Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erottaisitko Rosson ruoan 3:n Michelin tähden ravintolan ruoasta?

Vierailija
05.06.2015 |

Itse uskon että melkein kukaan ei erottaisi. Naurattaa nämä hienostelijat, ketkä maksavat 100 euron tipin, jotta pääsevcät kehuskelemaan muille hienostelijoille, kuinka sivistyneitä ja kultturelleja ruokailijoita he ovat.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni kamalimman pastan olen syönyt ja maksanut Rossossa. Ehkä siellä on jotain hyvääkin, mutta ei ole tullut palattua.

Vierailija
22/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kalliit piperrykset onkin arjen luksusta niin nautin myös Rosson pizzasta. Erotanko annokset? No totta hitossa, koska menut eroavat kuin yö päivästä. Ihan turha näitä on vertailla, eihän kukaan oletakaan Rosson tarjoavan ankanmaksa toastia ja riimiporoon käärittyä kuhaa. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti erottaisin, erotan muutenkin vasta valmistetun tuoreen ruoan lämmitetystä eines-puolivalmiste-mössöstä. Ei tarvitse olla snobi, että erottaa ruoat toisistaan.

Vierailija
24/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:34"]

Itse uskon että melkein kukaan ei erottaisi. Naurattaa nämä hienostelijat, ketkä maksavat 100 euron tipin, jotta pääsevcät kehuskelemaan muille hienostelijoille, kuinka sivistyneitä ja kultturelleja ruokailijoita he ovat.

[/quote]

Kuule, on helppo erottaa.

Kolmen tähden paikkaan en vielä ole päässyt mutta kahden tähden Chez Dominiquessa olen käynyt. 700€ maksoi se ilta kahdelle.

Vierailija
25/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:45"]

Voisin kuvitella että et ole käynyt Michelin ravintoloissa. Kyllä niillä on suurikin ero, ei pelkästään maussa, mutta myös ulkonäössä. huomattava ero.

[/quote]

Olen käynyt. Satun vain olemaan itsetietoisempi ja objektiivisempi kuin 99% näiden ravintoloiden asiakkaista. Fakta on, että jos sinulle tarjottaisiin 2 ruoka-annosta, joista toinen olisi Iisalmen rosson amk-kokkien valmistama ja toinen 3 michelin tähden ravintolan omistaman kokin valmistama ja sinulle sanottaisiin, että ne ovat molemmat jälkimmäisen valmistamia, kehuisit molemmat maasta taivaisiin. Jos sinulle taas sanottaisiin, että ne ovat molemmat rosson valmistamia, et pitäisi kumpaakaan juuri minään. Ihmismieli toimii hassusti.

AP

[/quote]

Ei.

Jos on hiukankaan kokemusta niin ero on hyvin helppo huomata. Kokeilisit joskus vaikka.

Vierailija
26/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Michelin-ravintolassa, Rossossakaan en aikoihin koska olen liian köyhä rotta ylipäätään syömään ulkona.

Uskoisin kuitenkin että Rosson pakasteranskalaiset, kanakori ja sweet&sour-kastike erottuu Michelin-annosten esillepanosta ja raaka-aineista. Jos samat kokit käyttäisivät samoja aineita, en välttämättä enää erottaisi ollenkaan.

Siihen pizzaesimerkkiin - uskon kyllä että on mahdollista :D Tietyt pakastepizzat ovat tosi hyviä, parempia kuin ravintolan... 

Vierailija
27/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon Rossossa ainakin on Porvoon huonoin ruoka! Paikkakunnalla on myös hyvää ruokaa (Sinne, Sicapelle, Fryysarinranta, Alba).

Vierailija
28/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kysymys oli ravintoloiden ruoan vertailusta, jatkossa siitä erottaako Rosson kokin ja Michelin-ravintolan kokin vapaasti kokkaamat ruoka-annokset toisistaan. Ensimmäisen vertailun erottaa takuuvarmasti, jälkimmäiinen riippuu paljon Rosson kokin taidoista.

Vierailija
29/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä televisio-ohjelmassa tarjottiin hienostoravintolassa kissanruuasta yms roskasta tehtyjä gourmee annoksia ruokaintoilijoille. Kaikki olivat kovin tyytyväisä. Patee oli ehdottomasti parasta ikinä = kissanruokaa. Viini sekoilteltiin useammasta halpislitkusta ja tuotiin pöytään ökyviinipullossa, herkkua oli.

Vierailija
30/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:53"]

En ole koskaan käynyt Michelin-ravintolassa, Rossossakaan en aikoihin koska olen liian köyhä rotta ylipäätään syömään ulkona.

Uskoisin kuitenkin että Rosson pakasteranskalaiset, kanakori ja sweet&sour-kastike erottuu Michelin-annosten esillepanosta ja raaka-aineista. Jos samat kokit käyttäisivät samoja aineita, en välttämättä enää erottaisi ollenkaan.

Siihen pizzaesimerkkiin - uskon kyllä että on mahdollista :D Tietyt pakastepizzat ovat tosi hyviä, parempia kuin ravintolan... 

[/quote]

Jep, minäkin uskon että taitava rossokokki osaisi tarjoilla minulle täsmälleen samanlaisen lihapalan, pari parsaa ristissä ja taiteellisen kastikeviirun, jos hänellä vain olisi samanlaiset raaka-aineet ja vaatimukset ruokien suhteen...

Vierailija
31/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Rosson ruoasta tietää ainakin suunnilleen, mitä saa. Raaka-aineet ovat tunnistettaavia.

Kolmen tähden ravintolassa eteen kannetaan liekitettyä kivipiiraa, naurispannacottaa, pitkään haudutettua poskea sahramipedillä, jotain epäilyttävää ja inhasti tytisevää merieläintä, kampasimpukkaa kevyesti paistettuna (valitan, karmea maku säilyy), päineen ja pyrstöineen grillattua kalaa tai mustekalamössöä.

Vierailija
32/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

joo rossolla on kunnon kokoiset annokset ja toisella sellanen pikku annos :)

Vierailija
33/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

?? et oo tosissas?? Vaikka silmät ummessa:)

Vierailija
34/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Jep, minäkin uskon että taitava rossokokki osaisi tarjoilla minulle täsmälleen samanlaisen lihapalan, pari parsaa ristissä ja taiteellisen kastikeviirun, jos hänellä vain olisi samanlaiset raaka-aineet ja vaatimukset ruokien suhteen...

[/quote]

Minä taas uskon, että lihan kypsyydessä huomaisi eron Rosson kokin ja Michelin-kokin välillä. Rosson kokilla sinne päin, Michelin-kokilla täydellinen. Eron kun huomaa jo Rosson kokin ja harjaantuneen kotikokin välillä.

Vierailija
35/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää sanaa misukka, on takuuvarmasti Rosson kanta-asiakas. 

Vierailija
36/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kysymystä. Olen tosin käynyt vain yhden Michelin-tähden ravintolassa, mutta kyllähän jo tarjottavat ruokalajit poikkeavat toisistaan niin paljon, että täytyy olla täysi tomppeli, jos annoksia ei erota toisistaan. Olen kyllä saanut hyvää ruokaa Rossossakin, mutta se on silti ollut täysin erilaista kuin hienomman ravintolan ruoka.

Vierailija
37/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

et ole michelin paikoissa kyllä ruokaillut, jos tuo on mielikuvasi michelin-ravintolan ruoasta  ;)

Vierailija
38/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nämä erottaa. Sen sijaan heitän ilmoille vähän teemaa sivuten mielenkiintoisemman kysymyksen: Kuvitellaan seuraava koejärjestely: otetaan vasta ammattikoulun ravintolakokki-linjalta valmistunut kokki, erittäin hyvä amatöörikokki (esim. joku MasterChef-kilpailun voittaja) ja sitten joku Michelin-tähtiravintolan kokki. Annetaan heille kaikille sama resepti, sama keittiö, samat tarvikkeet ja saman verran aikaa kokata. Tämän jälkeen ruoat tarjoillaan arvostelijoille, joiden silmät on sidottu, jotta ruoan ulkonäkö ei vaikuta arvosteluun.

Erottaisivatko arvostelijat tässä tapauksessa ruokia toisistaan? Onko tällaista joskus tutkittu?

Vierailija
39/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rosson ja hyvän ravintolan eron huomaa¨, mutta tuskin monikaan huomaisi jos michelin kokki pistäisi laadukkainten ainesten sijaan kaikista paskimmat raaka-aineet lautaselle ja koristelisi ne.  makuaisti on yllättävän tehoton. toki pitkässä juoksussa ei toimisi

Vierailija
40/94 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:49"]

[/quote]

Tämä! :)

[/quote]

et ole michelin paikoissa kyllä ruokaillut, jos tuo on mielikuvasi michelin-ravintolan ruoasta  ;)

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän