Voiko nutriletilla ta muulla pussikuureilla
Kommentit (31)
No ei voi, kilot tulevat tosi nopeasti takaisin kuurin jälkeen ja sitä paitsi ne maistuu aivan julmetun pahalle.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:41"]
No ei voi, kilot tulevat tosi nopeasti takaisin kuurin jälkeen ja sitä paitsi ne maistuu aivan julmetun pahalle.
[/quote]
Joo, tuota makua mä vähän pelkään, olen kuullut tuon ennenkin... :-D Katsotaan miten käy...
t. 2
Myöskin olen ajatellut jotain tollasta. Ei tarvisi miettiä ruokia sitten.
[/quote]
Laihdutin nutrileteilla 20 kiloa ja yllätyin siitä miten hyvin kilot pysyivät sen jälkeen poissa, jopa paremmin kuin tavallisten kuurien jälkeen. Itsekin luulin että paino pomppaa helposti takaisin lähtölukemiin.
Mulla on ollut käytössä EasyDiet ja tykkään. Kolme viikkoa olin tuolla ekaksi, sinä aikana sain putoamaan kymmenen kiloa joista kuukauden aikana ei ole yhtään tullut takaisin. Nyt eilen alotin sit uudestaan, tavoitteena toiset kymmenen kiloa. :D Täytyy sanoa, että en syö niin paljon kun käsketään, saan n. 350 kcal... Lääkäri ei tykännyt ehdotuksesta, piti vaan pintansa et se on satavarma et laihdut ku syöt 1500 kcal päivässä, en muka tarvi tollasta.
Eihän tää mikään ykkösvaihtoehto oo, mut hyvä et on olemassa. Siitä mä sain tämän viimeisen valonpilkahduksen kotiäidin elämään. EasyDiet on muuten kehitetty ja valmistettu Suomessa.
[/quote]
Mä olen laihduttanut niillä 16 kg 3 vuotta sitten, eikä kilot mihinkään takaisin ole tulleet. Päinvastoin, painan 5 kg vähemmän kuin nutrauksen jälkeen. Minusta kuuri oli erittäin hyvä katko ja vieroitus ruokariippuvuuksista, jonka jälkeen oli helppo aloittaa terveelliset elintavat.
Se maku nyt on minusta yksi ja sama. Sen pari desiä litkua nielee vaikka nenästä kiinni pitäen äkkiä. Ei sitä ruokana kannata ajatella, vaan täsmälääkkeenä läskiin. Ei lääkkeen hyvältä tarvi maistuakaan, ja silti se otetaan jos se tehoaa. Itse söin koko kuurini vain Nutrilett suklaa VLCD-pirtelöitä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:11"]
[/quote]
Mä olen laihduttanut niillä 16 kg 3 vuotta sitten, eikä kilot mihinkään takaisin ole tulleet. Päinvastoin, painan 5 kg vähemmän kuin nutrauksen jälkeen. Minusta kuuri oli erittäin hyvä katko ja vieroitus ruokariippuvuuksista, jonka jälkeen oli helppo aloittaa terveelliset elintavat.
Se maku nyt on minusta yksi ja sama. Sen pari desiä litkua nielee vaikka nenästä kiinni pitäen äkkiä. Ei sitä ruokana kannata ajatella, vaan täsmälääkkeenä läskiin. Ei lääkkeen hyvältä tarvi maistuakaan, ja silti se otetaan jos se tehoaa. Itse söin koko kuurini vain Nutrilett suklaa VLCD-pirtelöitä.
[/quote]
Sama täällä. Aloitin kaikenmaailman kasviskeitoilla ja maistoin jopa maailman oksettavinta päärynäpirtelöä, mutta viimeiset 10 viikkoa söin pelkästään suklaata. Siitä sai siedettävää lisäämällä joukkoon vähän tummaa kaakaojauhetta.
Hei kiva kuulla kokemuksista! En tiennyt, että toi EasyDiet on suomalainen, mutta sen parempi! Katsotaan, kuinka käy...
t. 2
EasyDietin puolestapuhuja jatkaa vielä, et eihän ne pussikeitot maistu ihan pullalta... Omena-kaneli-puuron olen todennut parhaaksi, sitä puuroa olen syönyt oikeastaan kahden kuukauden ajan riippumatta siitä miten loppupäivän oon syönyt. Keittojauheissa oli se hyvä puoli, et tuli ainakin juotua vettä tarpeeksi. Tein sen keiton, joku kolme desiä sitä tuli. Lusikalla hörppäsin kerran ja kulaus vettä päälle. Kun vettä oli menny litra, lopetin syömisen, kaadoin lopun keiton siis pois. Nyt olen siirtynyt patukoihin (mansikka-valkosuklaa) eikä meinaa vettä muistaa juoda.
Alkuun meinasin oikeasti oksentaa, kunnes sitten sain itseni ymmärtämään, että maku johtuu siitä lisätystä proteiinista. Siitä joka pitää kylläisenä. Siitä, joita urheilijatkin käyttävät. Nehän kai sekottaa sitä jauhetta mihin vaan vain vetääkseen sen alas. Ja ne ei ees tee sitä laihtuakseen, vaan saadakseen lihasta. Miksipä minä en voisi sietää proteiinijauheen laihtuakseni.
Jos pelottaa kilojen takaisintulo, niin niitähän voi jatkossakin käyttää. 1-3 viikkoa on pitkäpaaston kesto, ja sinä aikana syödään kolme pussia (plus kaksi ei niin isoa pussia hakutessaan, neljän päivän aloituspakkauksessa hyvät ohjeet). Lääkärin kanssa keskusteltua voi jatkaa jopa kymmenen viikkoa. Mun lääkäri ei ilahtunut, joten totesin et jatkan niin kauan kun on hyvä olo.
Sitten pitkäpaaston jälkeen voi jatkaa pätkäpaastolla, kahtena ei-peräkkäisenä päivänä viikossa syödään noita pusseja, ja muuten normaalisti tai omalla dieetillään. Minulle tuo pätkäpaasto ei sovi, en ole löytänyt minkäänlaista ruokavaliota joka ei heti lihottaisi minua, joten pakko syödä vain EasyDiettiä niin kauan, että olen sen verran laihempi että voin tehdä kokeita itselläni.
Oli kyse mistä tahansa laihduttamistavasta, kilot saattavat tulla takaisin - korkojen kera. Laihduttamisen jälkeen jokainen on samalla viivalla: kuinka syön normaalisti ja terveellisesti? Enhän palaa syömistapoihin, jotka lihottavat? En usko, että laihduttamistavalla on kauheasti merkitystä laihduttamisen jälkeisessä taistossa mielihalujaan vastaan.
Olen itse jojoilija. Neljä kertaa olen elämäni aikana (olen nyt nelikymppinen) laihduttanut 20-30 kg terveellisesti ja suositusten mukaan ja aina ovat kilot tulleet takaisin; joskus paino on lähtenyt nousuun heti laihdutuksen (ja motiavaation hukkumisen) jälkeen, joskus vasta parin vuoden päästä paino on lähtenyt nousuun.
Olemme lähdössä reissuun ja haluan nyt kiloja pois nopeasti. Mieheni innostui projektiin mukaan. Aloitimme nutrauksella, jota en ole koskaan aiemmin kokeillut. Muutaman päivän käytimme pelkästään Nutritett-tuotteita, mutta sitten otimme mukaan myös kasviksia ja vähärasvaista lihaa. Mieheni on kerryttänyt painoa 20 vuodessa 60 kg -> 100 kg. Laihduttamisyritykset ovat hänellä aina tyssänneet ekan päivän jälkeen. Nyt mieheni on pysynyt ruodussa jo kohta kolme viikkoa ja painoa on huvennut kymmenisen kiloa. Itselläni kiloja on lähtenyt 8.
Moni haluaa aloittaa laihdutuksen maanantaina, aloittaakin - ja sitten homma tyssää. Nutraaminen on erinomainen motivaattori ja "pakottaja" (kun on tullut ostettua kuukauden ruoat etukäteen...) Samaan aikaan olemme mieheni kanssa keskustelleet ja analysoineet tilannettamme; kuinka jatkamme sitten, kun olemme tavoitepainoissamme? Mitkä asiat ovat meillä ne, jokta lihottavat? Miten vältämme lihomisen jatkossa?
Olemme myös todenneet, että olemme ruoan suhteen kuin alkoholisteja, koko loppuelämä pitää taistella.
Oon itte sitä mieltä että tuo vlcd suklaa ja kanakeitto on ainoot jotka maistuu hyvältä, mutta niinkun sanottu että ei niitä ruokana kannata ajatella. Nenästä kiinni ja alas.
Tuliko teille onnistuneille huonoa oloa tms. tuon kuurin aikana? Voiko tehdä esim. niin, että syö aamulla leipää tms. ja jatkaa päivää pusseilla? Ajattelen siis, että päivä lähtisi normaalisti käyntiin kuten ennenkin, pelottaa jos sitten tuleekin vaikka huono olo? Eli ei korvaisi kaikkia aterioita pusseilla, osan vaan? Anteeksi, ohjeet vielä lukematta, googlailen kyllä...!
-edelleen kakkonen-
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:11"]
Tuliko teille onnistuneille huonoa oloa tms. tuon kuurin aikana? Voiko tehdä esim. niin, että syö aamulla leipää tms. ja jatkaa päivää pusseilla? Ajattelen siis, että päivä lähtisi normaalisti käyntiin kuten ennenkin, pelottaa jos sitten tuleekin vaikka huono olo? Eli ei korvaisi kaikkia aterioita pusseilla, osan vaan? Anteeksi, ohjeet vielä lukematta, googlailen kyllä...!
-edelleen kakkonen-
[/quote]
Ei kannata syödä muuta kuin pusseja jos alkaa kuurille. Silloin näläntunne ei mene ollenkaan ohi. Ensimmäiset kolme-neljä päivää voivat olla rankkoja, mutta sen jälkeen helpottaa ja satunnaisia mielitekoja lukuunottamatta olo on nälätön ja virkeä.
Kukaan ei ole vastannut ap:n kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:15"]
Kukaan ei ole vastannut ap:n kysymykseen.
[/quote]
Mielestäni laihduttaminen nutrileteilla on terveellistä ja järkevää jos sen tekee oikein.
ei voi.
Jokainen tuntemani, joka on sen kymmenisen kiloa onnistunut pudottamaan näillä kuvottavan makuisilla litkuilla, on lihonut VÄHINTÄÄN 12 kiloa sen jälkeen.
Kun tarpeeksi usein toistaa tämän, niin on lopulta kymmenen kiloa lihavampi kuin alkutilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:11"]
-edelleen kakkonen-
[/quote]
Missään nimessä ei kannata tehdä kuten suunnittelet. Nutrilettilla huono olo menee ohi, kunhan keho menee ketoositilaan, mikä tapahtuu 3-4 päivän jälkeen. Jos syöt jotain leipää tai muuta ylimääräistä, josta saat hiilareita tai kaloreita, niin et mene ikinä ketoosiin ja joudut koko kuurin kärsimään näläntunteita, heikotusta ja kaikkea ikävää oloa kuten palelua ja päänsärkyä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:20"]
ei voi.
Jokainen tuntemani, joka on sen kymmenisen kiloa onnistunut pudottamaan näillä kuvottavan makuisilla litkuilla, on lihonut VÄHINTÄÄN 12 kiloa sen jälkeen.
Kun tarpeeksi usein toistaa tämän, niin on lopulta kymmenen kiloa lihavampi kuin alkutilanteessa.
[/quote]
Tämä ei muuten ole nutrauksen erikoisuus. Tutkimuksissa nyt vaan on yleisesti todettu, että riippumatta laihdutusmenetelmästä, 95% laihduttajista lihoo takaisin 5 vuoden aikana ja yleensä muutaman kilon korkojen kera.
Mä ajattelin kokeilla, alkaa just tänään. Eihän niitä edes saa syödä kuin max. kolme viikkoa. Muutaman itsepäisen kilon tarviin saada pois, joten kokeilen, josko noista olisi apua... Aloitus voisi hyvin olla mun kirjoittamani :-)