tampoonin laitto ja kipu.
Käytän siis sitä pienintä, ja sen laitto on aina ihan yhtä tuskaa, kun ei meinaa mennä, jos ei juuri sillä hetkellä vuoda. Asettimen kanssa vähän paremmin mut sekin sattuu. Voiko toi värkki olla jotenkin sitten herkempi kuukautisten aikaan? Yhdyntäkipuja ei ole, jos ei oo kumppanilla järkky suurta kalua. Pelkillä siteillä en pärjää kuitenkaan, kun vuodan kuitenkin hetkirtäin niin paljon. oikeestaan tartteisin isomman tampoonin, mut en ees voi kuvitella sen laittoa. Onko muilla samanlaisia ongelmia, et ei löydy hyvää kuukautis suojaa. Ärsyttää tunnin välein olla sidettä vaihtamassa. Eka päivä menee kotona, jos mahdollista, kun vuotaa niin paljon. Kertokaa kaikki mahdolliset vinkit tänne mitä mieleen tulee! Taas yksi päivä, mikä menee kotona kökkiessä, onneksi on vp.
Kommentit (5)
Eli tamponi on mennyt hyvin ja ilman kipuja sisään vain silloin kun on ollut vuotoa?
Kuulostaa mun mielestä siltä, että se vuoto toimii ns. liukkarina. Jos alapää ei ole kostea/märkä, niin kai se nyt sattuu, ihan sama mitä laittaa sisään. Seksikään ei satu, koska olet silloin kiihottunut = märkä/kostea.
Asetin tampponi + liukkari = toimii aina
Älkää lynkatko, mutta kuukuppi voisi toimia, jos raaskit sen ostaa. Kupin voi laittaa paikalleen vaikka kosteana. Kuppikaan ei tietty kaikille sovi, mutta jos se sopii, niin se tekee elämästä kyllä niin paljon parempaa.
Joo, mäkin meinasin tulla ehdottamaan kuukuppia. Se ei tosiaan välttämättä kaikille sovi ja saattaa mennä hetki opetella omaan alapäähän sopiva taittelutekniikka ja asettaminen. Kuukupissa on kuitenkin se hyvä, että se ei kuivata limakalvoja ja sen voi laittaa jo vähän aiemmin valmiiksi odottamaan kuukautisten alkua.
Mä käytän kuukupin asettamiseen vesiliukoista apteekista ostettua liukkaria (Amoa aqua + panthenol, mutta toki siihen käyttöön käy muutkin vesiliukoiset).
Jos koet, ettet halua kokeilla kuukuppia, kannattaa sitten käyttää tamponin kanssa pientä määrää liukkaria.
Kannattaa käyttää niitä asettimellisia, ja jos paikat on kuivat, vaikka liukuvoiteella, ruokaöljyllä tai "hätätapauksessa" vedellä vähän liukastaa sitä asetinta ennen laittoa. Itse teen näin aina, koska mulla on menkkojen aikaan ihan rutikuivat limakalvot, ja tosiaan kuivana laittaminen sattuu kun ei se tamponi tahdo oikein liukua sisään ja raastaa sitten limakalvoja siinä matkalla.