Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökkikaupat tehty!

Vierailija
05.06.2015 |

Vanhempien mökki on nyt virallisesti minun mökkini. Heillä on toki lupa käyttää mökkiä kuin omaansa niin kauan kuin jaksavat, mutta nyt se on silti minun! Vanhempieni toivomuksesta kaupoista ei kerrota muille sukulaisille, joten eräät tulevat kokemaan melkoisen yllätyksen sitten aikanaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ainoa lapsi, ok. Mikäli sisaruksia, kaiketi ostit todelliseen hintaan ja sinulla on esittää tositteet maksustasi myöhemmin.

Onnea uudelle mökkiläiselle.

Vierailija
22/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Meillä piti tehdä samoin, mutta vanhemmat ehti kuola. Nyt mökki ränsistyy perikunnan omaisuutena. Ei siihen viitsi laittaarahaa. Nyt siellä ei edes käy kukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva että sulla on mökki, kun kerran sellaisen haluat ja olet valmis huoltamaan! Miökillä on kivaa kun sen oikein ottaa.

Sitä en ole sen sijaan koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut haluavat vanhempiesi tavoin tahallaan järjestää yllätyksiä ja perintöriitoja. Miksi ei voi puhua totta ja kertoa avoimesti tilanteista ja niiddn muutoksista sekä perusteista?

Vierailija
24/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:12"]

Up. Iloitkaa nyt joku kanssani, tai haukkukaa edes. En voi oikeassa elämässä hehkuttaa tätä kenellekään.

[/quote]

Minä iloitsen! Onnea Sinulle ja uudelle mökillesi

Vierailija
25/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:15"]

Kivat sulle. Sun sisaruksetko odottelee perintöä, mutta eivät saakaan kun sinä olet ostanut mökin? Menikö ihan markkinahintaan?

[/quote]

Markkinahintaan. Sisarukset varmaankin odottaa perintöä, mutta turhaan.

ap

Vierailija
26/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

[/quote]

Kiitos :)

ap

Vierailija
27/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ainoa lapsi, ok. Mikäli sisaruksia, kaiketi ostit todelliseen hintaan ja sinulla on esittää tositteet maksustasi myöhemmin.

Onnea uudelle mökkiläiselle.

[/quote]

Juu markkinahintaan ostin. Kauppakirjat on olemassa ja kaikki siten kunnossa.

Kiitos :)

ap

Vierailija
28/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:17"]

Onnea!

Meillä piti tehdä samoin, mutta vanhemmat ehti kuola. Nyt mökki ränsistyy perikunnan omaisuutena. Ei siihen viitsi laittaarahaa. Nyt siellä ei edes käy kukaan

[/quote]

Harmi, että teillä kävi noin.

ap

Vierailija
29/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:15"]

Kivat sulle. Sun sisaruksetko odottelee perintöä, mutta eivät saakaan kun sinä olet ostanut mökin? Menikö ihan markkinahintaan?

[/quote]

Markkinahintaan. Sisarukset varmaankin odottaa perintöä, mutta turhaan.

ap
[/quote]no mihis ne rahat mahtaa hävitä? Vanhempasi viettävät iloista elämää? :)

Vierailija
30/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:18"]

No kiva että sulla on mökki, kun kerran sellaisen haluat ja olet valmis huoltamaan! Miökillä on kivaa kun sen oikein ottaa.

Sitä en ole sen sijaan koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut haluavat vanhempiesi tavoin tahallaan järjestää yllätyksiä ja perintöriitoja. Miksi ei voi puhua totta ja kertoa avoimesti tilanteista ja niiddn muutoksista sekä perusteista?

[/quote]

Minustakin sisaruksilleni pitäisi kertoa muuttuneesta tilanteesta, mutta vanhemmat jostain syystä halusivat näin. Ehkä he muuttavat vielä mielensä.

ap

Vierailija
31/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:15"] Kivat sulle. Sun sisaruksetko odottelee perintöä, mutta eivät saakaan kun sinä olet ostanut mökin? Menikö ihan markkinahintaan? [/quote] Markkinahintaan. Sisarukset varmaankin odottaa perintöä, mutta turhaan. ap [/quote]no mihis ne rahat mahtaa hävitä? Vanhempasi viettävät iloista elämää? :)

[/quote]

Osa menee omakotitalon remonttiin, osa varmaankin iloiseen elämään. En ole vanhempieni vartija eikä heidän rahankäyttönsä kuulu minulle.

ap

Vierailija
32/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:15"] Kivat sulle. Sun sisaruksetko odottelee perintöä, mutta eivät saakaan kun sinä olet ostanut mökin? Menikö ihan markkinahintaan? [/quote] Markkinahintaan. Sisarukset varmaankin odottaa perintöä, mutta turhaan. ap [/quote]no mihis ne rahat mahtaa hävitä? Vanhempasi viettävät iloista elämää? :)

[/quote]

Osa menee omakotitalon remonttiin, osa varmaankin iloiseen elämään. En ole vanhempieni vartija eikä heidän rahankäyttönsä kuulu minulle.

ap
[/quote]tarkoitin vain, että kirjoitit sisarustesi odottavan turhaan perintöä, niin eihän se vielä ole mihinkään hävinnyt. Vain muuttanut muotoaan. Ja saat vielä aikanaan osan kauppahinnasta perintönä takaisin :)

Vierailija
33/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestettiin niin, että veli "osti" vanhemmiltani mökin. Oli kauppakirjat ja kaupanvahvistaja ja kaikkea. Minä kyllä ihmettelin, millainen sellainen kauppa on, missä raha ei lainkaan vaihda omistajaa. No, se oli sellainen kauppa, minkä vanhempani - isäni lähinnä - ja veljeni tekivät, veljeni aloitteesta ja pikkuisen painostuksestakin. Minä sain isomman osan sitten omakotitalon myyntihinnasta, kun ensin isäni oli kuollut ja hänen jälkeensä äiti, mutta kun kokonaisuutta katsoo taloudelliselta kannalta ja siltä kannalta, että lapsien pitäisi tulla tasaveroisesti kohdelluksi vanhempiensa jälkeläisinä, minä jäin taloudellisesti alakynteen. En osannut olla yhtä röyhkeä ja opportunisti kuin veljeni ja hänen vaimonsa. Minun mokani, tietysti, mutta vähän se silti kirpaisee. Siksipä en sitä juuri ajattelekaan.

Vierailija
34/34 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verottajahan ottaa tuosta myyntivoitsta 30%, eli sinne menee tietty osa vanhempiesi rahoista.