Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et siivoa? Vai siivoatko?

Vierailija
04.06.2015 |

En ole mikään siivousfriikki, joka hinkkaa kaakeleita katonrajassa hammasharjalla. Imuroin kerran viikossa, pyyhin pölyt ja pesen vessat. Lattian pyyhin noin kerran kuussa. Meillä on kaksi lasta eikä lemmikkejä. Mietin tässä vain, että miks ihmeessä jotkut ei oikeasti siivoa?

Eikö ahdista asua, jos sukat jää lattiaan kiinni, kaikki pinnat on jossain lähmässä ja ikkunat kuolattu niin ettei läpi näe? Koko talo haisee tunkkaiselle.. Ihan rehellisesti ihmettelen, että miten ei tule missään kohtaa sellainen olo, että tarttis tehdä jotain.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Asun yksin. Täällä mahtuu liikkumaan ilman suurempia vaivoja. Haju on siedettävä. Täällä ei käy vieraita (viimeisin yli vuosi sitten). En ole vielä sairastunut. Naapurit eivät ole valittaneet.

Miksi siivoaisin?

Vierailija
22/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että on siistiä mutta välillä ei jaksa siivoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan aina kun on sotkuista. Sotku ja epäjärjestys ärsyttää! Imuroin joka toinen päivä, luutuan lattiat ja pesen vessan kerran viikossa. Tiskit ja pyykit hoidan kun alkaa olemaan tarpeeksi isot vuoret :D

Vierailija
24/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siivoamisesta, joten välttelen sitä. Pölyä kertyy hiljalleen, aluksi se häiritsee mutta sitten sitä ei enää huomaa. Tahmaisuus häiritsee jo oikeasti, tahmakohdat tulee pyyhittyä. Tavarat laitan paikalleen mutta imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja luutuaminen saattavat venyä pahimmillaan pari kuukautta. Ei vaan jaksa, siivoamisen inhoaminen menee siisteyden halun ohi. Jos joku siivoaisi ilmaiseksi niin asuisin kyllä mielelläni puunatussa talossa.

Vierailija
25/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika ja epäjärjestys on eri asioita.

Liikaa tavaroita, siksi epäjärjestys.

Muutosta yli 10 vuotta ja osa tavaroista yhä laatikoissa, myös psyykkistä jumittamista.

Tänään ajattelin tyhjentää yhden pöytätason. Naapurin ukon paasaus kuului siinä nurkassa, ahdistuin enkä ole tehnyt vielä mitään.

Oleellista on kuitenkin kai, haluaako siivota. Kyllä, haluan mutta en vaan

jaksa tai ehdi.

Vierailija
27/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa. Pidän siivoamisesta ja nautin siististä kodista. Kotonani voisi pitää asuntonäytön koska vaan.

Tosin silloin kun lapset olivat ihan pieniä, olin itselleni armollinen ja siivosin suurpiirteisemmin. Silloinkin toisin melko tehokkaasti. 

Vierailija
28/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi ettei enää raskauteni aikana rakastele, jotta emme käynnistäsi ennenaikaista synnytystä.

No kyllä siivoaminen sitten varmaan on kauhian vaarallista myös.

Vierailija
29/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa koskaan, olen kokopäivätöissä. Mies on työtön, hän hoitaa kodin ja minä tuon leivän pöytään. 

Ei ehkä ihan se perinteisin perhemalli, mutta toimii meillä. (Sitäpaitsi mies laittaa joka tapauksessa parempaa ruokaa kuin minä :D) 

Vierailija
30/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei käy vieraita, ja itseäni ei haittaa jos joku mainoskirje lojuu sohvalla tai tyhjä lautanen pöydällä. Huoltomies ilmoittaa yleensä monta päivää etukäteen tulostaan, joten siivoan aina ennen kuin se tulee. Tämä tapahtuu pari kertaa vuodessa. Käyntien välillä sitten lähinnä imuroin joskus ja pyyhin pölyt yms.

Vierailija
31/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En diivia, kodka meillä käy siivooja kerran viikossa ja lisäksi pyydettäessä (esim ennen ja jälkeen juhlien. Tietysti muutoin meillä pätee "vie mennessäs, tuo tullessas", vaatteet säilytetään kaapeissa eikä tuolin selkänojilla jne., joten meillä ei ole koskaan epäsiistiä.

Vierailija
32/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En diivia, kodka meillä käy siivooja kerran viikossa ja lisäksi pyydettäessä (esim ennen ja jälkeen juhlien. Tietysti muutoin meillä pätee "vie mennessäs, tuo tullessas", vaatteet säilytetään kaapeissa eikä tuolin selkänojilla jne., joten meillä ei ole koskaan epäsiistiä.

Sama jatkaa: oho, tulipa kirjoitusvirheitä 😂. Ehkä kuitenkin saatte selvää.

Vierailija
33/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, mutta se ei paljoa ny päälle päin. Turhaa touhua. Esim. keittiön olen tänään siivonnut 3 kertaa ja joka kerran kun laitan ruokaa niin se on siivottava taas... Kaakaojauhoja pöydällä ja lattialla, koiran ruoan muruja siellä sun täällä, maitoliru pöydällä ja roiskeita kaakeleissa.. Aivan tolkutonta touhua!

Vierailija
34/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on pirun epäkiitollista hommaa. Pölyt kun pyyhkii niin kolmessa päivässä on uusi pölykerros joka paikassa. Imurin saisi ripustaa peräsimeen varsinkin kevät- ja syysaikaan jos haluaa kodin pysyvän siistinä. Keittiössä murusia on lapsen jäljiltä joka jumalan aterian jälkeen. Imuri vielä juuttuu aina johonkin ja viimeistään silloin palaa pinna.

Pyykinpesu on minun hommaa. Ihanan kevyttä ja nopeaa. Hyvä tuoksu vielä siihen päälle.

Roskat vien joka päivä ja pöydät pyyhin keittiössä. Samoin uuni ja tiskipöytä ovat siistit. Ikkunat ja matot on nyt kolme vuotta olleet pesemättä. Ei vaan kiinnosta enkä halua käyttää aikaa sellaiseen.

Vierailija
35/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, koska minua inhottaa lika ja varsinkin tunkkainen haju, joka alkaa muodostua aika pian, jos ei siivota. Imuroin kerran viikossa koko talon, eteisen ja keittiön pari kertaa viikossa. Vessat pestään kerran viikossa, lattiat ja pölyt pinnoilta vähintään parin viikon välein, keittiön tasot pidetään puhtaina päivittäin.

Olin viime viikolla ystävän luona toisessa kaupungissa pari päivää, ja teki todella tiukkaa varsinkin käyttää kylppäriä ja vessaa ja touhuta keittiössä, kun joka paikassa on sellainen pinttynyt likakerros, kissanvessat haisee, pöly kutittaa nenää ja aivastuttaa.

Mutta itse tosiaan perheineen elävät siellä ihan tyytyväisen oloisina, ei varmaan sitten kaikkia lika ja hajut haittaa samalla tavalla.

Vierailija
36/36 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa, että ei meillä haise tunkkaiselle. Tavaraa ei ole liiaksi ja esim. vuodevaatteet vaihdan usein. Roskat ei jää haisemaan kun päivittäin vien. Ilmanvaihto on myös kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän