Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrskystä ja varautumisesta sähkökatkoksiiin, outo ohje annettu: Miten voi varata lämmitystä katkojen ajaksi?

Vierailija
30.01.2022 |

Näin annetaan ohje, perustelematta tarkemmin. Miten kylmään kämppään saa lämmitystä sähkökatkon aikana? Miten varautua?
Tämä ohje kun on puutteellinen:
"Myös kotiin kannattaa varata lämmintä vaatetta lämmityskatkosten varalta. Asuinrakennuksen lämmitykseen suositellaan varautumaan sähkölämmityksen lisäksi muilla tavoin."

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs päivittäinen peseytyminen kun vettä ei tule?

Vierailija
82/85 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa jossa ei tulisijaa sisällä. Itse käyttäisin talvimakuupussia ja tarvittaessa voisin hommata sellaisen kunnon ison termostonkan, johon pihalla keittelisin kiehuvaa vettä täyteen. Sellaisen päällä olen istunut joskus armeijan moottorimarssilla. Oli kuin etelän lämmössä olisi ollut, kun muut hytisivät kylmästä. Pienempään tarpeeseen isohko kuumavesipullo.

kuumavesipulloon pitää vesi keittää myö, kylmä vesi kestää kauan ennenkin on kiehuvaa, ja kaasugatusshe vaan tyhjenee. Retkikeittimistä ei liioin ole apua, vaan hätätilanteessa lyhyeksi aikaa.

Tuossahan just sanoin, että pihalla voi keitellä. On täällä toki grillikota, mutta ihan tavallinen nuotio pihalla on jees. Löytyy myös sellainen 10l kattilakin. Toki kaikkea spriitä, kaasua ja mitä vaan palavaa voi käyttää.

Kyllä minä näillä pärjäilisin, mutta miten on nämä pelkän kännykän käyttäjät ja teen juojat, ei taida kyetä mihinkään.

Ja mitenkäs se kännykkä sitten ladataan? Tuossa joku kertoi, että Clas Ohlson myy veivattavaa radioa, missä on myös kännykän latausmahdollisuus? Toimineeko tuo sitten?

Voisiko kuntopyörällä hädän tullen ladata kännykkää, onkohan missään kuntolaitteessa sellaista mahdollisuutta ajateltu? Tietääkö kukaan?

Mitä sillä kännykällä tekee, jos tukiasemat pimenevät, kun Tapani-myrskyssä kymmenkunta vuotta sitten, kun mekin olimme viisi vuorokautta ilman sähköjä.

Voi pelata mato-peliä! :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs päivittäinen peseytyminen kun vettä ei tule?

Voi pyyhkäistä kosteuspyyhkeillä.

Vierailija
84/85 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee, miten avutonta touhu on kaupungeissa.

Maallahan se avutonta on, kun menee ilmajohdot. Olen asunut 25 vuotta kaupungin keskustassa ja pisin sähkökatko on kestänyt vartin. Niitä tulee ehkä yksi 5-10 vuodessa.

1 sähkökatko viimeisen 3 vuoden aikana täällä.

Ja, kun kaikilla on e sähköautot, niin kaikkien on pakko taas kävellä. Pitäiskö niitä hevosia ruveta hommaamaan?

Vierailija
85/85 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee, miten avutonta touhu on kaupungeissa.

Maallahan se avutonta on, kun menee ilmajohdot. Olen asunut 25 vuotta kaupungin keskustassa ja pisin sähkökatko on kestänyt vartin. Niitä tulee ehkä yksi 5-10 vuodessa.

Siitä on jo melkein 20 vuotta kun täällä kaivettiin kaapelit maahan, joten se siitä sinun avuttomasta ilmajohdostasi.

Terveisiä maalta, 30 km Helsingistä.

Ilmajohdot on ja sähköt poikki jokseenkin jokaisessa myrskyssä.

Näin on meilläkin 100 km Helsingistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan