Erottaisitko Rosson ruoan 3:n Michelin tähden ravintolan ruoasta?
Itse uskon että melkein kukaan ei erottaisi. Naurattaa nämä hienostelijat, ketkä maksavat 100 euron tipin, jotta pääsevcät kehuskelemaan muille hienostelijoille, kuinka sivistyneitä ja kultturelleja ruokailijoita he ovat.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:28"]
En tiedä rosson ja michelin-tähtiravintolan eroista.
Mutta eikös taannoin ollut juttua siitä, kun joku huippukokki oli lämmittänyt Ristorante-pakastepizzoja, väittänyt niitä omikseen ja tarjoillut asiakkaille? Asiakkaat olivat kuola valuen ylistäneet gourmetkokemustaan :D
[/quote]
Ja jäi mainitsematta, että tämä oli siis tietoinen kokeilu, kuinka nimi vaikuttaa arvosteluun :)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:34"]
Itse uskon että melkein kukaan ei erottaisi. Naurattaa nämä hienostelijat, ketkä maksavat 100 euron tipin, jotta pääsevcät kehuskelemaan muille hienostelijoille, kuinka sivistyneitä ja kultturelleja ruokailijoita he ovat.
[/quote]
wt
Kyllä ne erottaa aika harjaantumatonkin. Eikä tarvitse edes maistaa, vaan pelkkä raaka-ainelista ja ulkonäkö kertoo. Vähän kokeneemmalla makuaistilla erottaa sitten jo tuoreet raaka-aineet pakasteista ja rotukarjan lihan tavallisesta naudasta. Noin esimerkiksi.
Erottaisin. En syö eineksiä joten en ruokaile Rossossa.
Kyllä sitä eineksen erottaa itse tehdystä kuka vain.
Sitä en tiedä, että erottaisinko sellaisen perushyvän ravintolan ja Michelin-ravintolan annoksia toisistaan.
En ole koskaan käynyt Michelin-tähden saaneessa ravintolassa, mutta enköhän silti erottaisi. Rossossa olen käynyt syömässä lihapullat kerran lapsena ja kerran aikuisena. Lapsena tykkäsin, mutta aikuisena ruoka maistui oikeastaan pelkältä suolalta. S-ryhmän kokkina toimiva ystäväni vahvistikin, että useimmiten annokset maustetaan vain runsaalla suolalla ja ripauksella pippuria.
Imatran rosso on ainakin ihan perseestä, seven grilliltä saa paremmat ruuat.
Töiden takia paljon tätä maata kiertäneenä parhaat ruuat olen saanut erään pikkukylän hotellin ravintolasta.
En ole myöskään missään oikeasti hyvässä ravintolassa ikinä syönyt.
Kerropa vielä mistä AMK:sta valmistuu kokkeja niin uskottavuutesi lisääntyisi hieman.
Kysymykseesi vastaan että todellakin erottaisin.
keittiömestari
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:45"]
Voisin kuvitella että et ole käynyt Michelin ravintoloissa. Kyllä niillä on suurikin ero, ei pelkästään maussa, mutta myös ulkonäössä. huomattava ero.
[/quote]
Olen käynyt. Satun vain olemaan itsetietoisempi ja objektiivisempi kuin 99% näiden ravintoloiden asiakkaista. Fakta on, että jos sinulle tarjottaisiin 2 ruoka-annosta, joista toinen olisi Iisalmen rosson amk-kokkien valmistama ja toinen 3 michelin tähden ravintolan omistaman kokin valmistama ja sinulle sanottaisiin, että ne ovat molemmat jälkimmäisen valmistamia, kehuisit molemmat maasta taivaisiin. Jos sinulle taas sanottaisiin, että ne ovat molemmat rosson valmistamia, et pitäisi kumpaakaan juuri minään. Ihmismieli toimii hassusti.
AP
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:45"]
Voisin kuvitella että et ole käynyt Michelin ravintoloissa. Kyllä niillä on suurikin ero, ei pelkästään maussa, mutta myös ulkonäössä. huomattava ero.
[/quote]
Olen käynyt. Satun vain olemaan itsetietoisempi ja objektiivisempi kuin 99% näiden ravintoloiden asiakkaista. Fakta on, että jos sinulle tarjottaisiin 2 ruoka-annosta, joista toinen olisi Iisalmen rosson amk-kokkien valmistama ja toinen 3 michelin tähden ravintolan omistaman kokin valmistama ja sinulle sanottaisiin, että ne ovat molemmat jälkimmäisen valmistamia, kehuisit molemmat maasta taivaisiin. Jos sinulle taas sanottaisiin, että ne ovat molemmat rosson valmistamia, et pitäisi kumpaakaan juuri minään. Ihmismieli toimii hassusti.
AP
[/quote]
Yritätkö väittää, että Iisalmen amikset käyttävät puuhasteluissaan samoja raaka-aineita kuin Michelin-tähti -ravintolat? Voi olla, ettei Alain Ducasse tee makkaraperunoita kovin paljon paremmin samoista aineista kuin Rosson amikset, mutta kyllähän me kaikki tiedämme että ao. herran kuppiloissa käytetä samoja raaka-aineita kuin Iisalmen Rossossa.
Jaa. Enpä ole koskaan käynyt kolmen tähden ravintolassa. Olen varma kuitenkin että erottaisin, sillä Rosson ruoat erottaa kylmästi jo ihan tähdettömänkin hyvän ruokaravintolan ruuista. Rosso on vähän kuin ostaisi kaupasta eineksiä ja lämmittäisi mikrossa.
Luultavasti erottaisin hvän ruuan huonosta. Mitä enemmän syö hyvää ruokaa sitä nirsommaksi tulee. Esim. Espanjassa tuoretta kalaa vs valmista. Tai scampeja valmiiksi kypsennettynä vs ravintolassa kypsennetty.
En tiedä niin paljoa hyviä ravintoloita, ettenkö sielläkin uskaltaisi sanoa ellei ole hyvää, tuoretta ja aitoa. Rossossa ei ole. Michelin tähden rvintlassa en ole käynyt. Monissa muissa hyvissä ravintoloissa kyllä
Vannomatta paras, kuten aiemmin kirjoitettiin. Ehkä menisin halpaan ja ylistäisin, jos luulisin tämän olevan oikein hienon kokin valmistamaa. Ei voi tietää kuinka toimsin.
mobiiliversiolla selatessa ketjun yläpuolella näkyy Rosson mainos :D
En tiedä rosson ja michelin-tähtiravintolan eroista.
Mutta eikös taannoin ollut juttua siitä, kun joku huippukokki oli lämmittänyt Ristorante-pakastepizzoja, väittänyt niitä omikseen ja tarjoillut asiakkaille? Asiakkaat olivat kuola valuen ylistäneet gourmetkokemustaan :D