Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse töihin kun ei ole kokemusta, en saa kokemusta kun en pääse töihin.

Vierailija
13.04.2026 |

Valmistuin, ja ajauduin otsikon loukkuun. En pääse edes haastatteluihin.

Eihän tässä ole mitään järkeä että joutuu tällaiseen noidankehään. Työpaikkailmoituksissa kyllä kovasti aina lupaillaan että vastavalmistuneetkin voivat hakea, mutta totuus on toinen. Alkaa mennä niin epätoivoiseksi että olen miettinyt pitäisikö tässä alkaa vain ihan suoraan keksimään jotain kokemusta CV:n ja hakemusten täytteeksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin!!

Vierailija
2/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hakea työkokeiluun ja sitä kautta saada jalkas ovenväliin. Ehkä se poikii jossain kohtaa ihan oikean työpaikankin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha. Kokemusta voi hankkia ilman työpaikkaakin.

Vierailija
4/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse onnistuin soittamaan juuri oikeaan aikaan paikkaan, joka on kaukana "omasta alasta", mutta pääsin silti sijaistamaan viikoksi. Huolimatta että tulin heti influenssaan ja olin poissa jo kolmen päivän jälkeen, silti sen jälkeen olen sijaistanut 10-60h/kk. Parempi sekin kuin ei mitään.

Vierailija
5/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kamalinta on, kun Facessa jne toisinaan näkee, että äiti tai isä etsii lapsellen töitä. Mitä ihmettä? Eipä se oikein vakuuta, jos äiti/isä hakee ammattiin valmistuneelle lapsoselle työpaikkaa. Eikö sen lapsen itse pitäisi? En noin avutonta yksilöä ainakaan itse palkkaisi, jos mulla jokin firma olisi. Meinaako se äiti tai isä mennä sitten sinne työhaastatteluunkin lapsensa puolesta tai hänen kanssaan? Uskomatonsa uusavuttomuutta. 

Vierailija
6/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on, kun Facessa jne toisinaan näkee, että äiti tai isä etsii lapsellen töitä. Mitä ihmettä? Eipä se oikein vakuuta, jos äiti/isä hakee ammattiin valmistuneelle lapsoselle työpaikkaa. Eikö sen lapsen itse pitäisi? En noin avutonta yksilöä ainakaan itse palkkaisi, jos mulla jokin firma olisi. Meinaako se äiti tai isä mennä sitten sinne työhaastatteluunkin lapsensa puolesta tai hänen kanssaan? Uskomatonsa uusavuttomuutta. 

Kaikki eivät halua antaa tietojaan facebookille. Aika usein nuo äidit kyselee sen takia, kun se oma lapsi ei siellä facessa ole.. 

Vierailija
7/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Nyt on työnantajan markkinat, kuten tiedätkin. Työttömyyttä paljon ja yrityksiä ajautuu joka pv yrityssaneerauksiin, vähentää työntekijöitään jne. En tiedä koulutustasi, mutta tosiaankin, voisitko hakea myös muulta alalta töitä, väliaikaisesti? Jotain sellaista, jossa ei ole varsinaisia pätevyysvaatimuksia, vai onko sellaisia tänä päivänä enää? Tsemppiä sinulle kumminkin, jonakin päivänä sen työpaikan itsellesi löydät. 

Vierailija
8/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua antaa tietojaan facebookille. Aika usein nuo äidit kyselee sen takia, kun se oma lapsi ei siellä facessa ole.. 

Nykynuoret ei käytä tosiaankaan facea. Meilläkin alle 18 vuotiaista kesätyöntekijöistä naamakirjaa käyttää maksimissaan kaksi kymmenestä ja nekin harvoin. 

Ihmettelen miksei nuoret hae sitten tiktok yms alustoilla kun muutenkin kuvailevat tekemisiään.

Vierailija
9/9 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tämä nykynuoriso... ei ne oikein taho tuota työtä ennää tehä. Ei kelepaa työnteko ennää.

-Kalevi 89v-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä