Osa-aikaista työtä tekevä voi olla hyvin tyytyväinen, sillä
eivät kaikki edes halua kokoaikatyötä. Joskus vaan tuntuu, että vain kokoaikatyö lasketaan ihan oikeaksi työksi ja kaikki muut työaikamuodot ovat vaan jotain puuhastelua. Itse tyydyn pienempään työaikaan, pienempään palkkaan ja saan runsaasti vapaa-aikaa! Tämän kun sanon ääneen, niin johan alkaa taivastelu, että miten oikein tulen toimeen tuolla palkalla jne. Mutta mä oon tähän tosi tyytyväinen, miksi se on niin vaikeaa joillekin ymmärtää, vai lieneekö kateutta...?
Kommentit (7)
Itse nimenomaan haluaisin tehdä 6-tuntista työpäivää ja tulisin kyllä toimeen. Pomolle vaan ei käy. Niinpä annan lähes kaikki voimani työlle ja illalla ei enää riitä energiaa lapsille niin paljon kuin haluaisin :(
Juu ei tajuu. Elämäntilanteitakin on niin erilaisia... Töissä yksi nainen tekee osa-aikaista lasten takia, haluaa osallistua. Itse teen tällä hetkellä kokoaikaista koska olen sijainen, mutta olen nauttinut suuresti niistä 30 h/vko-pätkistä. Rahaa saa lapsettoman ja autottoman pariskunnan menoihin tarpeeksi, mutta vapaa-aikaa on runsaammin.
Oho, piti tykätä aloituksesta mutta painoinkin alapeukkua. Eli ap, olen kanssasi samaa mieltä! :)
Minäkin teen osa-aikaista. Nautin vapaasta enemmän kuin työstä ja kun on pieniä lapsiakin niin on aikaa enemmän lapsille.
Onhan osa-aikaisessa työssä hyvät puolet. Itse työzkentelen kaupassa ja täällä todella harvalla yli 30h/vk tunnit.