Entiset pitkäaikaistyöttömät, mikä teidät lopulta työllisti
Mitä pidempään on työttömänä, sitä vaikeampi on saada töitä. Mikä oli lopulta sinun avain työllistymiseen?
Kommentit (25)
siivousala. työllisti lopulta 100 prosentin varmuudella. raskas työ ja huono palkka, mutta kyllä sillä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelin uuden paikkakuntani kunnanvirastoon. Olihan siellä avoin työpaikka ja työhaastattelusta lähtiessäni sanoin, että ottakaa nyt uusi kuntalainen töihin.
Ottivat 5-kymppisen naisen töihin.
Aika erikoista. Täytyi olla todella pieni paikkakunta, ja joskus kasarilla...
Ei ole erikoista eikä edes pieni paikkakunta ja vuosi oli 2015.
Vähätteletkö muka vanhempien naisien palkkaamista?
En kuin sitä että johonkin kunnalle otetaan töihin noin vaan. Minä olen hakenut julkisiin työpaikkohin vuosia, ja koskaan ei ketään voi palkata laillisesti noin että joku tyyppi vaan kävelee sisään, vaan paikat on aina julkisessa haussa auki ja niihin tulee paljon hakijoita, on haastattelut jne. eikä niin että jaa, sä oot uusi kuntalainen, tuu vaan töihin.
No ehkä tuo "kävelin vain kunnanvirastoon" oli huonosti sanottu. Paikkahan oli avoinna ja onnekseni sain sen. Anteeksi, kun kirjoitin epäselvästi.
Vierailija kirjoitti:
Laskin vaatimuksia työpaikan suhteen ja otin kaikki lyhyetkin pätkät vastaan niin lopulta tärppäsi ja sain pidemmän työsuhteen
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Palkkatuki ei ole työllistymistä. Se on subventoitua tilastokikkailua, joka pitäisi kieltää.
Miten niin lähtee elanto? Olen tehnyt sosiaalialalla yli 20 vuotta töitä eikä töiden saanti ole mikään ongelma edes iäkkäänä. Jos et ole ottanut rokotuksia, niin ihan itseäsi saat syyttää työttömyydestäsi. Omassa työpaikassani kukaan ei ole jättänyt rokotteita ottamatta, päinvastoin jokainen on kyttäämällä kytännyt milloin sen saa ja mennyt rokotuksiin välittömästi.