Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö liikenteessä on mummoja jotka vaativat etuoikeutettua asemaa itsellensä? Tyyliin "anna minulle istumapaikkasi bussissa koska sinulla on nuoret jalat ja minä olen raihnainen

Vierailija
30.01.2022 |

tai ohittavat kauppojen jonossa koska lapsilla ja nuorilla ei ole mihinkään kiire.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin täydessä bussissa, että erään tytön vieressä oli tyhjä paikka, jossa oli hänen laukkunsa. Tyttö räpläsi puhelintaan ilman pienintäkään elettä poistaa laukku penkiltä. Kysyin häneltä, oletko maksanut myös laukullesi paikan? Ei ollut, vetäisi laukkunsa vihamielisesti syliinsä ja niin minä ilkeä ihminen istuin hänen viereensä!

Joo,kerran yks nuori kolli istui jalat levällään,työnsin tylysti kasaa jotta pääsin istumaan,ei levitelly enää,teki mieli sanoa jotain...hävytöntä juu nou

Vierailija
42/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mummo tuli kaupan seinustalla kapeahkossa kohdassa vastaan pyörällä, niin että jomman kumman piti päästää toinen ensin, että mahtuu. Niin mummo pysähtyi, jotenka tietysti ajoin välistä ensin pyörällä. Samalla mummo huutaa minulle vihaisesti että "miten sää nyt sieltä tuut!", Huudahdin takaisin että samoin. Ilmeisesti vain mummolla olisi mielestään kulkuoikeus tuolla reitillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mummo tuli kaupan seinustalla kapeahkossa kohdassa vastaan pyörällä, niin että jomman kumman piti päästää toinen ensin, että mahtuu. Niin mummo pysähtyi, jotenka tietysti ajoin välistä ensin pyörällä. Samalla mummo huutaa minulle vihaisesti että "miten sää nyt sieltä tuut!", Huudahdin takaisin että samoin. Ilmeisesti vain mummolla olisi mielestään kulkuoikeus tuolla reitillä...

Sun olisi nuorempana pitänyt odottaa ja antaa mummolle tietä.

Vierailija
44/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin täydessä bussissa, että erään tytön vieressä oli tyhjä paikka, jossa oli hänen laukkunsa. Tyttö räpläsi puhelintaan ilman pienintäkään elettä poistaa laukku penkiltä. Kysyin häneltä, oletko maksanut myös laukullesi paikan? Ei ollut, vetäisi laukkunsa vihamielisesti syliinsä ja niin minä ilkeä ihminen istuin hänen viereensä!

Kokeile ensi kerralla kysyä "onko tässä vapaa paikka" äläkä ole niin sarkastinen ja hyökkäävä niin sinäkin voit saada jopa asiallisen vastauksen nuorelta.

Kokeiltu monta kertaa. Joskus laukku siirtyy, mutta naamasta näkee että vidduttaa. Usein ei muka kuulla, koska on kuulokkeet korvilla.

Vierailija
45/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on itsekkäitä

Vierailija
46/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut pysähtyä, mutta mummo ehti ensin hyvissä ajoin Vihamielinen huutelu oli aivan aiheetonta.

Vierailija
47/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää enemmän, miksi jotkut sellaiset kulkee julkisilla, jotka ei pääse itse edes kyytiin, pysty olemaan kyydissä tai jäämään itse pois kyydistä.

Usein joku tutiseva mummo tai papparainen nenä kiinni rollaattorissa mankumassa, että auttakeeauttakee, mukana kuution kokoinen mummokärry täynnä tarjouskalaa stokkalta. Vauhti näillä on vähän etanaa hitaampi ja siinä ajassa kuin tällainen kumaraselkä rollaattoreineen ja pakaaseineen poistuu bussista, kuski ehtii pitää ruokatauon ja muut matkustajat kävellä perille.

Millä ne kulkisi? Niiltä on otettu ajokortti pois. Taksit ovat kalliita, eläke pieni.

Minun on vaikea uskoa että monet näistä kommenteista on totta. Silti nämä provot menee minulla ihon alle.

Jos et tuota=olet turha ja eliminointi olisi suotavaa?

Vierailija
48/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut pysähtyä, mutta mummo ehti ensin hyvissä ajoin Vihamielinen huutelu oli aivan aiheetonta.

Olit epäkohtelias. Ei auta selittelyt. Nuorempi väistää aina ja antaa tietä.

Vierailija
49/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne vanhukset ihmisten aikoihin änkeää busseihin? Menkööt taksilla, jos pitää jonnekin päästä.

Vierailija
50/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa käyttää myös keski-ikäiset naiset

Vaivaisille annetaan paikka hänen iästään riippumatta.

Vierailija
51/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo pysähtyy pyörällä 10-15 metriä ennen kapeaa kohtaa, ettei edes itse ehdi pysähtyä ennen, niin onko järkevää itse pyörällä myös pysähtyä ja odottaa mummo sieltä liikkeelle? Joku siinä kyllä oli epäkohtelias huuteluineen, mutta en minä. Eikö mummot voi olla epäkohteliaita? Ei ikä aina tee kaikista sen viisaampia, pölkkypäitä löytyy joka ikäluokista. Case closed.

Vierailija
52/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,kerran yks nuori kolli istui jalat levällään,työnsin tylysti kasaa jotta pääsin istumaan,ei levitelly enää,teki mieli sanoa jotain...hävytöntä juu nou

Sen olisi pitänyt väistää, kenen kaistalla este on.

Vierailija
53/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo pysähtyy pyörällä 10-15 metriä ennen kapeaa kohtaa, ettei edes itse ehdi pysähtyä ennen, niin onko järkevää itse pyörällä myös pysähtyä ja odottaa mummo sieltä liikkeelle? Joku siinä kyllä oli epäkohtelias huuteluineen, mutta en minä. Eikö mummot voi olla epäkohteliaita? Ei ikä aina tee kaikista sen viisaampia, pölkkypäitä löytyy joka ikäluokista. Case closed.

Sen olisi pitänyt väistää, kenen kaistalla este on.

Vierailija
54/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olin joskus lähes tyhjässä bussissa laukun ja ison repun kanssa, reppu viereisellä penkillä koska jalkoihin ei mahdu. Eikös joku ukkeli tule siihen sanomaan että pitää päästä istumaan juuri siihen minun viereeni, joten otin sitten sen repunkin syliini. En ymmärrä mikä idea oli tulla kiusaamaan kun bussissa oli kymmeniä vapaita paikkoja, jos ei olisi ollut niin olisin alun alkaenkin ottanut sen repun syliin.

Vierailija
55/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä mokasit silti. Ihan sama huusiko mummo mitään vai ei, sä olit silti epäkohtelias.

Nuorempi antaa tietä ja väistää ja odottaa vuoroaan. Samoin mies antaa tietä naiselle.

Ihan pikkuisen kannattaa opetella käytöstapoja jos kotona ei ole opetettu.

Vierailija
56/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummot tietävät, että keitetyn spagetin näköiset nuoret miehet eivät jaksa seisoa edes kahta pysäkin väliä.

Vierailija
57/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen paikan antamisesta tilanne, jossa pitkänmatkanbussi oli täynnä ja sinne tuli joku vanhus. Mietin että pitäisi antaa paikka, mutta käytävä oli niin kapea ja itsellä jalkatilassa ja sylissä kantamuksia, että olisin seissyt käytävällä vain muiden tiellä ja samoin ne kantamukset, mitään isompaa tilaa välissä ei ollut. 

Onneksi joku muu antoi sen paikan.

Vierailija
58/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vamma tai sairaus, joka tekee bussissa seisomisesta vaikeaa tai mahdotonta, ei näy päälle päin. Esimerkiksi nuorella hyväkuntoisen näköisellä ihmisellä voi olla häikkää tasapainoaistissa. Ei siis arvostella kenenkään olevan itsekäs tai töykeä yksistään sillä perusteella, että istuu ns. vanhuspaikoilla täydessä bussissa.

Vierailija
59/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut mieleen, että hän ei kaivannut korona-aikaan vierasta ihmistä viereensä istumaan? Etkä sinä osannut kohteliaasti kysyä, että voiko viereen istua.

Jännä juttu muuten, kuinka täti-ihmisillä on tapana kyykyttää ja kouluttaa erityisesti nuoria naisia ja tyttöjä. Eikös hyviä tapoja uskalleta vaatia miehiltä ja pojilta? Varmistavatko oikein tarkoituksella itse nuorena koetun ikävän kohtelun siirtyvän nuoremmille sukupolville?

En usko, että tädit keskittyvät nuoriin. Mutta usein se kassi vieressä on nuorilla. Ja tädit on kasvatettu niin, että nuoret antaa tilaa vanhemmille. Nuoret ei tajua tätä ja siinä on tapakulttuurin törmäys. Nuori joka ei anna paikkaa vanhemmalle vaikuttaa ylimieliseltä. Ehkä nuorien mielestä se vanhemman paikantarve tuntuu ylimieliseltä.

Vielä useammin se kassi on tädillä vieressä ja täti ei koe tarpeelliseksi kohdella nuorempiaan kohteliaasti ja ystävällisesti. Nykyiseen tapakulttuuriin kuuluu molemminpuolinen kunnioitus ja se olisi varttuneemmankin väen hyvä omaksua.

Vierailija
60/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nuoretkin voivat olla bussissa aivan poikki. Takana voi olla rankka työpäivä jossain riistotyöpaikassa, jossa ei ehdi edes lakisääteisiä taukoja pitää. Ei siinä tee mieli heti nousta ylös, kun vihdoinkin saa johonkin istahtaa jalkoja lepuuttamaan.

Vanhukset voivat ajoittaa mahdollisuuksien mukaan asiointinsa aamupäivän hiljaisiin tunteihin, jolloin busseissakin on tilaa paremmin. Tähän myös joissain kaupungeissa kannustetaan siten, että eläkeläisalennus on voimassa vain tiettyinä kellonaikoina.