En taaskaan päässyt opiskelmaan...
Kolman välivuosi tulossa, aina jään muutaman pisteen päähän. Alkaa olla vaikeampaa päästä kun lukiosta jo 2 vuotta ja ensikertalaisia hakijoita suositaan. Masentaa ja itkettää. :( En oikeasti tiedä mitä tehdä
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:29"]Kannattaa harjoitella ainakin kirjoittamista.
[/quote]
Joo, mutta ulistessa on vaikea kirjoittaa oikein
Ap
I feel you! Huomenna pääsykokeet, jos tällä kertaa tärppäis eikä tarvis neljättä välivuotta enää pitää :D mille alalle hait?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:29"]Mihin hait opiskelemaan? :)
[/quote]
Olen hakenut sairaanhoitajaksi ja yliopistoon farmasiaa.
Ap
Minne hait? Mikäli yliopistoon, niin voisitko aloittaa opinnot avoimessa yliopistossa / kansanopistossa?
Mene suosiolla ammattikouluun jos et pääse yliopistoon tai edes amk:hon.
Jos hait yliopistoon, niin kannattaa mennä avoimeen :) tai harkita jos hakisit sellaiselle paikkakunnalle, mihin on helpompi päästä. Jos hait jo kolmatta kertaa samaan paikkaan, kannattaa miettiä myös muita hakuvaihtoehtoja
Ensikertaa hakevalla tarkoitetaan sellaista, joka ei ole aikaisemmin vastaanottanut korkeakoulupaikkaa. Olet siis edelleen ensikertalainen, jos et ole päässyt minnekään opiskelemaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:31"]I feel you! Huomenna pääsykokeet, jos tällä kertaa tärppäis eikä tarvis neljättä välivuotta enää pitää :D mille alalle hait?
[/quote]
Luin juuri vielä että 1. hakutoiveen 5pistettä on poistettua ja muutenkin yhä vaikeampaa päästä. Ensi vuonna sitten tulee viralliseksi että ensikertaisia suositaan. :(
Ahdistaa todella paljon ja hävettääkin
Ap
Hae jollekin pienemmälle paikkakunnalle opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Ja syksylläkin voi hakea
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:32"]Mene suosiolla ammattikouluun jos et pääse yliopistoon tai edes amk:hon.
[/quote]
Olen harkinnut. En tajua mistä se jää aina kiinni, todistus on hyvä mutta mokaan aina pääsykokeissa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:31"]I feel you! Huomenna pääsykokeet, jos tällä kertaa tärppäis eikä tarvis neljättä välivuotta enää pitää :D mille alalle hait? [/quote] Luin juuri vielä että 1. hakutoiveen 5pistettä on poistettua ja muutenkin yhä vaikeampaa päästä. Ensi vuonna sitten tulee viralliseksi että ensikertaisia suositaan. :( Ahdistaa todella paljon ja hävettääkin Ap
[/quote]
Joo, ymmärrän sua hyvin...yritin itsekin päästämsairaanhoitajaksi, mutta kun kutsuja kokeisiin ek kahteen vuoteen kuulunut niin päätin suosiolla vaihtaa alaa :D huoh ehkä joskus vielä...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:35"]Hae jollekin pienemmälle paikkakunnalle opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Ja syksylläkin voi hakea
[/quote]
Hain tänä vuonna juuri pienemmälle paikkakunnalle. En usko että pääsen vieläkään
Ap
Kaikki muut ikäiseni ovat jos opiskelemassa jopa ne joilla meni "huonommin"
Apö
Ehlä jännität pääsykokeita?
Itse hain peruskoulun jälkeen lähihoitajaksi enkä päässyt. Silloin olin ihan lukossa koko ajan kun jännitin niin paljon. No ehtihän tässä työkokemustakin karttua mutta nyt 10 vuotta myöhemmin olen itsevarmempi ja pääsykokeissa olin reipas. Pääsin kouluun. :)
Moni hyvä näyttelijäkin on hakenut teatterikorkeaan monta monta kertaa ennenkuin on päässyt. Hae uudestaan, tee välissä jotain mistä voisi olla hyötyä myöhemmässä haussa. Itsevarmuuskin kasvaa ja myöhemmin pääset varmasti. :)
Tsemppiä! :)
Niin kuin joku jo mainitsikin, olet niin kauan ensikertalainen, kunnes vastaanotat ensimmäisen korkakoulupaikkasi :)
Kannattaa harjoitella ainakin kirjoittamista.