Mitä teet tänään, mitä todennäköisesti kukaan muu palstalainen ei tee?
Kommentit (1230)
Piereskelen peiton alla ja pelkään koska Putin poksauttaa. 😳
Vierailija kirjoitti:
Asun portugalissa. Syön tuoreita oliiveja ja hunajalla maustettuja suolapähkinöitä.
Oliiveja ei voi syödä tuoreena, ovat todella kitkeriä.
Kirjoittelin firmamme CEOn kanssa erään taideteoksen tulkinnasta.
Paistoin toisen kerran (ja viimeisen) kalaa retkikeittimellä "yöllä", ja uskoin ettei kukaan tuu katsomaan mun touhuja. Vaan kaksi miestä siinä kävi, tai no, toinen oli jatkuvasti 10 metrin päässä taksinsa vieressä ja vihelteli hiljaa, kun huomasin hänet... Kun lähdin pesemään käsiä merivedellä hän huudahti "Lady!" Mä mikään lady oo ku porsas - ja ignooraan kaikki uteliaat, jos suinkaan kehtaan. Ainoa poikkeus on papit, tai jos joku pyytää apua ja uskon, että hän oikeasti sitä tarvitsee. Mulla on yleensä kuulokkeet päässä ja leikin kuuroa.
Öhm, vähän huono omatunto kun en tuonut asuinpaikkani kissoille kalanjämiä (annoin ruodot matkan varrella kissanpennuille).
Äsken selkäni takaa kuului ihme murina. Tuntui ekaks etten tunnista ääntä kun toinen korva tyynyllä, mietin oliko muka vatsani mutta ei se koskaan murise sillä tavalla. Se oli kissa, joka murisi toiselle. Ja sitten tuli pieni tappelu.
Ensi kerralla syödään kalat yhdessä! Luulen, että kissat tykkäävät enemmän paistetuista kuin raaoista kalanpäistä.
Kerran söivät suuren määrän paistinöljyä (en paista liian kuumalla joten maku säilyy) mikä oli mirlesyäni yllättävää.
Katsonut livenä Diandraa. Kyllä hän livenä kuulostaa niin mahtavalta. Vieläpä kun hänellä olisi omia mahtipontisia biisejä.
Laulan Kertsin Kertsinsalmella.
Vuokrasin sängyn hostellista. Menin suihkun jälkeen sänkyyn ja olin netissä, yksin kunnes huoneesen tuli nuori mies.
(Olisin niin tahtonut lähteä kaupungille, mutta olin aivan poikki ja oli hoidettava asioita netissä...)
Mies tervehti minua ja aistin olkani yli, että hän odotti enemmän kuin tervehdystä. En jaksanut edes kääntää kylkeä. Kun olin hetken ollut netissä, tuli eräs kaupungissa oleskeluun liittyvä huoli ilmeisemmäksi, ja tuumasin että olisi mielenkiintoista kuulla toisen matkailijan aatteita aiheesta. Joten rupesin puhumaan hänelle. Se oli virhe.
Mies vastasi puheeseeni ensi oudolla hämmennyksellä, aivan kuin olisi ollut epätodellista, että juttelen hänelle. Kävi ilmi, että meillä ei ollut yhteistä kieltä. Minusta keskustelu olisi voinut jäädä siihen, ei asiani niin tärkeä ollut että olisin jaksanut sitä vääntää.
Seuraavaksi edessäni oli google-kääntäjä puheesta, mutta ei hän sitä ymmärtänyt. Eikä minun kääntämääni tekstiä. Silti hän tyrkkäsi toistuvasti sitä äänestä kääntäjää ylleni. Samalla sain viestin, johon minun oli vastattava heti. Se mitä hänelle siis yritin kertoa, muuttui: tarvitsinkin vain aikaa vastata viestiin. Mutta ymmärrys oli edelleen 0. Lopulta olin vain "ei!", mutta hän ei suostunut lähtemään viereltäni.
Keskityin silti viestittelyyn, ja mies meni sitten etäämmälle. Pian sain puhelun - ja voitteko kuvitella, mitä sen aikana tapahtui?
Ylleni tulee jälleen kerran miehen pitelemä kännykkä. Tällä kertaa näytössä on naamakuva toisesta nuoresta miehestä, jolla on leveä virne (sen tarkemmin en katsonut): miehen englantia puhuva kaveri on valmis tulkkaamaan minua. Siis kesken puheluni! 🤔😂😬
Kerroin heti, että en ehdi mutta ei tämä englantia puhuva korvaansa sille lotkauttanut. Naurettavinta olikin, että minä aivan kuin jossain humalassa toistin asiaani, vaikka sitä ei kai lähtökohtaisesti hyväksytty.
Sitten tuli kysymys, joka oli niin absurdi, että tajusin lopettaa. Täysin tuntematon mies puhelimessa muuttuu jo aavistuksen verran vaativaksi, kun hän tivaa minulta: "mitä asiaa hänellä on sinulle?" 😳 Siis henkilöllä, joka puhelussa (ja joka odottaa hiljaa, että mitä täällä sekoillaan.)
Se ei tuntunut vitsiltä. Vaikka ei kai voinut muutakaan olla. Lopetin vedätyksen, tai mitä ikinä olikaan, sanomalla hyvin pehmeällä naisellisella äänellä että jatkan puheluani ja samalla käänsin kylkeä.
Nämä miehet sitten kävivät pari keskustelua joista en ymmärtänyt sanaakaan. Hekottivat kovasti toisessa puhelussa. Ja ennen kuin mies poistui taas huoneesta, hän sanoi minulle: "your english is very little." Olin torkkumassa ja päästin jonkun harkitsemattoman, venytetyn äänähdyksen, jonka hän matki lyhennettynä.
Olen melko varma, ettei kukaan palstalainen ole käynyt näin tyhmää "keskustelua".
)
Vaihdan koiran suojaverkon alle kuivan talouspaperin, etteivät ompeleet osu verkkoon.
Katseli 21:n sotahelikopterin samanaikaista lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttelen penispumppua.
Kumpaa sillä pumpataan (virtsaa vai muuta) ja miksi pitää väkisin poistaa?
Nukkunut pommiin ja saanut ihan kivan vastaanoton töissä. Siis ihan kirjaimmellisesti näin ilman sarkasmia.
Asun portugalissa. Syön tuoreita oliiveja ja hunajalla maustettuja suolapähkinöitä.