Onko minun mahdollisuus saada jotain tukea?
Moi.
Olen opiskelija, mutta en opiskele nyt kesällä. En saa mitään muuta tukea kuin asumistukea n. 400e. Mieheni tienaa n. 2000 euroa kuussa bruttona. Meillä on 4-vuotias lapsi, joka on kotona kanssani. Syksyllä menee taas päiväkotiin, kun opiskleuni alkavat.
Jotenkin tuntuu, ettei miedän rahat riitä mihinkään. Olisiko mahdollisuus saada vielä jostain jotain tukea?
Töitä olen hakenut, mutta en ole saanut.Toisaalta haluan tarjota lapselleni kesäloman, joten kotona oleminen on ok.
Kommentit (38)
mä opiskelin kolmen pienen lapsen äitinä.
en tod. saanut kesistä mitään mistään, misk pitäisikään?
mene töihin tai hoida lastasi kotona.
ja ole hiljaa.
Miksi et mennyt työharjoitteluun? Vai mimmoisessa koulussa opiskelet?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:45"]
Tukea tukea tukea, antakaa mulle tukea... Onneksi näitä leikataan!
[/quote]
No mitäs apn pitäisi sitten tehdä mielestäsi? Kun ei töitäkään ole saanut. Ja olisiko hyvä, että lapsi olisi koko kesän päiväkodissa? Eikö ole hyvä, että opiskelee itselleen ammatin, niin mahdollisesti tulevaisuudessa saa sitten maksaa veroja valtiolle. En ymmärrä ajattelutapaasi. Tottakai vähäosaisia tulee auttaa, että pääsevät jaloilleen. Apn tilannehan on väliaikainen. Haloo. Menisit mielummin dissaamaan niitä, jotka eivät edes yritä mitään. Eivät opiskele, eivät ota työpaikkaa vastaan, valittaavat vaan...
Mua kyrsii tällainen tukien kalastelu.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:49"]
mä opiskelin kolmen pienen lapsen äitinä.
en tod. saanut kesistä mitään mistään, misk pitäisikään?
mene töihin tai hoida lastasi kotona.
ja ole hiljaa.
[/quote]
aika katkeran kuulosita puhetta
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:42"]Paljonko miehen netto? Tuohon lapsilisä. Paljonko vuokra on asumistuen jälkeen?
Oletko kokeillut laskuria?
[/quote]lapsilisää ei lasketa tuloihin aaumistukea haettaessa. Varmasti saisitte.
[/quote]joo, olisit vaan miinustaja sanonut, että luehan kunnolla :D oon miinuksesi ansainnut. Pus.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:47"]
Saamme siis yleistä asumistukea, kaikille tiedoksi.
Ehkä asia on vain sitten niin, että näillä rahoilla pitää tulla toimeen. Ei auta kuin asennoitua tähän. Pitää vielä miettiä, jos voisin tehdä jotain pientä bisnestä... Olisiko ehdotuksia, mitä kotiäiti voisi tehdä? :)
[/quote]
Okei. kylläpäs tunteet kuumenee. Ei todellakaan ole tarkoitus kalastella tukea mistään tai elää jonkun toisen piikkiin. Kuten sanoin, opiskelen tällä hetkellä ja valmistun ensi vuonna. Aion kyllä kantaa korteni kekoon, sitten kun saan tutkinnon... Sanoin jo aloituksessa, että kotona oleminen on ok, jotta lapsi saa kesälomaa myös. Pakko ajatella myös lasta. Lapsella on kuitnenkin vain yksi lapsuus.
Ja joo, kyllä tähän osaani tyydyn. Senkin taisin jo mainita. Ehkä ensi kesänä tilanne on sitten toinen, kun minulta löytyy tutkinto.
Esitin kysymyksen, eli olisiko jollain jotain ideoita, miten kotiäiti voisi tienata ylimääräistä?
Ja joo. en tiedä mitä ajattelin kun tulin tiedustelemaan asiaa tältä palstalta. Sama meininki jatkuu näköjään vuodesta toiseen. Ap poistuu paikata.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:13"]Moi.
Olen opiskelija, mutta en opiskele nyt kesällä. En saa mitään muuta tukea kuin asumistukea n. 400e. Mieheni tienaa n. 2000 euroa kuussa bruttona. Meillä on 4-vuotias lapsi, joka on kotona kanssani. Syksyllä menee taas päiväkotiin, kun opiskleuni alkavat.
Jotenkin tuntuu, ettei miedän rahat riitä mihinkään. Olisiko mahdollisuus saada vielä jostain jotain tukea?
Töitä olen hakenut, mutta en ole saanut.Toisaalta haluan tarjota lapselleni kesäloman, joten kotona oleminen on ok.
[/quote]Mä aina soitan niin kauan eri yrityksiin että saan työn. Kyllä aina olen saanut.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:00"]Okei. kylläpäs tunteet kuumenee. Ei todellakaan ole tarkoitus kalastella tukea mistään tai elää jonkun toisen piikkiin. Kuten sanoin, opiskelen tällä hetkellä ja valmistun ensi vuonna. Aion kyllä kantaa korteni kekoon, sitten kun saan tutkinnon... Sanoin jo aloituksessa, että kotona oleminen on ok, jotta lapsi saa kesälomaa myös. Pakko ajatella myös lasta. Lapsella on kuitnenkin vain yksi lapsuus.
Ja joo, kyllä tähän osaani tyydyn. Senkin taisin jo mainita. Ehkä ensi kesänä tilanne on sitten toinen, kun minulta löytyy tutkinto.
Esitin kysymyksen, eli olisiko jollain jotain ideoita, miten kotiäiti voisi tienata ylimääräistä?
[/quote]Pikkarit : )
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että onko opintolaina nostettu? Siitä saisi helpotusta tilapäiseen ahdinkoon alhaisella korolla. Sitten toinen mieleentuleva juttu on tarjota työssäkäyvien kouluikäisille lapsille iltapäivähoitoa. Maksu Hautalana. Ei tarvitsisi olla edes mitään järjestettyä ohjelmaa, kunhan antaisitte lasten hengata teillä kotona ja olla mukana ulkoilussa ja ruokkisitte. Monet olisivat varmaan valmiita maksamaan tuosta, yksi huoli vähemmän eikä tarvitsisi tuntea että lapsi on jätetty ihan heitteille.
Pienten lasten äideille voisi tarjota satunnaista iltahoitoa, jotta vanhemmat pääsevät vaikka elokuviin tai ravintolaan.
Opintolainaa ei voi nostaa etu- eikä jälkikäteen. Nyt taitaa olla menossa jo kesäopintolainakausi, joten kevään opintolainoja tuskin saa nostettua enää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:29"]Jotenkin tuntuu omituiselta loukulta tämä äitinä ja opsikelijana samanaikaisesti toimiminen. En ole koskaan tienannut näin vähän. Jos olisin mennyt töihin ja pitänyt lapsen päiväkodissa koko kesän, sitäkin olisi paheksuttu. Vaikea tilanne.
[/quote]
Eikö miehellä ole kesälomaa, jonka viettää lapsen kanssa? Olisit voinut itse mennä töihin.
Sen verran vielä vastaan, että miehelläni ei ole kesälomaa, koska on opiskelija talvisin.
Nyt toivon niitä vinkkejä, miten kotiäiti voisi tienata. Itseäni en ala myymään millään tasolla, mutta moneen muuhun hommaan olen valmis.
Jos teillä huutelijoilla on siis jotain hyviä ehdotuksia, otan mielelläni kaikki ideat vastaan! Mitä on muuten pikkarit?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:45"]
Tukea tukea tukea, antakaa mulle tukea... Onneksi näitä leikataan!
[/quote]
No mitäs apn pitäisi sitten tehdä mielestäsi? Kun ei töitäkään ole saanut. Ja olisiko hyvä, että lapsi olisi koko kesän päiväkodissa? Eikö ole hyvä, että opiskelee itselleen ammatin, niin mahdollisesti tulevaisuudessa saa sitten maksaa veroja valtiolle. En ymmärrä ajattelutapaasi. Tottakai vähäosaisia tulee auttaa, että pääsevät jaloilleen. Apn tilannehan on väliaikainen. Haloo. Menisit mielummin dissaamaan niitä, jotka eivät edes yritä mitään. Eivät opiskele, eivät ota työpaikkaa vastaan, valittaavat vaan...
[/quote]Jos ap:lla kerran on mies niin miksi mies ei osallistu kustannuksiin?
Saamme siis yleistä asumistukea, kaikille tiedoksi.
Ehkä asia on vain sitten niin, että näillä rahoilla pitää tulla toimeen. Ei auta kuin asennoitua tähän. Pitää vielä miettiä, jos voisin tehdä jotain pientä bisnestä... Olisiko ehdotuksia, mitä kotiäiti voisi tehdä? :)