Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
881/934 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta pidän huolen, että töitä riittää muille. Tällä hetkellä työllistän mm. Kelan työntekijöitä, TE-toimiston työntekijöitä, psykologeja, psykiatreja, sosionomeja, sairaanhoitajia jne.

Vierailija
882/934 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää. Siis mitä hittoa!? Kuinka ihmeessä me ollaan päädytty tällaiseen ajatteluun ja vieraannuttu todellisuudesta näin pahasti. Perustuslakikin sanoo, että jokaisen pitää ansaita oma elatuksensa. Lisäksi vanhempien pitää lain mukaan elättää omat lapsensa. Tässä ei ole mitään epäselvää. Ei mitään.

Ainoa epäselvä tässä on se, että mistä saadaan kaikille työttömille töitä? Toistan. Mistä saadaan kaikille työttömille töitä? Avoimia paikkoja on murto-osa siitä, mitä työttömiä on.

Lain mukaan elatus on hankittava itse aina kun pystyy. Jos todellakaan ei saa mitään töitä, se on este ja silloin voi väliaikaisesti saada yhteiskunnan tukia. Muutoin ei. Mutta tämä ketju on vapaaehtoisesti työttömistä, jotka siis rikkovat räikeästi lakia, eivätkä edes tajua sitä, koska me ollaan niin vieraannuttu todellisesta maailmasta.

Tästä päästäisiin hyvin eroon sopivan matalalla kansalaispalkalla, joka verotettaisiin tulotason noustessa pois. Samalla säästettäisiin yhteiskunnan varoja huomattavasti, koska sossun ja työkkärin porukkaa tarvittaisiin huomattavasti vähemmän. Jäljelle jäävät voisivat keskittyä kansalaisten vahtimisen sijaan aitoon asiakkaiden auttamiseen, mikä edelleen tehostaisi kansalaispalkan positiivisia vaikutuksia. 

Ja työttömät saisivat opiskella ja kokeilla yritystoimintaa vapaasti. En tiedä mitä ihmeen haittaa tästä voisi olla? 

Se on se päättäjien loputon pelko, että alamaiset laiskottelee. Etätyötkin oli monelle johtajalle hirveä paikka, mutta käytännön pakosta joutuivat myöntämään, että kyllähän se etätyö toimii. Veikkaan, että kansalaispalkalla päästäisiin 80% todennäköisyydellä parempaan lopputulokseen kuin nykysysteemillä. Vanhoilliset päättäjät eivät uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, vaan pyörittävät tätä tuttua ja turvallista byrokratiaviidakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/934 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tunnen. Olisin varmasti nyt töissä, jos olisi tullut panostettua työllistymiseen enemmän. Tekemistä löytyy kuitenkin työttömänäkin (tylsää ei ole ollut aikoihin) ja rahat ovat toistaiseksi riittäneet. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy.

M33

Vierailija
884/934 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Nygård - Työtön

Vierailija
885/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tuli se, että aktivoivat ja kuntouttavat ja muut turhauttavat alko riittämään ja päätin että tulkoon karenssi ja toimeentulotuki. Vuosia on jo päätöksestä. ja edelleen ajattelen että oli hyvä diili. Jos joskus työelämä muuttuis takaisin järkevämmäksi ja inhimillisemmäksi (en usko) niin voisin kyllä töitä tehdäkin. Nykyisenlainen työelämä kuten muukin yhteiskuntaviritelmä on mielestäni sairaiden kiusaajien pyörittämä sekopääsirkus ja ei tee mieli mukaan.

Vierailija
886/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhden juopon, paitsi että on just nyt tukitöissä ja tykkää. Muutaman työttömän tiedän ja tunnen, ei heistä kukaan ole tahallaan. Yksi oli niin onnessaan saadessaan töitä, mun veljen kaveri, että tuli seuraavana aamuna tiedosta kuudelta soittamaan ovikelloa ja kertomaan, kun veli ei ollut illalla kotona - olin siellä käymässä just silloin. 

Olen työttömyysuhan alainen, mutta työkokeilua en tarvitse. Minulla on työkokemusta, tiedän millaista työelämässä on. Koetan keksiä jotain omaa, ettei tarvitsisi alkaa viranomaisten kanssa mihinkään tekemisiin. Ei vaan vielä ole sellaista ideaa tullut, mihin pääsisi pienellä alkupääomalla ja osaaminen riittäisi. Mutta harjoittelen ja opiskelen. Olen ollut työtön ja vihaan sitä tilaa. 

Vierailija
887/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu yhen lähes 40 v miehen joka asuu edelleen kotona ja vanhemmat maksavat hänelle _KAIKEN_. Ei ole ikinä ollut töissä. Toinen 34-v nainen joka tottunut että sossusta saa kaiken niin mitä sitä töitä tekemään. Ei ole myöskään koskaan ollut töissä vaikka koulutus löytyy. 

