Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En taaskaan päässyt opiskelmaan...

Vierailija
04.06.2015 |

Kolman välivuosi tulossa, aina jään muutaman pisteen päähän. Alkaa olla vaikeampaa päästä kun lukiosta jo 2 vuotta ja ensikertalaisia hakijoita suositaan. Masentaa ja itkettää. :( En oikeasti tiedä mitä tehdä

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin tässä aloituksessa ihmetyttää. Amk pääsykokeiden tulokset julkistetaan heinäkuussa.

Vierailija
42/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaopinnoista saa lisäpisteitä ja on myös parempi pohja kuin lukio. Jos on jo kaksi völivuotta pitänyt, niin kannattaa nyt ne kaksi seuraavaa käyttää opiskeluun. Toisen asteen yhteishaku meni jo, mutta jälkihaussa voi kai hakea. Työkkäristä kannattaa kysellä. Heillä on siellä suoria hakuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:02"]Jokin tässä aloituksessa ihmetyttää. Amk pääsykokeiden tulokset julkistetaan heinäkuussa.
[/quote]

Tiedän etten pääse kun kuulin uudistuksista

Vierailija
44/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu ap, et varmasti ole ainoa! Lisäksi olet kuitenkin ylioppilas, joten voit olla ylpeä itsestäsi. Opiskelupaikkoja ei vain yksinkertaisesti riitä kaikille, ja jos olet parhaasi yrittänyt, et enempää voi. :) Nyt pää pystyyn ja uutta suunnitelmaa tekemään! Tsemppiä! :)

Vierailija
45/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä pääsin kouluun, vaikka olin varasijalla 14. Mulla alko koulu pari päivää myöhemmin kun muilla, sillä mua edellä oleva jätti ekana päivänä kesken.

Ja en ole opiskellut neljään vuoteen, eka haku siis. Älä siis masistele vielä :)

Mun kaveri sai kanssa paikan muutaman päivän päästä koulujen alusta, soitteli joka päivä kouluun ja kysyi peruutuspaikasta!

Vierailija
46/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:46"]

Mä en vieläkään päässy kosmentologi kouluun :'( hain viime vuonna kans

[/quote]

Mille paikkakunnalle hait?

Vierailija
47/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:46"]

Mä en vieläkään päässy kosmentologi kouluun :'( hain viime vuonna kans

[/quote]

Mille paikkakunnalle hait?
[/quote]

Joensuuhun

Vierailija
48/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös monissa amk:ssa ole sairaanhoitajan haut joihin ei tarvitse tehdä koetta tai mitään ennakkomateriaalia, vaan on vain se psykologinen haastattelu tai ryhmähaastattelu, ehkä jotain muita noihin liittyviä tehtäviä? Saatan olla ihan väärässä, olin vain katsovinani noin aiemmin jonkun amk:n sivuilta. Vaikka vaikeahan se on tietysti jos ei pääse sinne valintakokeeseen tai sitten jos ei siellä pärjää, nykyään on kova kilpailu kaikessa... Kannattaa kuitenkin aina hakea, onhan moni hakenut monta kertaa ennen kuin on tärpännyt.

Ehkä hyödyksi olisi opiskella jo alaa avoimen puolella ja unohtaa muille selittelyt. Jos joku kysyy pääsikö niin voi vain sanoa että "en", mitäpä siitä. Olet sentään yrittänyt ja tuskinpa kellään on tarve negatiivisesti ajatella, lähinnä varmaan lähipiiriä voi harmittaa puolestasi. Kaikella on tarkoituksensa, ja jos pääset kouluun myöhemmin, voit ajatella että niin oli tarkoituskin. Ehkä se ajankohta kun et vielä opiskele tai kun menet opiskelemaan tuo elämääsi jotain sellaista mitä ei muuten olisi tapahtunut, ehkäpä uusia ihmisiä tai ties mitä. Tsemppiä =)

Vierailija
49/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi välivuosi takana ja pelkään pahoin että ainakin toinen edessä... 

Mullakin ihan hyvät paperit, mutta jotenkin ei vaan pääsykokeet suju. Jännitän niitä ihan hitosti. Ehkä myös hitusen motivaation puutetta koska mikään ala ei kiinnosta TOSI paljon.

Niin ja hävettää myös vastata kysymyksiin opiskeluista...

Vierailija
50/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset kyllä vielä!!! Lue nyt avoimessa tämä vuosi, niin sulla on jo aloittaessa opintopisteitä!

Vierailija
51/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin mun pari kaveria oli ollut äsken amkin pääsykokeissa ja siellä valittiin tietyt toiseen vaiheeseen. Niiden tulokset tulee heinäkuussa. Ne, jotka putosivat ekasta vaiheesta, eivät päässeet kouluun. Eli ei tässä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
52/52 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahteen on helppo päästä.