Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas tätä lässytystä miten vanhempien pitää hakea apua ja päläpälä

Vierailija
31.01.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12289752

Ihan niin kuin sitä olisi!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotiasia valittaa jaksamisestaan.

Jättäisivät sometilit seuraamatta ja keskittyisivät omaan, eikä toisten elämään.

Vierailija
2/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotiasia valittaa jaksamisestaan.

Jättäisivät sometilit seuraamatta ja keskittyisivät omaan, eikä toisten elämään.

Ja tässä sitten lisää tätä naurettavaa päläpälää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ihmettele että apua tarvitaan mutta se että siitä avaudutaan joka ***** mediassa kyllästyttää minua. Joo ja onhan se muiden reppanoiden rohkaisuksi, mutta aina ei jaksaisi lukea näitä 'kun en kättä jaksanut nostaa'-juttuja.

Vierailija
4/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ihmettele että apua tarvitaan mutta se että siitä avaudutaan joka ***** mediassa kyllästyttää minua. Joo ja onhan se muiden reppanoiden rohkaisuksi, mutta aina ei jaksaisi lukea näitä 'kun en kättä jaksanut nostaa'-juttuja.

En minä ainakaan tarvitse apua, mutta olisi kiva että edes myönnettäisiin että tää korona-aika on ollut yhtä helvettiä nimenomaan lasten ja nuorten vanhemmille.

Silti media koko ajan jankuttaa miten lasten ja nuorten pitää nyt eturintamassa sairastua koronaan, koska heidän vnahempansa ovat "terveitä jaksavia työikäisiä".

Olen niin väsynyt, ettei minulla ole edes muistikuvia koko viime lukuvuodesta.

t. helsinkiläinen koululaisten äiti

Vierailija
5/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo on sinkkujen arvostella perheellisiä.

Joskus kenen tahansa voivat loppua, vaikka ei edes perhettä olisi.

Täälläkin saa jatkuvasti kuulla tarinoita miten parisuhde uuvuttaa ja masentaa ja miten on omassa duunissaan palanut loppuun.

Ja saa lukea miten lapsuus on ollut aivan perseestä ja sen takia pitää käydä terapiassa loppuelämä.

Vierailija
6/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetti uuvuttaa ihmiset.

Vierailija
7/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi suurin syy uupumiselle on yksilökeskeinen kulttuuri: jokaisen odotetaan pitävän itse huolta itsestään."

Tää_niin_vitun_totta.

Vierailija
8/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vanhempien uupumus lisääntyy, mutta avunsaanti vaihtelee eri puolilla Suomea"

mitä vaahtoat, johan tuo on otsikossa sanottu

Vierailija
9/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätät vaikka ne lukematta?

Vierailija
10/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempien uupumus lisääntyy? Siksikö, että jokaisella ei ole kerran viikossa hotelliyötä ja parisuhdeaikaa, vaan täytyy tehdä töitä ja huolehtia lapsista, jotka ihan itse tähän maailmaan halusi?

Vierailija
11/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien uupumus lisääntyy? Siksikö, että jokaisella ei ole kerran viikossa hotelliyötä ja parisuhdeaikaa, vaan täytyy tehdä töitä ja huolehtia lapsista, jotka ihan itse tähän maailmaan halusi?

Ei johdu siitä. No niin, voit rauhoittua. Kysymykseesi on vastattu.

Vierailija
12/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan monelle avunsaanti on sitä, että joku tulee siivoamaan, pesemään pyykit ja ulkoiluttamaan lapset, jotta äiti saa sillä aikaa olla rauhassa puhelimella. Kuusikymppinen perhetyötä tekevä tuttu sanoi, että vanhemmat ei uupuisi, jos olisivat koko ajan tässä samassa maailmassa kanssamme eikä eläisi virtuaalielämää. Niin isät kuin äiditkin. Uupuneissa perheissä lapset on lähinnä kivoja kuvia somessa, ei muuta.

Vierailija
13/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten lässytät siinä?

Vierailija
14/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjan monelle avunsaanti on sitä, että joku tulee siivoamaan, pesemään pyykit ja ulkoiluttamaan lapset, jotta äiti saa sillä aikaa olla rauhassa puhelimella. Kuusikymppinen perhetyötä tekevä tuttu sanoi, että vanhemmat ei uupuisi, jos olisivat koko ajan tässä samassa maailmassa kanssamme eikä eläisi virtuaalielämää. Niin isät kuin äiditkin. Uupuneissa perheissä lapset on lähinnä kivoja kuvia somessa, ei muuta.

Tuttusi ei saisi juoruilla asiakkaiden asioista ulkopuolisille.

Ja kai sinäkin ymmärrät, että sillä puhelimella hoidetaan kaikki. Maksetaan laskut, tehdään vakuutusyhtiöön korvaushakemukset, seurataan Wilmaa, ilmoitetaan lapsi harrastuksiin, seurataan luokan ja päiväkodin ryhmän whatsappia, seurataan koronatiedotuksia, varataan rokotusajat, viestitään lasten kaverien vanhemmille. Ja vaikka sille omalle lapsellekin.

JA NIIN EDELLEEN.

Vierailija
15/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja. Minun lapsuudessani äitini oli kotirouva. Ja jokaikinen iltapäivä hän vietti reilun tunnin iltapäiväkahvilla muiden äitien kanssa.

Ja juoruili iltaisin puhelimessa tai Martta-kerhossa.

Miksi nykyäideillä ei saisi olla edes sosiaalisia kontakteja?

Vierailija
16/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä apua ei saa jos et ole lasu asiakas. Ns normaalit hyvin asiansa hoitavat perheet ei saa mitään apua. Tukiverkottomia olemme ja itse on pärjättävä aina. Ei ole vaohtoehtoa. Ei vaikka olet sairas, uupunut, poikki, kriisissä, liikuntakyvytön, jalka murtunut, aina on jaksettava itse. Neuvolasta ei ole saanut mitään apua ja sitä lapsiperheen kotiapua ei ole tässä kunnassa kuin teoriassa. Nettisivuilta sellainen löytyy muta todellisuus on se että se on tarkoitettu vain lasuperheille.

Esim vauvan ja taaperon hoitaminen lattialla ryömien oli ikimuistoista (en voinut liikkua). Mitään apua ei saanut, isä ei saanut palkatonta työstään, sitten se vaan piti pärjätä itse.

Se on ainoa mikä kiukuttaa että lasuperheet saa vaikka mitä siivousapua, lastenhoitoapua, ohjausta, tuettua lomaa, maksettua harrastusta. Ja sit ne jotka hoitaa lapsensa hyvin eikä ole lasun piirissä eivät saa yhtään mitään koskaan. Ja silti yleinen LUULO on että lapsiperheitä autetaan.

Oma narsistinen äitini - joka ei ole ikinä auttanut sekuntiakaan vaan ainoastaan pahentaa taakkaa ilkeilemällä - antoi neuvoksi että ”ota” aina se neuvolan kodinhoitaja, niin hänkin aina teki ihan pienessäkin kiireessä.

Hienoa joo mutta sellaisia ei ole ollut sitten 80-luvun jälkeen :)

Vierailija
17/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä apua ei saa jos et ole lasu asiakas. Ns normaalit hyvin asiansa hoitavat perheet ei saa mitään apua. Tukiverkottomia olemme ja itse on pärjättävä aina. Ei ole vaohtoehtoa. Ei vaikka olet sairas, uupunut, poikki, kriisissä, liikuntakyvytön, jalka murtunut, aina on jaksettava itse. Neuvolasta ei ole saanut mitään apua ja sitä lapsiperheen kotiapua ei ole tässä kunnassa kuin teoriassa. Nettisivuilta sellainen löytyy muta todellisuus on se että se on tarkoitettu vain lasuperheille.

Esim vauvan ja taaperon hoitaminen lattialla ryömien oli ikimuistoista (en voinut liikkua). Mitään apua ei saanut, isä ei saanut palkatonta työstään, sitten se vaan piti pärjätä itse.

Se on ainoa mikä kiukuttaa että lasuperheet saa vaikka mitä siivousapua, lastenhoitoapua, ohjausta, tuettua lomaa, maksettua harrastusta. Ja sit ne jotka hoitaa lapsensa hyvin eikä ole lasun piirissä eivät saa yhtään mitään koskaan. Ja silti yleinen LUULO on että lapsiperheitä autetaan.

Oma narsistinen äitini - joka ei ole ikinä auttanut sekuntiakaan vaan ainoastaan pahentaa taakkaa ilkeilemällä - antoi neuvoksi että ”ota” aina se neuvolan kodinhoitaja, niin hänkin aina teki ihan pienessäkin kiireessä.

Hienoa joo mutta sellaisia ei ole ollut sitten 80-luvun jälkeen :)

Minun äitini neuvoo muuten ihan samaa. Että "tilaa kodinhoitaja kunnalta".

Vierailija
18/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi vela.

Mulla ja miehellä ei ole ollut 15 vuoteen koskaan hetkeäkään lapsivapaata eikä yhtään yhteistä hotelliyötä. Siis koskaan. Eikä tämä uuvuta.

Se uuvuttaa kun toinen on sairas ja toisella jalka paketissa, haluaisi levätä ja sairastaa, mutta ei onnistu kun lapset pitää hoitaa, valmistaa 5 ateriaa päivässä, ulkoiluttaa niitä pihalla 2h päivässä vaikka olisi 40c kuumetta, jaksaa leikkiä ja nostaa ja kantaa jne

Sinkku voi sairaana levätä. Vanhempi ei voi koskaan.

Vierailija
19/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttusi ei saisi juoruilla asiakkaiden asioista ulkopuolisille.

Ja kai sinäkin ymmärrät, että sillä puhelimella hoidetaan kaikki. Maksetaan laskut, tehdään vakuutusyhtiöön korvaushakemukset, seurataan Wilmaa, ilmoitetaan lapsi harrastuksiin, seurataan luokan ja päiväkodin ryhmän whatsappia, seurataan koronatiedotuksia, varataan rokotusajat, viestitään lasten kaverien vanhemmille. Ja vaikka sille omalle lapsellekin.

JA NIIN EDELLEEN.

Jokaisella meistä saa olla mielipiteitä ja jos ei erikseen kerro, mistä perheestä on kyse, niin saa sanoa ääneen, että vanhemmat ovat koko ajan puhelimella ja siinä on ongelman ydin!

Miten sitä ennen ehdittiin käymään töissä, maksamaan laskut, ilmoittamaan lapset harrastuksiin jne. ilman, että tuijotettiin koko ajan puhelinta! Rokotusaikojakaan ei tarvinnut varata päivittäin ja omalle lapselle puhuttiin kasvokkain, ei viestitty viereiseen huoneeseen puhelimella.

Osuit todella asian ytimeen kertoessasi, että kaikki hoidetaan puhelimella ja vieläpä moneen kertaan, koska koronatiedotuksiahan seurataan 24/7, eikös? Lapsille ei jää aikaa, mun pitää olla yhteydessä maailmankaikkeuteen?

Vierailija
20/35 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi vela.

Mulla ja miehellä ei ole ollut 15 vuoteen koskaan hetkeäkään lapsivapaata eikä yhtään yhteistä hotelliyötä. Siis koskaan. Eikä tämä uuvuta.

Se uuvuttaa kun toinen on sairas ja toisella jalka paketissa, haluaisi levätä ja sairastaa, mutta ei onnistu kun lapset pitää hoitaa, valmistaa 5 ateriaa päivässä, ulkoiluttaa niitä pihalla 2h päivässä vaikka olisi 40c kuumetta, jaksaa leikkiä ja nostaa ja kantaa jne

Sinkku voi sairaana levätä. Vanhempi ei voi koskaan.

Kumma juttu, naapurissa vanhemmat vie lapset päivähoitoon, vaikka itse ovat sairaana.