"Kyllä vapaaehtoisesti lapsetonkin omaa lastaan rakastaisi" – roskaa!
Ärsyttää, kun minulle vakuutellaan äidinrakauden kaikkivoipaisuutta sanomalla, että minunkin kaltainen omasta tahdostani lapseton kyllä rakastaisi omaa lastaan. En viitsi sanoa näille sönkkääjille, ettei tämä pidä paikkaansa.
Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään Josef Fritzl -tyyliin. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä. Tätä ei voi sanoa ääneen, koska tuohan nyt on kauheaa hyvänen aika.
Jostakin syystä osan ihmisistä on mahdoton tajuta, että jos joku ei halua lapsia, hän ei todella halua lapsia. Lakkaa nyt viimeistään tyrkyttämästä äitiyden ihmeitä ihmisille, jotka eivät niitä lainkaan kaipaa.
Kommentit (85)
Jokainen normaalilla psyykellä oleva ihminen taatusti rakastaa omaa jälkikasvuaan!
Saattekohan tästä kunnollisenkin riidan aikaiseksi? Varmat täkythän provoilussa ovat viime aikoina olleet nämä kaksi:
1) TYÖTTÖMÄT PITÄIS LAITTAA PAKKOTYÖHÖN
2) VAPAAEHTOISESTI LAPSETTOMAT/VELAT SITÄSUNTÄTÄ.
Ei kaikilla tarvitse olla lapsia. Mutta miksi te lapsettomat teette lapsettomuudestanne niin ison numeron?
Tämä vela tuli raskaaksi ja päätti pitää lapsen, rakastaa sitä hullun lailla. Luulin että olisin paska äiti mutta olenkin hyvä äiti. Äidinrakkaus on luonnonvoima.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:35"]
Minä en usko, että vela rakastaisi lastaan.
[/quote]
Minä taas uskon, että vela voisi rakastaa lastaan, huolimatta kaikista lapsen mukanaan tuomista negatiivisista asioista.
[/quote]Mutta kun se ei ole uskon asia. Kuten tuolla kommentissa 8 sanottiin, niin ei sitä oikein voi ennakoida. Mutta ei tietenkään kannata lähteä kokeilemaan ihan vain saadakseen tietää.
[/quote]
Ei ole uskon asia, eikä sitä voi ennakoida. Myönnän. Olettaisin silti, että liki jokainen tunne-elämältään normaali henkilö rakastaisi jälkikasvuaan. Mutta tämä tosiaan ei ole mikään syy hankkia omaa lasta tai painostaa ketään hankkimaan lapsia, koska pelkkä rakkaus ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:49"]Tämä vela tuli raskaaksi ja päätti pitää lapsen, rakastaa sitä hullun lailla. Luulin että olisin paska äiti mutta olenkin hyvä äiti. Äidinrakkaus on luonnonvoima.
[/quote]
Et ollut vela alunperinkään. Oikea vela olisi tehnyt abortin.
Onneksi ei kenenkään ole pakko lapsia tehdä. On hienoa, että tietää, mitä haluaa. Itselläni kaikki vielä ihan auki :( mutta joku päivä sitten. tiedän että rakastaisin omaa lastani mutta en tiedä haluaisinko sitä silti.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:49"]Tämä vela tuli raskaaksi ja päätti pitää lapsen, rakastaa sitä hullun lailla. Luulin että olisin paska äiti mutta olenkin hyvä äiti. Äidinrakkaus on luonnonvoima.
[/quote]
[/quote]
Kyllä olin 35- vuotiaaksi vela ja kerroin sen kaikille parikymppisesta eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:49"]Tämä vela tuli raskaaksi ja päätti pitää lapsen, rakastaa sitä hullun lailla. Luulin että olisin paska äiti mutta olenkin hyvä äiti. Äidinrakkaus on luonnonvoima.
[/quote]
[/quote]
Kyllä olin 35- vuotiaaksi vela ja kerroin sen kaikille parikymppisesta eteenpäin.
[/quote]
No et ollut, koska hankit lapsen. Luulit vain olevasi. :)
Miten vain, mutta sitä minä en ymmärrä miten jotkut suorastaan vihaavat syntymätöntä lastaan. Tai edellisellä sivulla ainakin oli joku tällainen. Minusta se kannattaisi ihan käydä mielessä lävitse että mistä ne tunteet oikein tulevat ja mahtaako omaa päätöksen tekoa ohjaillakin jokin menneisyyden asia. Ei kukaan polta päreitään ihmistä kohtaan, jota ei ole koskaan tavannut.
Kannattaa pitää sitten ehkäisystä huoli ja/tai jalat ristissä, ettei saa lasta edes vahingossa. Abortti on murha, mutta kai jotkut sitten mieluummin murhaavat oman vahinkolapsensa kuin antaisivat sen elää.
No mun äitini ainakin vihasi mua heti kun tajusi olevansa raskaana.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:22"]
No mun äitini ainakin vihasi mua heti kun tajusi olevansa raskaana.
[/quote]
Uskon kuitenkin hänen vihansa tulevan hänen omista ongelmista eikä siitä että sinussa ihmisenä on jotain vihattavaa. Usein lapsi nähdään itsen jatkeena jonka avulla on helpompi käsitellä omia tunteita, koska tämä on sopivasti irrallinen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:55"]
Ei sun tartte hankkia lasta, mutta tunne-elämältään normaali ihminen jota on lapsena rakastettu, rakastaa kyllä omaa lastaan.[/quote]
Sinusta siis olen tunne-elämältäni epänormaali, jos en halua rakastaa lasta, joka minut on väkivalloin pakotettu kantamaan ja synnyttämään? Oletko nyt ihan tosissasi, vai jäikö sinulta huomaamatta aloituksestani jotakin? -ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:39"]
Ei sun tartte hankkia lasta, mutta tunne-elämältään normaali ihminen jota on lapsena rakastettu, rakastaa kyllä omaa lastaan.[/quote]
Sinusta siis olen tunne-elämältäni epänormaali, jos en halua rakastaa lasta, joka minut on väkivalloin pakotettu kantamaan ja synnyttämään? Oletko nyt ihan tosissasi, vai jäikö sinulta huomaamatta aloituksestani jotakin? -ap
[/quote]
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta tuli mieleeni kysyä miten voit olla niin varma siitä miten tuntisit syntynyttä lasta kohtaan?
Ihminen ei ole biologisesti ja henkisesti normaali, jos ei rakastaisi ja huolehtisi omasta lapsestaan. Mutta jos kokee että on sillä tavoin epänormaali, niin hyvä ettei hommaa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:39"]
[/quote]
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta tuli mieleeni kysyä miten voit olla niin varma siitä miten tuntisit syntynyttä lasta kohtaan?
[/quote]
Niin, eihän sitä täysin varma voi olla siitä, miten ääriolosuhteissa käyttäytyy. Voisin olla tuollaisen kokemuksen jälkeen psykologisesti täysin murtunut ja toimia hyvin ennakoimattomasti. Panttivangithan saattavat esimerkiksi rakastua kaappaajiinsa tai tulla näiden huomiosta riippuvaisiksi. Tällaisissa olosuhteissa syntyneellä reaktiolla ei kyllä ole mitään tekemistä normaalin äidinrakkauden kanssa. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:51"]
Ihminen ei ole biologisesti ja henkisesti normaali, jos ei rakastaisi ja huolehtisi omasta lapsestaan.
[/quote]
Tiesitkö, että joissakin maissa on tavallista, että raiskauksen uhrilta evätään mahdollisuus aborttiin? Hänen on siis kannettava ja synnytettävä lapsi, jota ei koskaan halunnut. Jos hän ei tämän koettelemuksen jälkeen rakasta lastaan, onko hän todellakin sinun mielestäsi biologisesti epänormaali?
Tämä ei ole mikään hypoteettinen kysymys. Suomessa on helppo uskotella itselleen, että kaikki lapset syntyvät toivottuina, eikä kukaan nyt joudu ainakaan vasten tahtoaan olemaan raskaana ja synnyttämään. Osassa maailmaa tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. En usko, että osaat edes kuvitella sitä julmuutta, jolle nainen alistetaan, kun hänet pakotetaan äidiksi.
Tällaisella tilanteella ei ole mitään tekemistä normaalin äidiksi tulemisen kanssa. Se on myös ainoa tilanne, jossa minulla voisi olla lapsi. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:51"]
Ihminen ei ole biologisesti ja henkisesti normaali, jos ei rakastaisi ja huolehtisi omasta lapsestaan.
[/quote]
Tiesitkö, että joissakin maissa on tavallista, että raiskauksen uhrilta evätään mahdollisuus aborttiin? Hänen on siis kannettava ja synnytettävä lapsi, jota ei koskaan halunnut. Jos hän ei tämän koettelemuksen jälkeen rakasta lastaan, onko hän todellakin sinun mielestäsi biologisesti epänormaali?
Tämä ei ole mikään hypoteettinen kysymys. Suomessa on helppo uskotella itselleen, että kaikki lapset syntyvät toivottuina, eikä kukaan nyt joudu ainakaan vasten tahtoaan olemaan raskaana ja synnyttämään. Osassa maailmaa tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. En usko, että osaat edes kuvitella sitä julmuutta, jolle nainen alistetaan, kun hänet pakotetaan äidiksi.
Tällaisella tilanteella ei ole mitään tekemistä normaalin äidiksi tulemisen kanssa. Se on myös ainoa tilanne, jossa minulla voisi olla lapsi. -ap
[/quote]
Sama biologia taustalla on, oli raskaus haluttu tai ei. Jos haluat uskoa, että et rakastaisi lastasi niin hyvä on sitten. Herää vain kysymys, miksi tämä on sinulle niin valtavan tärkeä asia todistaa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:35"]
Minä en usko, että vela rakastaisi lastaan.
[/quote]
Minä taas uskon, että vela voisi rakastaa lastaan, huolimatta kaikista lapsen mukanaan tuomista negatiivisista asioista.
[/quote]Mutta kun se ei ole uskon asia. Kuten tuolla kommentissa 8 sanottiin, niin ei sitä oikein voi ennakoida. Mutta ei tietenkään kannata lähteä kokeilemaan ihan vain saadakseen tietää.