutta minä olen paras, joten no worries.
Hän (se toinen nainen) sai kuulla kuinka minä olen masentunut ja vähät välitän seksistä, mutta perhe on aina tärkein. Nainen oli samaa mieltä, että perheet ovat niin tärkeät että ei kerrota puolisoille. Nainen koki "sielujen yhteyttä".
Totuus kun tuli ilmi, kaikki osapuolet juttelivat erikseen keskenään. Oli itseään toteuttava ennuste , että puolisot muka masentuneita, koska kyllä se matalaksi veti! Tuo salapari varmaan koko ajan ruokki toistensa käsityksiä että omat puolisot ovat ulkona parisuhteesta eivätkä olisi sitoutuneita. Koska eivät itse olleet sitoutuneita.
Oksettavinta oli, että meillä oikeasti peitto heilui säännöllisesti. Juuri silläkin hetkellä kun tuo nainen päätti laittaa viestin jossa suhde paljastui. Mies oli juuri vannonut rakkauttaan ja kuinka onnellinen on. Kukapa sitä ei olisi onnellinen kun tuplasti saa. Meni pohja kyllä kaikelta.
Onpas erikoinen mies, eikö hänen oudot taipumuksensa valehdella kaikenlaista tulleet koskaan aiemmin mitenkään esille?
Outoa on myös tuo tilanteessasi usein korostettu "peitto heilui meillä säännöllisesti". Minusta se on vain alentavaa, eikä mikään todiste sen liiton onnellisuudesta tai toimivuudesta. Itsekin raavin mieheni kanssa aina kun sattui kutittamaan, vaikka lämpimät tunteet olivat väliltämme kuolleet jo aikoja sitten. Emme vaan osanneet erota kun oli lapset ja talot. En mielelläni muistele noita intiimihetkiä, koen ne molempia osapuolia alentavana.
Joo tuttu mies kertoi, että p*nee myös kotona siksi, että jos koettaa vältellä seksiä niin nainen alkaa heti syyttää, että sulla on joku toinen. Ei tuo musta kunniaa oikein kummallekaan tommonen peiton heiluttelu.. yks suostuu ettei jäisi kiinni ja toinen joutuu kiristämään ja riitelemään miehen sänkyynsä :p
Vierailija kirjoitti:
En ole kysynyt eikä ole selitellyt. Alussa humalassa sano jotain että ei halua lapsille kahta kotia, mutta tiedä häntä. Suhde kestänyt nyt viisi vuotta. Juuri sanoi taas että olen hänelle ihanin nainen kenet on tavannut ja että toista samanlaista ei hänen elämän aikana tule eikä tarvitsekaan. Tiedä häntä sitten mikä on totta, mutta itse en ole varma haluanko edes tietää suhteen todellista tilaa.
Niin ja kerran on jääty kiinni vuosia sitten. En kysellyt silloinkaan mitä selitti.
Eli jäänyt jo aiemmin kiinni pettämisestä ja vannoo sulle rakkauttaan. Ja mitä onkaan kertonut kotonaan? Taitaa olla ihan vaan panon perässä koko mies. Säälittävä tyyppi.
Kun erosin yli 20 vuotta kestäneestä liitosta, en halunnut arkeeni heti ketään miestä, enkä esitellä lapsille jne, halusin pelkän seksisuhteen, laastarin, jolla ajatukset hetkeksi pois. Varattu kävi hyvin. Vaimosta ei puhuttu mitään, ennenkuin puolen vuoden jälkeen mies kertoi, että on rakastunut minuun ja haluaa jättää vaimonsa. Huh, en minä tuota miestä halunnut parisuhteeseen, joten homma loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselta tarinalta. Ensinnäkin miksi mies olisi edes päätynyt selittelemään jotain flirttailuaan - mistä vaimo siitä olisi tiennyt? Ja miksi tuo toinen nainen olisi laittanut viestin vaimolle, millä motiivilla siis ja oliko oikein nähnyt vaivaa puhelinnumeron selvittämiseen?
älähän nyt marko höpsi:-)mutta aloituksesta saa käsityksen että myös vaimonsa pettää?