"Kyllä vapaaehtoisesti lapsetonkin omaa lastaan rakastaisi" – roskaa!
Ärsyttää, kun minulle vakuutellaan äidinrakauden kaikkivoipaisuutta sanomalla, että minunkin kaltainen omasta tahdostani lapseton kyllä rakastaisi omaa lastaan. En viitsi sanoa näille sönkkääjille, ettei tämä pidä paikkaansa.
Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään Josef Fritzl -tyyliin. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä. Tätä ei voi sanoa ääneen, koska tuohan nyt on kauheaa hyvänen aika.
Jostakin syystä osan ihmisistä on mahdoton tajuta, että jos joku ei halua lapsia, hän ei todella halua lapsia. Lakkaa nyt viimeistään tyrkyttämästä äitiyden ihmeitä ihmisille, jotka eivät niitä lainkaan kaipaa.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:05"]
Kyllä rakastaisi jos nyt sitten sellainen lapsi syntyisi mutta vaihtoehto on jättää tekemättä. Äidinrakkaus on niin ihmeellistä ja nyt saan seurata kuinka kissani on äiti. Siinäkin luonto hoitaa homman.
Tunnen lapsettomia ja en kyllä utele että miksi. Omat lapset on ihania ja rakkaita mutta on niissä työtäkin. Voi sitä itkujen ja kiukuttelun määrää. Kaikki ei tuota kuormaa halua ja ne lemmikit voi olla niitä lapsia. Jokaisen täysin vapaa valinta, ei ole pakko olla äiti.
[/quote]
Taidat olla jotenkin yksinkertainen, kun jäi aloituksen pointti kokonaan tajuamatta.
Ei ole vela jos tekee 35v. lapsia vaan aika oli vasta kypsä vähän myöhempänä. Ihmisen mieli kun muuttuu kasvun myötä.
Vela ei tee milloinkaan lapsia.
Varmasti, jos on mielenterveysongelmia ja kykenemättömyyttä empatiaan ja rakkauteen, niin ei kykene omaa lastaan rakastamaan. Hyvä jos tiedostaa tuon etukäteen ja ei siksi hommaa lapsia.
Jos taasen päätös on tyyliä "maailmassa on liikaa lapsia" ja silti vahingossa tulisi raskaaksi ja äidiksi, niin aivan varmasti rakastaisi lastaan, kun oma henkinen tasapaino on kerran kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:55"]
Ei sun tartte hankkia lasta, mutta tunne-elämältään normaali ihminen jota on lapsena rakastettu, rakastaa kyllä omaa lastaan. Mutta eihän se tosiaan tarkoita että se lapsi pitäisi hankkia.
t. Monen äiti, jolla ei koskaan ollut vauvakuumetta
[/quote]
Ai jaa. No kuinka selität lastensuojelutapaukset sitten?
[/quote]
Päihteet, mt-ongelmat. Lapsuuden traumat. Ja edellisessä viestissäni mainitsinkin jo kaksi asiaa: "tunne-elämältään normaali" ja "jota on lapsena rakastettu".
[/quote]
No jos leikitään että nämä ovat ne premissit, niin mistä tiedät että sinä olet tunne-elämältäsi normaali? Kuka on? Ei asiantuntijatkaan tätä voi tarkalleen määrittää. Ja mistä tiedät kokevatko lapsesi että rakastat heitä. Voit tehdä kaikkesi ja lapsi voi silti olla onneton. Sinä et heidän subjektiivisista tunnekokemuksistaan päätä.
[/quote]
Tämä on ihan totta. Kuulin kerran äitini sanovani, että he rakastavat meitä lapsia ja että olemme olleet kaikki haluttuja, mutta en koskaan tuntenut itseäni rakastetuksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:35"]
Jep,en tosiaan väitä, etteivätkö jotkut vapaaehtoisesti lapsettomat rakastaisi lasta, jos heillä sellainen olisi. Mutta kaikkien kohdalla tämä ei tosiaankaan pidä paikkaansa, eikä kyse ole mistään tunnekylmyydestä. -ap
[/quote]
Alku on oikein, loppu väärin. Kyllä tuo sinun kannanottosi vaikuttaa vahvasti tunnekylmyydeltä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:39"]
Ei sun tartte hankkia lasta, mutta tunne-elämältään normaali ihminen jota on lapsena rakastettu, rakastaa kyllä omaa lastaan.[/quote]
Sinusta siis olen tunne-elämältäni epänormaali, jos en halua rakastaa lasta, joka minut on väkivalloin pakotettu kantamaan ja synnyttämään? Oletko nyt ihan tosissasi, vai jäikö sinulta huomaamatta aloituksestani jotakin? -ap
[/quote]
En ole tuo, jolta asiaa kysyit, mutta todellakin olet tunne-elämältä epänormaali kun noin ajattelet! Ainoastaan jos se lapsi olisi se, joka pystyis sen pakottamisen tekemään, vois tuo sun tunne olla "oikeutettua", mutta sehän ei ole käytännössä mahdollista. Rakkaus on mitä suurimmassa määrin tahtokysymys eikä mikään epämääräinen simsalabim-tunne. Sitähän ei hedonistit millään tahdo ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:30"]
Ennemmin painostaisivat lopettamaan ylenpalttisen porsimisen. Suurin osa lisääntyy. IHMISIÄ ON LIIKAA! Voisiko sen nyt jo tajuta??
