Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys johtuu vain itsestä

Vierailija
04.06.2015 |

Isäni teki itsemurhan ja äitini oli alkoholisoitunut siivooja. Koulussakin kiusattiin läpi peruskoulun. Siitä huolimatta suoritin kaksi maisterintutkintoa ja toimin nykyisin yrityskonsulttina 6500€:n kk-palkalla.

Köyhyys johtuu vain itsestä ja omista valinnoista. Jos juoksee maratonin hitaasti, ei vika ole yhteiskunnassa. Vain itsessä. Siksi työttömyys- ja toimeentulotuet tulisi lopettaa. Menkööt köyhät töihin!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:32"]

Taas tää "menkööt työttömät töihin". 

[/quote]

No jos ei osaa käyttää hakua :)

Vierailija
2/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin köyhä kuin empatiakyvytön. "Jotkut on niin köyhiä et niil ei oo ku rahaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan kirjaimellisesti lähdetään miettimään niin kyllä, köyhyys johtuu itsestä. Pitääkö siitä kuitenkin syyttää vain itseään? Onko se huono asia, jota pitäisi hävetä? 

Jos olet vammainen, etkä pysty tekemään töitä niin kyllähän se itsestä johtuu, mutta ei ihminen sille itse mitään voi eikä kukaan varmaan halua olla työkyvytön vammainen. 

Jos sinut pahoinpidellään niin että menetät vaikkapa molemmat kätesi etkä enää pysty tekemään käsitöitä niin kyllä se johtuu itsestä, ettei työhön kykene, mutta asiaan syyllinen on pahoinpitelijä eli se, joka kädettömyyden aiheutti. 

Eikä se ole perustelu tai puolustus millekään, että "Muakin persraiskattiin kotona samalla kun päätä tungettiin paska-ämpäriin kiusaajien kiusatessa ja vanhempien juopotellessa ja silti oon nykyään presidentti, maisteri ja Nobel-voittaja. Siispä kaikkien pitäisi olla." Me ihmiset olemme yksilöitä, ja toisilla on luonnostaan vahvempi psyyke kuin toisilla. Jollakin auttaa päänsärkyyn yksi Burana, toinen joutuu ottamaan neljä ja jollain ei auta lainkaan. Joku saattaa kolmannesta kerroksesta pudottuaan vammautua pysyvästi, toinen kuolla ja kolmas päästä kuin koira veräjästä, ilman yhtään naarmua. Ei ihminen valitse itse sitä, miten hänen kehonsa ja mielensä reagoi tiettyyn ärsykkeeseen. Toiset traumatisoituu helpommin kuin toiset. Kukaan ei valitse itse traumatisoitumista ja kärsimystä loppuelämäkseen ja jokainen varmasti haluaisi päästä vaikeuksista yli ja jatkaa elämäänsä "normaalisti". Toisille se on mahdollista, toisille ei. 

Ihmisen joka on kokenut suuria vaikeuksia ja selviytynyt niistä jaloilleen ei pitäisi haukkua, kritisoida ja halveksia niitä, jotka eivät ole selvinneet samoista vaikeuksista yhtä hyvin. Hänen pitäisi päinvastoin yrittää auttaa näitä ihmisiä, sillä on vain onnenkauppaa, että sattui itse kuulumaan siihen joukkoon, jolla kävi parempi tuuri. 

Vierailija
4/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mielenköyhyys. Kiva provo, mut ei jaksa nyt... :)

Vierailija
5/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:44"]

Isäni teki itsemurhan ja äitini oli alkoholisoitunut siivooja. Koulussakin kiusattiin läpi peruskoulun. Siitä huolimatta suoritin kaksi maisterintutkintoa ja toimin nykyisin yrityskonsulttina 6500€:n kk-palkalla.

Köyhyys johtuu vain itsestä ja omista valinnoista. Jos juoksee maratonin hitaasti, ei vika ole yhteiskunnassa. Vain itsessä. Siksi työttömyys- ja toimeentulotuet tulisi lopettaa. Menkööt köyhät töihin!

[/quote]

Palautan sua hiukan vaaleanpunaisista pilvihattaroistas alaspäin... Olet ollut erityisessä asemassa siis pienestä pitäen ja sinulla on ollut ivan eri lähtökohdat kun muilla pihan pennuilla joilla kummatkin vanhemmat ovat olleet elossa ja painaneet töitä.

Olet saanut perhe-eläkettä ja opiskelustasi päätelleen olet saanut sitä ihan 24-vuotiaaseen asti hyvässä lykyssä. Olet saanut mahdollisesti isäsi puolen perintöjä ja kenties tuntuvahkon kertakorvauksen isäsi kuoleman vuoksi, sinun ollessasi pieni.

Ne on sellaisia rahoja mitkä ei toki hyvää isää korvaa, mutta kyllä niillä paremman lähdön saa. 

Tiedän, koska yhden lapseni isä on kuollut ja muiden lasteni isä on elossa. On esikoisella aivan eri lähtökohdat taloudellisesti kun muilla. Ei tule tarvitsemaan opintolainaa eikä muutakaan avustusta ja voi ostaa oman asunnon ja lukea rauhassa eikä tartte jakaa vuokrasolua. 

Vierailija
6/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä 32 väitä nyt sen olevan onni ja autuus, mutta turha tulla silloin ainakaan taloudellisesta köyhyydestä puhumaan. 

Vierailija
7/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työttömyydelle ei suurin osa mahda mitään vaikka haluaisikin. Mutta muuten asia-aloitus, lähden itsekin opiskelemaan toista alaa, jos sais vähän enemmän palkkaa tulevaisuudessa.

Vierailija
8/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani että vaikea lapsuutesi aiheutti sinulle noin pahat henkiset vahingot.
No, onneksi sinulla on varaa pitkäaikaiseen terapiaan yksityisellä puolella.

Vierailija
9/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ressukkaa. Ihan koulukiusattu? =0

Tiedätkö, minäkin olen ollut erittäin pahasti koulukiusattu. Olen köyhästä perheestä, eikä ollut perhe-eläkkeitä turvanani. 

Mutta eipä auta, vaikka kuinka sinnisin ja yrittäisin. Olen fyysisesti sairas ja se ei muuksi muutu, vaikka mitä tekisin. Olen notkunut pitkään työttömänä siinä toivossa, että jonain päivänä tilanteeni olisi hoidon myötä parempi ja voisin kouluttautua uudelleen. En ole siis suostunut ottamaan vielä eläkettäkään, vaikka sitä on minulle suositeltu. Eläke ei tule olemaan iso summa, vaikka mitä tekisin. 

Kerrohan minulle miten saisin tilanteeni paremmaksi? Miten saan muutettua tulevan eläkkeeni isommaksi kun minusta ei ole työelämään (edes kevyeen parhaillaan)? 

Olisin todella iloinen jos Rva Maisteri tietää astauksen ja viitsii sen minullekin kertoa, että miten tämä on nyt siten itsestäni kiinni?

Olen ollut sairas koko ikäni ja tulen olemaan.

Vierailija
10/37 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on muuten nykyään määritelmä täällä suomessa köyhälle? Eli minkä verran ns. köyhä tienaa?

Vierailija
11/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:52"]

Totta, koska sinä olet noussut paskasta niin kaikkien muidenkin pitäisi. Kerrotkos vielä miten 300 tuhatta työnhakijaa jaetaan 14 tuhanteen työpaikkaan, kun köyhyys johtuu vain itsestä?

Työssäkäyvä pienituloinen, elämäänsä tyytyväinen

[/quote]

286 000 perustaa yrityksen.

Vierailija
12/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:44"]

[/quote]

Vittu mitä sä paskakasa oikein luulet? Juokse sinä humma vaan sen rahan perässä ja jätä elämästä nauttiminen muille. Meinaat että sinua pitäisi nyt kunnioittaa ja katsoa ylöspäin? Vituttaa tuollaiset määkijät.

Vierailija
13/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä maassa olisi kaikilla riittävä sivistystaso, tällaisia aloituksia ei palstalta löytyisi.
Lue ap vaikka Lasten- ja nuorisopsykiatriaa. Puhutaan sen jälkeen. Voit vaihtoehtoisesti opiskella vähän sosiologiaa tai vaikka yhteiskuntapolitiikkaa..

Vierailija
14/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sisäisesti haavoittuneet ihmiset ovat myös ulospäin arvoiltaan kovia. Kun itsellä on ollut oikein vaikeaa, halutaan että kukaan toinen ei pääsisi ainakaan helpommalla. Empaattisuus ja ymmärrys muita kohtaan vaativat aina jonkinlaista itsensä kanssa tasapainossa olemista. Tsemppiä sinulle ap elämääsi. :)

Vierailija
15/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi Ap:n isä valitsi itsemurhan ja äiti alkoholistina siivoojana olon? En usko, että syy olisi se, että siksi, että kumpikin vaihtoehdoista on ni-in paljon mukavampi, kuin vaikkapa jos he olisivat valinneet niin, että isä on mensestyvä Nokian toimitusjohtaja ja äiti tasavallan presidentti. Voin toki olla väärässä. Mutta jos ja kun valitsivat mitä valitsivat niin on se kiva, ettei heidän lapsensa valinnut samoin, vaikkei siivoamisessa ole mitään pahaa. Sen sijaan alkoholismin ja itsemurhan valiteseminen saa kysymään, että mikä niissä on niin tyydyttävää, hohdokasta ja hienoa, että haluaa valoita juuri ne satojen ja taas satojeen - miljoonien muiden vaihtoehtojen joukosta, joita minun lienee turha luetella tässä kohtaa esimerkkinä ainuttakaan.  

Vierailija
16/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on kanssa alkoperheestä. Sillä on kauhea näyttämisen halu ja puhuu vaan rahasta. Kaikki joilla alle 5 tonnin kk tulot on sen silmissä luusereita. Ap.lla taitaa olla sama homma.
Mutta hyvä ap kun olet pärjännyt.. vaikka ei se ihmisen elämässä onnistuminen ole maisterin papereista kiinni.

Vierailija
17/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:56"]

Herää kysymys miksi Ap:n isä valitsi itsemurhan ja äiti alkoholistina siivoojana olon? En usko, että syy olisi se, että siksi, että kumpikin vaihtoehdoista on ni-in paljon mukavampi, kuin vaikkapa jos he olisivat valinneet niin, että isä on mensestyvä Nokian toimitusjohtaja ja äiti tasavallan presidentti. Voin toki olla väärässä. Mutta jos ja kun valitsivat mitä valitsivat niin on se kiva, ettei heidän lapsensa valinnut samoin, vaikkei siivoamisessa ole mitään pahaa. Sen sijaan alkoholismin ja itsemurhan valiteseminen saa kysymään, että mikä niissä on niin tyydyttävää, hohdokasta ja hienoa, että haluaa valoita juuri ne satojen ja taas satojeen - miljoonien muiden vaihtoehtojen joukosta, joita minun lienee turha luetella tässä kohtaa esimerkkinä ainuttakaan.  

[/quote]

Ehkä ap oli jo lapsena tunteeton psykopaatti, joka käytöksellään ajoi isänsä tappamaan itsensä ja äitinsä ryyppäämään.

Ap on muuten harvinaisen epäonnistunut ensimmäisessä koulutusvalinnassaan, kun on pitänyt tuplamaisteriksi pelkän kaupparatsun viran vuoksi opiskella...Yksikin maisterintutkinto per opiskelija maksaa yhteiskunnalle niin paljon, ettei epävarmoilla konsultinpalkoilla niitä koskaan makseta veroina takaisin.

Vierailija
18/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ystäväni on maisteri ja palkka ltona 2200. Palkkaus on naurettava.

Vierailija
19/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat ja olivat jo lapsuudessani alkkiksia. Koin perheväkivaltaa, lapsuus oli turvaton, on ne jotka sortuu ja ne jotka vahvistuvat vaikeuksien edessä. Kuulun jälkimmäisiin.

Vierailija
20/37 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei ole käsiä eikä jalkoja, ja ainoa mikä liikkuu on silmät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan