"Kyllä vapaaehtoisesti lapsetonkin omaa lastaan rakastaisi" – roskaa!
Ärsyttää, kun minulle vakuutellaan äidinrakauden kaikkivoipaisuutta sanomalla, että minunkin kaltainen omasta tahdostani lapseton kyllä rakastaisi omaa lastaan. En viitsi sanoa näille sönkkääjille, ettei tämä pidä paikkaansa.
Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään Josef Fritzl -tyyliin. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä. Tätä ei voi sanoa ääneen, koska tuohan nyt on kauheaa hyvänen aika.
Jostakin syystä osan ihmisistä on mahdoton tajuta, että jos joku ei halua lapsia, hän ei todella halua lapsia. Lakkaa nyt viimeistään tyrkyttämästä äitiyden ihmeitä ihmisille, jotka eivät niitä lainkaan kaipaa.
Kommentit (85)
Ennemmin painostaisivat lopettamaan ylenpalttisen porsimisen. Suurin osa lisääntyy. IHMISIÄ ON LIIKAA! Voisiko sen nyt jo tajuta??
ONNELLISESTI LASETON
Minusta on aivan ihanaa eää elämä itselleni ja vapaasti. Käyttää aikaa ja rahaa itseeni. Nukkua rauhassa ja paljon, syödä hyvin ja rauhassa, kuntoilla aina kun huvittaa jne. Rakastan omaa aikaa, vapautta, rauhaa, järjestystä, omaa tilaa jne. Minusta ei olisi mkään niin kamlaa kuin että, miulla olisi lapsi. En kertakaikkiaan halua lasta pilaamaan elämääni. Se olisi minulle pekkä rasite. Olen itsekäs ja materialistinen ihminen. Rakastan paljon enemmän matkustelua, harrastuksia, opiskelua, huonekaluja, koriste-esineitä, vaatteita, koruja, laukkuja, kenkiä jne. kuin rakastaisin omaa lastani. Olen kuitenkin onnellinen näin, en onneton niinkuin joku saattasi luulla. En kuitenkaan ole ilkeä kenelleään. Olen vilpittömästi onnellinen ihmiisten puolesta, jotka lapsia haluavat ja ovat onnellisia lastensa kanssa. Mutta lapsen teko ei vain kerta kaikkiaan ole minn juttuni. On lapsenkin etu, että tällainen ihminen kuin minä ei tee lasta.
Rehellistä, arvostan. Aamen kaikelle mitä sanoit.
T. Toinen samanlainen
Vapaaehtoisesti lapseton saattaa hyvinkin rakastaa omaa lastaan, jos sellainen jostain syystä tulisikin maailmaan. Ihan samalla tavalla moni äidiksi halunnut tajuaa lapsen saatuaan, ettei lainkaan pidä omasta lapsestaan vaan suorastaan inhoaa tätä eikä omaa mitään helliä äidintunteita lasta kohtaan. Vaikkei sitä kai saa sanoa ääneen, ettei leimaudu hirviöksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:07"]
Sama biologia taustalla on, oli raskaus haluttu tai ei. Jos haluat uskoa, että et rakastaisi lastasi niin hyvä on sitten. Herää vain kysymys, miksi tämä on sinulle niin valtavan tärkeä asia todistaa?
[/quote]
En sanoisi, että asia on valtavan tärkeä. Toivoisin kuitenkin kommentoijilta vähän sensitiivisyyttä tässä asiassa. On ihan hyvä herätä ajattelemaan, ettei raskaaksi tuleminen ja synnyttäminen todellakaan tarkoita samaa kaikille ihmisille.
Kun joku sanoo minulle, että rakastaisin kyllä omaa lastani, se tarkoittaa käytännössä: jos sinut raiskattaisiin ja sinut pidettäisiin kellariloukossa kahlittuna niin, ettet pystyisi itse keskeyttämään raskautta tai tekemään itsemurhaa, ja lapsi leikattaisiin sinusta ulos, rakastaisit kyllä omaa lastasi aivan samoin kuin äiti, joka on hankkinut lapsen omasta vapaasta tahdostaan.
Tuo ei nyt vain hyvin todennäköisesti pidä paikkaansa. -ap