[/quote]
Ei Euroopassa synny ihmisiä liikaa, vaan liian vähän. Väestörakenne sakkaa jos perhekokoja ei saada kasvuun. Lisäksi lapset on niin ihania ettei mitään rajaa... Taidankin kokeilla tänä iltana jos saataisiin jo kolmas pellavapää aluille..:)
[/quote]
Ei Euroopan väestörakenne sakkaa, siitä pitää muuttovoitto Eurooppaan huolen. Onhan tuolta Välimeren yli Eurooppaan koko ajan tulossa sellaisia määriä laittomia tulijoita, että mm. Italian merivartiostolla on kädet täynnä töitä niiden pelastamisessa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:49"]Tämä vela tuli raskaaksi ja päätti pitää lapsen, rakastaa sitä hullun lailla. Luulin että olisin paska äiti mutta olenkin hyvä äiti. Äidinrakkaus on luonnonvoima. [/quote] Et ollut vela alunperinkään. Oikea vela olisi tehnyt abortin. [/quote] Kyllä olin 35- vuotiaaksi vela ja kerroin sen kaikille parikymppisesta eteenpäin. [/quote] No et ollut, koska hankit lapsen. Luulit vain olevasi. :)
[/quote]
:D no ethän sinä sitä päätä... Jos joku tulee vahingossa raskaaksi eikä abortti ole vaihtoehto niin kyllä voi olla siihen asti vela. Eikös vela = vapaaehtoinen lapsettomuus. Tila voi olla muuttuva.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:39"]
Ei sun tartte hankkia lasta, mutta tunne-elämältään normaali ihminen jota on lapsena rakastettu, rakastaa kyllä omaa lastaan.[/quote]
Sinusta siis olen tunne-elämältäni epänormaali, jos en halua rakastaa lasta, joka minut on väkivalloin pakotettu kantamaan ja synnyttämään? Oletko nyt ihan tosissasi, vai jäikö sinulta huomaamatta aloituksestani jotakin? -ap
[/quote]
En ole tuo, jolta asiaa kysyit, mutta todellakin olet tunne-elämältä epänormaali kun noin ajattelet! Ainoastaan jos se lapsi olisi se, joka pystyis sen pakottamisen tekemään, vois tuo sun tunne olla "oikeutettua", mutta sehän ei ole käytännössä mahdollista. Rakkaus on mitä suurimmassa määrin tahtokysymys eikä mikään epämääräinen simsalabim-tunne. Sitähän ei hedonistit millään tahdo ymmärtää.
[/quote]
Jaiks. En tiennyt, että sinun laillasi ajattelevia ihmisiä on olemassakaan. En uskonut, että joku voisi todella paheksua esimerkiksi tuollaisessa tilanteessa olevaa raiskauksen uhria. -ap
Mitenhän mulle on jäänyt käsitys, että Natasha Kampush rakasti lapsiaan... Oikaiskaa jos jollain on parempaa tietoa.
Hei älkää nyt kiusatko näitä "veloja" täällä. Useimmille lapsettomuus on iso surun aihe.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:05"]
Ärsyttää, kun minulle vakuutellaan äidinrakauden kaikkivoipaisuutta sanomalla, että minunkin kaltainen omasta tahdostani lapseton kyllä rakastaisi omaa lastaan. En viitsi sanoa näille sönkkääjille, ettei tämä pidä paikkaansa.
Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään Josef Fritzl -tyyliin. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä. Tätä ei voi sanoa ääneen, koska tuohan nyt on kauheaa hyvänen aika.