Vierailija
888/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite meinaan jättäytyä työelämästä kohta pidemmäksi aikaa..noin 17vuotta johtajille rahaa tehneenä..aloin miettimään, miksi ihmisen pitää maksaa siintää, että on joutunut tänne ylipäätään syntymään?ihminen on ainut rotu mikä joutuu maksamaan siintää, että saa elää pallolla..😆😆

Laji, ei rotu t. työtön biologi;)

Vierailija
889/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sitten ihan hyvä, että antavat työpaikat niille, jotka haluavat käydä töissä? Kaikille kun ei kuitenkaan riitä töitä.

Älä taas aloita. Monella alalla on työvoimapula!

Tämä on näiden lusmujen vakio länkytys. Eletään muiden kustannuksella ja sitten vielä annetaan ymmärtää, että ollaan hyväntekijöitä kun muut saa palvella. 

Vierailija
890/934 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On täysin työkykyinen mutta työelämä ei kuulemma ole "hänen juttunsa". Naureskelee sille, kuinka jotkut siihen alistuvat ja jopa anovat vapaata, kun omassa elämässään pitäisi saada tehdä mitä haluaa muilta anomatta.

Ne muiden ihmisten hänelle tienaamat tukieurot kyllä kelpaavat.

Vierailija
891/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan noita tuttuja muutamaki jotka on jostain syystä onnistuneet diagnosoimaan itselleen jonkun "osatyökykyinen" merkinnän TE toimiston profiiliinsa.

Itse kyseenalaistan tämän, onko henkilö osatyökykyinen kun ei vaan työnteko huvita, tykkää elää yhteiskunnan ja sukunsa tukemana, heittää satunnaisesti keikkaa jossain sote hommissa että saa muutaman satkun enemmän ja näyttää siltä että yrittää.

Eivät hae edes muita hommia, keksivät itselleen liudan terveydellisiä esteitä että ei tarviis tehdä mitään.

En kyllä ymmärrä miksi tällaisia ei pakoteta töihin, heitä ei velvoiteta edes hakemaan mihinkään.

Molemmat tuttuni pärjäis varmasti jossain helposa duunissa vaikka osa-aikasena. Suomessa vallitsee kukkahattu ymmärtäjien kulttuuri ja näitä vapaamatkustajia vaan paapotan ja pasatan ja siitä vielä heille maksetaankin että pysyvät varmasti kotona verorahoilla.

Vierailija
892/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja näin sanon kysyjille. Totuus on, että en uskalla mennä töihin koettuani siellä aiemmin joka ikisessä työpaikassa törkeää työpaikkakiusaamista. Ihan ulkonäköön kajoavaa ja kaikkea muuta mahdollista. Olen ollut pois työelämästä pitkälti yli 10v tekemättä päivääkään töitä. 

Vierailija
893/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ja iso osa hänen kavereistaan. Puuhastelevat pimeänä sen minkä jaksavat ja näyttävät porskuttelevan paremmin kuin moni matalapalkkainen. Ei heitä kuulemma mitenkään edes hätyytellä kouluun tai ansiotöihin.

Vierailija
894/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Työskentelee alalla jossa töitä yleensä n maalis-huhtikuusta marraskuulle. Talven on aina tahallaan työttömänä

Vierailija
895/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko yhtään trollia ?

Vierailija
896/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheinen ystäväni ei suostu hakemaan kuin oman alansa töitä, vaikkei ole 15 vuoteen saanut niitä kuin palkkatuella.

Eikä kannatakaan, sillä työkkäri voi vaatia sitten myös sen alan töiden vastaanottoa.

Vierailija
897/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan joidenkin mielestä tahallaan työtön koska en voi tehdä oman alan töitä enkä lähde enää kouluun.

Vierailija
898/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen "työttömistä" n 75% on näitä  syövät omistuksiaan MUTTA ENTÄS KUN NE LOPPUU. asunto pommi on jo nyt räjähtänyt juhannuksena tulee OIKEA JYTKY silloin menee omaisuudet uus jakoon

Vierailija
899/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu yhen lähes 40 v miehen joka asuu edelleen kotona ja vanhemmat maksavat hänelle _KAIKEN_. Ei ole ikinä ollut töissä. Toinen 34-v nainen joka tottunut että sossusta saa kaiken niin mitä sitä töitä tekemään. Ei ole myöskään koskaan ollut töissä vaikka koulutus löytyy. 

Onko kummallakaan omaa perhettä? Onko mielenterveys ihan ok?

Vierailija
900/934 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sen jälkeen kun kotihoidon tuen Helsinki-lisä poistettiin kesken sopimuskauden. Menin töihin suunnitelmani mukaan eli lapsen täytettyä kolme vuotta.

Aktiivimalli II oli voimassa tuona työttömyysaikana puoli vuotta, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä enkä hakenut tuona aikana yhtäkään työpaikkaa. Siitä ei seurannut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä