Kun mies on ollut jo 2 kertaa naimisissa
Ja minun kanssani tulee sitten se 3. kerta. Itse olen menossa ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa naimisiin.
Naimisiin hän meni ekan kerran yli 20 v sitten, toisen kerran yli 10 v sitten. Lapsia hänellä on vain yhden ex-vaimonsa kanssa.
En voi väittää, etteikö tämä häiritse mua vähän. Olenko minäkin 10 vuoden päästä eronnut ja miehelle on uusi vaimo taas? Mies on sanonut, ettei enää aikonut uudestaan naimisiin, kun erosi toisesta vaimostaan, mutta minut tavattuaan muuttikin mielensä. En oikein tiedä onko hyvä vai huono asia, että mies on valmis avioliittoon kanssani.
Kommentit (34)
Kolme kertaa ei edes ole paljon. On mahdollista, että vika on enemmän ollut kyseisissä naisissa. Ei välttämättä tietenkään. Itsessä en liikaa painoarvoa laittaisi kahdelle erolle.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:48"]
Tunnen useita miehiä, jotka ovat eronneet pari kertaa ja sitten vielä menneet naimisiin. Mielestäni eroaminen ei kerro mitään huonoa ihmisestä. On hyvin vaikeaa tietää tulevasta puolisosta, millaiseksi arki vuosien mittaan hänen kanssaan muodostuu. On rohkeutta erota, ellei ole onnellinen. Ennemmin minä ottaisin rehellisen pari kertaa eronneen kuin miehen, joka on pettänyt vaimoaan.
[/quote]
Öh, se eronnut ei voi olla pettänyt? Ehkä ero tuli juuri siitä syystä...
[/quote]
No totta kai, mutta kuten ehkä huomasit, kirjoitin rehellisen...
[/quote]
Ja mistäs sen rehellisyyden tietää? Kuka tahansa voi pettää milloin vain vaikka kuinka luulisi tuntevansa toisen.
[/quote]
Ei tietenkään helposti tiedäkään, mutta en ota kantaa rehellisyyden mittaamiseen vaan vain totean, että rehellinen eronnut on parempi kuin avioliitossa kituuttanut pettäjä. Nämä kaksi ryhmää ovat joka tapauksessa löydettävissä, koska aivan varmasti on olemassa rehellisiä eronneita ja on olemassa pettäjiä.
Mitä väliä onko eronnut avio- vai avoliitosta? Yleensä täällä ollan sitä mieltä että avioliitto on vain paperinpala. Mun mieheni oli ollut kerran naimisissa nuoruudenrakkautensa kanssa. Kasvoivat erillleen ja erosivat sovussa. Sen jälkeen hän eli avoliitossa joka päättyi siihen että nainen lähti toisen miehen matkaan. En epäröinyt hetkeäkään kun menin mieheni kanssa naimisiin.
En kyllä kehtaisi mennä enää toista kertaa naimisiin. Noloja ne häät, joissa pari on jo kertaalleen ellei enemmänkin eronnut tahoillaan. Jos jo on petetty se "kunnes kuolema erottaa", niin en vain voi ottaa vakavasti että samat ihmiset taas samoja valheita latelemassa kirkkain silmin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:21"]
En kyllä kehtaisi mennä enää toista kertaa naimisiin. Noloja ne häät, joissa pari on jo kertaalleen ellei enemmänkin eronnut tahoillaan. Jos jo on petetty se "kunnes kuolema erottaa", niin en vain voi ottaa vakavasti että samat ihmiset taas samoja valheita latelemassa kirkkain silmin.
[/quote]Oletkohan vielä melko nuori? Elämä voi yllättää eikä kaikki aina mene kuten on suunnitellut ja uskonut. Itse olen edelleen ensimmäisessä ja toivottavasti ainoassa avioliitossani (miehellni myös ensimmäinen) joka on kestänyt nyt 15 vuotta, mutta olen lähipiiristä oppinut että harva asia on niin mustavalkoinen kuin nuorena helposti kuvittelee.
Onko muuten suomalaisessa vihkikaavassa todella ilmaisu "kunnes kuolema erottaa"? Vai onko se tuttu amerikkalaisista elokuvista?
Pitäisitkö kahta avoliittoakin miehen menneisyydessä yhtä arveluttavana? Kumpi sinua mättää enemmän, se että mies on ollut kahdesti aiemmin naimisissa, vaiko se, että hänellä on ollut kaksi vakavaa parisuhdetta ennen sinua?
