Eikö tortillat muka ole terveellisiä?
Kun siinä on se lepuskahommeli, jauhelihaa ja salaattia/kasviksia. Mun mielestä kuulosta aika terveelliseltä. Mutta ei se vissiin ole kun lasketaan "roskaruuaksi"?
Kommentit (34)
Itse lasken ton perusruuaksi. Lätty, jauhelihaa ja vihanneksia. Itse en tykkää yhtään mistään majoneeseista tms muutenkaan. En mä tota mikskään terveysruoaksi sanoisi, mutta tavallista ruokaahan toi on.
Tokihan siitä saa roskaruokaversion jos sinne mättää väliin sellaisia asioita.
Meillä laitetaan kanaa, salaattia, tomaattia, salsaa, sipulia ja paprikaa, ja vaikka ei mitään huipputerveellistä ole, ei myöskään mitenkään epäterveellistä. Ja kun ruuan pitää olla sellaista, mitä loppuelämänsä jaksaa syödä, pitää löytyä myös niitä herkkuvaihtoehtojakin.
Se voi olla terveellinen, jos täytät sen lepuskan pääasiassa kasviksilla
Riippuu aika lailla siitä mitä sen sisällä on. Pelkät tortillat eivät ole kovin terveellisiä mtta eivät ole perunat, riisi ym yleiset kisukkeetkaan. Leivät nuo voittaa kevyesti.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:28"]no eivät kyllä ole! minua eivät ainakaan laihduta :D samalla logiikalla hampurilaisetkin ovat terveellisiä. noihin tungetaan useimmiten vaikka mitä majoneesejä ja juustoja, eikä tuo jauhenlihakaan terveellistä ole, puhumattakaan noista "lepuskahommeleista". [/quote] Mutta jos ei laita muutakun sitä jauhelihaa ja kasviksia? Eikö laihduttajatkin syö jauhelihaa? Ap
[/quote] Tämä on asia erikseen tietysti; lähes kaikista ruuaista pystyy tekemään terveellisemmän version. Tarkoitin, ettei tortillojen kyllä ajatella yleisesti kuuluvan terveelliseen ruokavalioon, juurikin sen takia mitä niihin tulee sisälle, ja tuo vehnälettunen ei oikein sisällä mitään ravintoaineita (itseäni se vaan lihottaa). Kyllä, laihduttajat syövät myös jauhelihaa, mutta omalla kohdallani koen, että on olemassa terveellisempiäkin proteiinin lähteitä. :)
[/quote]
Sua lihottaa yks vehnälätty? Tiesitkö että sua 'lihottaa' saman määrä kaloreita lihasta, kasviksista tai vaikka jäätelöstä?
Monissa raaka-aineissa on joitakin haitallisia aineita, jopa terveellisksi julistetuissa elintarvikkeissa. Ei puhtaasti terveellinen vs. epäterveellinen jako edes järkevä. Jotain on pakko syödä, että pysyy elossa. Oman riskitason voi sitten päättää tavoitteidensa mukaan ja säännöstellä haittoja sen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"]
Kun siinä on se lepuskahommeli, jauhelihaa ja salaattia/kasviksia. Mun mielestä kuulosta aika terveelliseltä. Mutta ei se vissiin ole kun lasketaan "roskaruuaksi"?
[/quote]
Sitä "lepuskahommelia" kutsutaan tortillaksi...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:28"]no eivät kyllä ole! minua eivät ainakaan laihduta :D samalla logiikalla hampurilaisetkin ovat terveellisiä. noihin tungetaan useimmiten vaikka mitä majoneesejä ja juustoja, eikä tuo jauhenlihakaan terveellistä ole, puhumattakaan noista "lepuskahommeleista". [/quote] Mutta jos ei laita muutakun sitä jauhelihaa ja kasviksia? Eikö laihduttajatkin syö jauhelihaa? Ap [/quote] Tämä on asia erikseen tietysti; lähes kaikista ruuaista pystyy tekemään terveellisemmän version. Tarkoitin, ettei tortillojen kyllä ajatella yleisesti kuuluvan terveelliseen ruokavalioon, juurikin sen takia mitä niihin tulee sisälle, ja tuo vehnälettunen ei oikein sisällä mitään ravintoaineita (itseäni se vaan lihottaa). Kyllä, laihduttajat syövät myös jauhelihaa, mutta omalla kohdallani koen, että on olemassa terveellisempiäkin proteiinin lähteitä. :) [/quote] Sua lihottaa yks vehnälätty? Tiesitkö että sua 'lihottaa' saman määrä kaloreita lihasta, kasviksista tai vaikka jäätelöstä?
[/quote] Ei varmaan lihota ei, mutta pääsääntöisesti syön paljon mieluummin jotain terveellisempää ja ravinnerikkaampaa ruokaa. Välttelen kaikkia vehnäpullalättymössöjä, ja se toimii mulle henkilökohtaisesti oikein hyvin. Herkutella saa toisinaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:28"]no eivät kyllä ole! minua eivät ainakaan laihduta :D samalla logiikalla hampurilaisetkin ovat terveellisiä. noihin tungetaan useimmiten vaikka mitä majoneesejä ja juustoja, eikä tuo jauhenlihakaan terveellistä ole, puhumattakaan noista "lepuskahommeleista". [/quote] Mutta jos ei laita muutakun sitä jauhelihaa ja kasviksia? Eikö laihduttajatkin syö jauhelihaa? Ap [/quote] Tämä on asia erikseen tietysti; lähes kaikista ruuaista pystyy tekemään terveellisemmän version. Tarkoitin, ettei tortillojen kyllä ajatella yleisesti kuuluvan terveelliseen ruokavalioon, juurikin sen takia mitä niihin tulee sisälle, ja tuo vehnälettunen ei oikein sisällä mitään ravintoaineita (itseäni se vaan lihottaa). Kyllä, laihduttajat syövät myös jauhelihaa, mutta omalla kohdallani koen, että on olemassa terveellisempiäkin proteiinin lähteitä. :) [/quote] Sua lihottaa yks vehnälätty? Tiesitkö että sua 'lihottaa' saman määrä kaloreita lihasta, kasviksista tai vaikka jäätelöstä?
[/quote] Ei varmaan lihota ei, mutta pääsääntöisesti syön paljon mieluummin jotain terveellisempää ja ravinnerikkaampaa ruokaa. Välttelen kaikkia vehnäpullalättymössöjä, ja se toimii mulle henkilökohtaisesti oikein hyvin. Herkutella saa toisinaan.
[/quote]
Ei tulisi herkutella vaan syödä lähiruokaa ja tsernobil marjoja yötäpäivää. Ei niitä luomutuotteitakaan mistään toiselta planeetalta tuoda.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"]
[/quote]
Kai se tortillan terveellisyys riippuu siitä millä sen täyttää. Joku jauheliha tai kana,paljon kasviksia,salsakastiketta ja kermaviiliä on kyllä kunnon ruokaa.Itse miellän roskaruuan noutoruuaksi tai mäkkäriruoaksi.
Tortilla
A tortilla is a type of soft, thin flatbread made from finely ground wheat flour. Originally derived from the corn tortilla, a bread of maize which predates the arrival of Europeans to the Americas, ... Wikipedia
Nutrition Facts
TortillaTortilla, cornTortilla, flourTortilla
Amount Per100 grams1 serving (197 g)1 serving (197 g)
Calories 467
% Daily Value*
Total Fat 1.9 g
2%
Saturated fat 0.6 g
3%
Polyunsaturated fat 0.8 g
Monounsaturated fat 0.4 g
Cholesterol
Sodium 950 mg
39%
Potassium 207 mg
5%
Total Carbohydrate 98 g
32%
Dietary fiber 4.7 g
18%
Sugar 5 g
Protein 14 g
28%
Caffeine
Vitamin A
0%
Vitamin C
0%
Calcium
13%
Iron
41%
Vitamin D
0%
Vitamin B-6
5%
Vitamin B-12
0%
Magnesium
9%
*Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily values may be higher or lower depending on your calorie needs.
Sources include: USDA
See results about
Corn tortilla
In Mexico and Central America, a tortilla is a type of thin, ...In Mexico and Central America, a tortilla is a type of thin, unleavened ...In Mexico and Central America, a tortilla is a type of thin, unleavened flat bread, made from finely ...
Tästä saikin idiksen huomisen ruoaksi. Täytteeksi tulee tavan mukaan salsaa, kevytkermaviiliä/soijajogurttia maustettuna, soijasuikaleita marinoituna/papuja tms. ja paljon kasviksia.
Ihan on terveellistä, kun valitset maissilätyn ja väliin laitatkin juustokastikkeen tai majoneesin tilalle vähärasvasta reikkalaista jugurttia vaikka valkosipulilla höystettynä
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:26"]se lepuska on vehnää = laillista lihottavaa huumetta
[/quote]
Ihan terveellistä