Jostakin syystä osan ihmisistä on mahdoton tajuta, että jos joku ei halua lapsia, hän ei todella halua lapsia. Lakkaa nyt viimeistään tyrkyttämästä äitiyden ihmeitä ihmisille, jotka eivät niitä lainkaan kaipaa.
[/quote] Sinun ei pidä hankkia lasta kun tiedät satavarmasti että et halua. Noin niinku yleisesti ottaen kun odotat sen 9 kk ja oma vauva putkahtaa maailmaan niin se on niin merkittävä , mullistava että sitä ei ymmärrä ennenkuin sen kokee. Aivan mahtavaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:37"]
Ennemmin painostaisivat lopettamaan ylenpalttisen porsimisen. Suurin osa lisääntyy. IHMISIÄ ON LIIKAA! Voisiko sen nyt jo tajuta??
[/quote]
Ei Euroopassa synny ihmisiä liikaa, vaan liian vähän. Väestörakenne sakkaa jos perhekokoja ei saada kasvuun. Lisäksi lapset on niin ihania ettei mitään rajaa... Taidankin kokeilla tänä iltana jos saataisiin jo kolmas pellavapää aluille..:)
[/quote]
Meinaatko, että maapallon kantokykyä kinnostaa, mitä rotua palloa ylenpalttisesti kuormittavat ihmiset ovat? Sun älynlahjoillasi kannattaa kyllä pitää jalat tiukasti ristissä ettei enää pahempaa vahinkoa pääse tapahtumaan.
Minulla on kaksi kohta aikuista lasta ja tietenkin he ovat minulle hyvin tärkeitä. Mutta ihminen voi elää sataprosenttisen täysipainoista elämää ilman lapsia! Niitä EI TODELLAKAAN ole pakko hankkia. Vaikka rakastaisi lastaan kuinka, hänelle ei välttämättä pysty tarjoamaan hyvä elämän edellytyksiä. Suurin osa ihmisistä hankkii lapsia vain, koska "kaikki" tekevät niin. Ei pitäisi. Miettikää asiaa. Olen opettajan työssäni nähnyt kymmeniä vanhempia, joiden ei olisi koskaan piitänyt hankkia lapsia. Ja se ei ole lasten vika - mutta hehän siitä kärsivät.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:05"]
[/quote]
:-D Ihan kuin minun suusta 20 -vee. Nyt oloen 40 -vee ja onnellinen äiti puolivuotiaalle tytölle. Se tarvitsee vain oikean miehen.
[/quote]Öh.. jos IHMISIÄ on liikaa, miksi puhut PORSIMISESTA? Kumpia siis on liikaa, ihmisiä vai porsaita? -Epätietoinen
Mä luulen että kyllä luonto hoitaisi homman niin että SUURIN osa rakastaisi omaa lastaan halusi sitä tai ei.
Hormonit ja kaikki vaan pistää sekaisin, halusivat naiset sitä tai eivät. Kyllä siinä kiintymyssuhde kehittyy ja kerkeäähän sitä raskausaikana jo kaikenlaisia juttuja miettimään.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:47"]
Äidit on perseestä
[/quote] Siis kaikki maailman äidit... no vau... olen pahoillani, jos sinun äitisi on sieltä, mitä kyllä epäilen. Tietääkseni yksikään nisäkäs ei ole syntynyt perseestä, vaan siitä ihan vierstä. Mutta kiitos tästä, näin älykkäitä ja hyvin argumentoituja kommentteja me täällä juuri kaipaammekin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:11"]
Ei ole vela jos tekee 35v. lapsia vaan aika oli vasta kypsä vähän myöhempänä. Ihmisen mieli kun muuttuu kasvun myötä.
Vela ei tee milloinkaan lapsia.
[/quote]Nää on niin hauskoja... Ihminen on neitsyt kunnes panee ensimmäisen kerran; siis hän ei ole koskaan ollutkaan neitsyt? Ihminen on lapsi kunnes täyttää 18 vuotta; hän ei siis koskaan ole ollutkaan lapsi? ...jne... Onko tämä vela sitten joku ihmeellinen poikkeus? Jonkin lahkon jäsen, joka on ikihyviksi sitoutunut olemaan aito, oikea, puhdasverinen vela? Niinkuin vaikka että nunna, joka jättää luostarin, ei sitten ikinä ole ollutkaan nunna? Ei aukea mulle tämä pyhä vela-logiikka.
Siis minulla on kaksi teiniä ja ymmärrän varsin hyvin jos joku ei halua lapsia. 45