Yksilöllisiähän kaikki tapaukset ovat mutta kyllä minä itsekin vähän ihmettelisin kolmatta kertaa naimisiin menevää nelikymppistä. Itsellä kun on vain yksi pitkä parisuhde takana (se avioliitto), niin en ihan ymmärrä näitä nopeita ja lyhyitä suhteita, joissa kuitenkin on pidettävä häät.
Ap:n tapauksessa miehellä on kuitenkin ollut pitkät parisuhteet eli siinä mielessä hän on sitoutunut ihan tositarkoituksella eikä vain hetken huumassa. Ehkä ainoana negatiivisena pitäisi sitä tosiseikkaa, että kun on kerran eronnut, eroaa helpommin. Se nyt on ihan fakta ja erotilastoihin eroja tehtailevat juuri nämä samat tyypit. Tunnen ihmisen, joka on ollut viisi kertaa naimisissa (mies), ikää toki jo 60 mutta jokainen suhde on päättynyt eroon, ei puolison kuolemaan. Kyllähän se kertoo jotain tästä ihmisestä ja hänen kyvystään/tahdostaan ratkoa parisuhteen ongelmia. Yhdessä ollaan vain, kun on kivaa, ja sitten erotaan.
Ap:n tapauksessa eroilla taisi olla aika hyvät syyt. Tuskin siis tuossa mitään ongelmaa on, ymmärrän kuitenkin hyvin tarpeen miettiä asiaa.
Kyllähän se vähän kurjalta tuntuisi, ettei se päivä ole oikein kenellekään miehen puolelta ns ainutlaatuinen vaan miehen vanhemmat ja suku istuu häissä jo kolmatta kertaa ja miehelläkin kokemus jo kaksista omista häistä. Kun itselle ne on ensimmäiset ja toiveissa että ovat myös ainoat.
Isäni on ollut kaksi kertaa naimisissa. Eka vaimo jätti, toinen kuoli. Isä ei näe itsessään mitään vikaa vaikka on täysi narsisti. Ensimmäinen vaimo ymmärsi paeta, toinen tappoi itsensä hitaasti itsensä narsistin vallan alla. Kolmannelle toivotan onnea ja pitkää ikää. Terveisin narsisti-isän lapsi, joka ei ole missään tekemisissä isänsä kanssa.
"The first time you marry for love, the second time for money, and the third for companionship."
Jackie Kennedyn viisaus, jonka sain vuosia sitten äidiltäni. Henk.koht. uskon tähän, ekalla kerralla päätös naimisiinmenosta on tehty rakkauden pohjalta, muilla kerroilla muut syyt tulevat mukaan kuvioon.
N27
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:29"]
Pitäisitkö kahta avoliittoakin miehen menneisyydessä yhtä arveluttavana? Kumpi sinua mättää enemmän, se että mies on ollut kahdesti aiemmin naimisissa, vaiko se, että hänellä on ollut kaksi vakavaa parisuhdetta ennen sinua?
[/quote]
Se, että on ollut kahdesti naimisissa. Hänellä on ollut ex-vaimojen lisäksi pari muutakin vakinaista seurustelukumppania, joista ainakin toisen kanssa asui pari vuotta yhdessä. AP
Exmiesystäväni on ollut kerran ja minä en koskaan päässyt siitä asiasta yli. Ero sitten tuli, koska minä haluan naimisiin, mutta en hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:10"]
Kiertäisin kaukaa. Tällaiselle miehelle jokainen vastaantuleva nainen on "suuri rakkaus". Tuuliviiri, joka tahtoo vaihtelua tasaisin väliajoin.
[/quote]
Niin no, mä jätin ensimmäisen vaimoni joka oli narsisti. Lapsemmekaan eivät enää puhu hänelle. Toisen jätin kun sain tietää että oli pettänyt mua kaksi vuotta rakastajan kanssa. Olenko minä tuuliviiri kun menin vuosi sitten kolmannen kerran naimisiin?[/quote]
Olet optimisti. Noilla kokemuksilla naissukupuolesta.
[/quote]
Olet huono ihmistuntija, tai huono itsetuntija. Kolmas vaimosi osoittautunee myös "mahdottomaksi".
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:10"]
Kiertäisin kaukaa. Tällaiselle miehelle jokainen vastaantuleva nainen on "suuri rakkaus". Tuuliviiri, joka tahtoo vaihtelua tasaisin väliajoin.
[/quote]
Niin no, mä jätin ensimmäisen vaimoni joka oli narsisti. Lapsemmekaan eivät enää puhu hänelle. Toisen jätin kun sain tietää että oli pettänyt mua kaksi vuotta rakastajan kanssa. Olenko minä tuuliviiri kun menin vuosi sitten kolmannen kerran naimisiin?[/quote]
Olet optimisti. Noilla kokemuksilla naissukupuolesta.