Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
81/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä ap, että kun tunnet henkilön joka sanoo että on "tahallaan" työtön, että onko hän oikeasti sellainen jonka kukaan työnantaja palkkaisi vaikka hän haluaisikin töihin? Hyvin todennäköisesti ei. Jo pelkästään se että on ollut yli puoli vuotta työttömänä laskee mahdollisuuksia todella paljon työllistyä vaikka olisi hyvä koulutus ja työkokemustakin. Mitä pidempään on työttömänä, sitä todennäköisempää on että et enää koskaan työllisty, teit mitä tahansa.

Vierailija
82/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sitten ihan hyvä, että antavat työpaikat niille, jotka haluavat käydä töissä? Kaikille kun ei kuitenkaan riitä töitä.

Älä taas aloita. Monella alalla on työvoimapula!

Suomessa on pulaa ainoastaan huippuosaajista ja orijista jotka suostuvat mihin tahansa silppuhommaan 10 e/h.

Ei pidä paikkansa. Esimerkiksi laborantti ei ole mikään huippuasiantuntija ja saa varmasti paljon enemmän kuin kympin per tunti. Silti hakijoita ei löydy nykyään oikein yhtään, pari vuotta sitten hakemuksia tuli kymmeniä hyviä yhteen paikkaan, nyt vain muutamia ja niistäkin suurin osa on ilmeisesti lähetetty lukematta edes ilmoitusta.

Jos yhteen paikkaan tuli kymmeniä hakemuksia, niin eikö systeemi silloin ollut hieman rikki? Jos nyt saatte muutamia hakemuksia, niin tilanne on muuttunut parempaan suuntaan. Ottakaa joku niistä?

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ajavat autolla töihin 30 km yhteen suuntaan ja saavat 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa työpäivä.

Jos eivät suostu niin tulee 3 kuukauden karenssi ja toimeentulotuessa asuntonlaina ei ole lasku eikä sitä saa jos on mökki.

Kela ei korvaa auton kuluja valitettavasti.

Vierailija
84/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tekevät palkkatuella töitä esim. hoitavat lapsia tarhoissa, ovat koulunkäyntiavustajina kouluissa, uimavalvojina uimahalleissa, hätäkeskuslaitoksilla toimistotöitä, kaupungin puutarhatoimessa pihatöitä jne.

Jos teet töitä ja susta maksetaan palkkatukea, se tarkoittaa että silloin et ole työtön, vaan töissä normaalilla työsopimuksella joka ei eroa mitenkäänä niiden sopimuksista joilla ei ole palkkatukioikeutta. Älä levitä väärää tietoa.

Niin, he ovat tuon työajan työkkärin kirjoilla ja heistä puhutaan työpaikalla työllistetty ja palaavat työttömyyskortistoon. Olen itse ollut tuolla tuella töissä.

Minäkin olen ollut monta kertaa palkkatuella töissä, eikä palkkatuki sitä tarkoita että palaisi työttömäksi, koska työpaikka voi olla vakituinen, eli toistaiseksi voimassa oleva. Olen myös palkannut itse monia palkkatuella.

Minäkin olen tällä hetkelläkin työkkärin kirjoilla, mutta en työtön, vaan työssäoleva, vaikka työsopimukseni on toistaiseksi voimassa oleva. Olen kirjoilla siksi että työpaikkani jatkuvuus on epävarma, enkä saa palkkatukea. Minua ei lasketa työttömäksi, vaan olen työllinen työnhakija. Työtön ja työnhakija on kaksi eri asiaa.

Vierailija
85/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri jäämässä pitkän harkinnan jälkeen työttömäksi. Harmittaa etten tehnyt sitä jo aiemmin. Työn teosta on ollut minulle pelkästään haittaa tähän mennessä eikä tilanne siitä tule koskaan paremmaksi muuttumaan. Tällä iällä ja koulutuksella joten miksi kävisin töissä. Vihdoin pääsen tekemään niitä asioita joita haluan eli ei tule olemaan tekemisen puutetta rahatilanne muuttuu paremmaksi kun tuesta ei peritä ulosottoon ja kaikki pakolliset hankinnat joihin ennen on pitänyt repiä arkirahastosta tullaan maksamaan valtion rahalla.

Työttönyyspäivärahasta kyllä peirtään sama 1/3 ulosottoon, kuten palkastakin.  Ihan suoraan toimeentulotuelle tuskin pääset, eikä kaikkea kustanneta, vaikka kuinka legenda kertoisi sellaista.

🤣🤣🤣 johan sanoi ettei tällä mun työllä elä. Ei tästä peritä 1/3 jos työtä saisin paikasta jossa tuo systeemi toimii niin ei työttömäksi jääminen kannattaisikaan. Pelkkä asumistuki ja työmarkkinatuki on enemmän kuin palkasta jäi ja ei siitä peruspäivärahasta mitään 1/3 revitä mihinkään. Et vissiin käsitä kuinka matalaa palkkaa joistain töistä maksetaan. En ole minkään luulopuheiden varassa. Viimeksi olin työtön 11 vuotta sitten.

Vierailija
86/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tekevät palkkatuella töitä esim. hoitavat lapsia tarhoissa, ovat koulunkäyntiavustajina kouluissa, uimavalvojina uimahalleissa, hätäkeskuslaitoksilla toimistotöitä, kaupungin puutarhatoimessa pihatöitä jne.

Jos teet töitä ja susta maksetaan palkkatukea, se tarkoittaa että silloin et ole työtön, vaan töissä normaalilla työsopimuksella joka ei eroa mitenkäänä niiden sopimuksista joilla ei ole palkkatukioikeutta. Älä levitä väärää tietoa.

Niin, he ovat tuon työajan työkkärin kirjoilla ja heistä puhutaan työpaikalla työllistetty ja palaavat työttömyyskortistoon. Olen itse ollut tuolla tuella töissä.

Minäkin olen ollut monta kertaa palkkatuella töissä, eikä palkkatuki sitä tarkoita että palaisi työttömäksi, koska työpaikka voi olla vakituinen, eli toistaiseksi voimassa oleva. Olen myös palkannut itse monia palkkatuella.

Minäkin olen tällä hetkelläkin työkkärin kirjoilla, mutta en työtön, vaan työssäoleva, vaikka työsopimukseni on toistaiseksi voimassa oleva. Olen kirjoilla siksi että työpaikkani jatkuvuus on epävarma, enkä saa palkkatukea. Minua ei lasketa työttömäksi, vaan olen työllinen työnhakija. Työtön ja työnhakija on kaksi eri asiaa.

Olen minäkin ollut palkkatuella, nyt sain jatkoa normisopimuksella ja työkkärin täti soitti työpaikalle ja soittaa kuulemma heti minulle, kun työsopimus päättyy.

Vierailija
87/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv-kurssilla katselemassa perseitä! Huippu kommentti raksamieheltä.

Itse olin nuorena kloppina tissiliivitehtaalla töissä. Malleja pyöri ympärillä ja niin kyllä pyöri silmätkin päässä!

Sitten vähän vanhempana 25v, olin uimavalvojana uimahallissa ei huonot näköalat sielläkään ja palkallista hommaa vielä.

Valitse tarkkaan kun valitset työpaikkaa, luontaisedut voi korvata pienen palkan.

M50v

Vierailija
88/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa myös osa-aika työntekijöillä alkaa työnhaku, jos hakevat soviteltua päivärahaa. Työkkäri on palkannut lisää virkailijoita soitteluun.

Vierailija
89/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toukokuussa myös osa-aika työntekijöillä alkaa työnhaku, jos hakevat soviteltua päivärahaa. Työkkäri on palkannut lisää virkailijoita soitteluun.

Kaupan alan työntekijöillä alkaa työhakemusten tekeminen.

Vierailija
90/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä työssäkäyvällä on muka energiaa jauhaa tätä samaa passskaa joka päivä? Veikkaan ettei ap ole ikinä ollut työelämässä.

Vierailija
91/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kyllä, n. 40-vuotias ihminen, ei minkäänlaista työhistoriaa ja jopa keulii sillä miten on menestyksekkäästi vältellyt töitä koko ikänsä. Valittelee vielä kun etuudet ovat kuulemma liian pienet. Kehotin olemaan edes vähän kiitollinen asemastaan, koska monessa muussa maassa asuisit kadulla jos et halua/pysty elättämään itseäsi. Nyt on kuitenkin katto päänpäällä, ruokaa ja tupakkaakin on varaa poltella. Toki tällaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa on aina näitä, jotka käyttää systeemiä hyväkseen ja veronmaksajat joutuu sen kustantamaan.

Systeemiä käyttävät hyväkseen jotkut tahallaan työttömät, mutta niin myös raharikkaat esim.luomalla lakeja, joilla voi pienentää verojen maksuaan. Myös yhteiskunnan verorahoista maksetaan asumistuet, jotka valuvat suoraan asuntosijoittajien -ja firmojen syliin.

Totta tämäkin. Asumistukijärjestelmä on ihan susi, esim muualta suomesta ei kannata muuttaa helsinkiin pienipalkkaiseen työhön, koska vuokrat ovat karannet kohtuuttomiksi. Myös helsingin kaupungin kämpät pitäisi tyhjentää pitkäaikaistyöttömistä ja ottaa tilalle työssäkäyviä. Työtön voi asua jossain syrjäisemmässäkin. Voisi työnteko alkaa maistua kun postiluukusta kolahtaisi kirje, jossa annettaisiin vaikka 6kk aikaa työllistyä tai vaihtoehtoisesti uusi kämppäsi olisi vaikkapa Siilinjärvellä.

Kun asut maaseudulla ja sinut irtisanotaan niin työkkäri voi laittaa sinut työkokeiluun työmarkkinatuella 518 netto kuukaudess ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Jos et mene niin tulee 3 kuukauden karenssi, auton kuluja ei korvata.

Maaseudulla asuvat joutuvat ulosottoon.

Jos on 2 lasta niin työmarkkinatuki on 660 😂

Jos vielä 2 lasta päivähoitoon ja menee matalapalkka-alalle töihin ei jää käteen mitään. Kannattaa olla vaan siellä kotona työttömänä ja nostaa kaikki mahdolliset tuet.

Vierailija
92/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella pienen lapsen äidillä on paljon asuntolainaa eli vapaapäivinä tekevät työhakemuksia. Heidät valitaan varmasti kokopäiväiseksi siivoojaksi. Työnantaja kun palkkaa mielummin ammatin vaihtajan.

Vierailija
93/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aika työntekijöiden työnhaku oli Hallitukselta hyvä uudistus.

Vierailija
94/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ollut korona keväästä 2020 lähtien työttömänä.

Mulle on työkkäri tarjonnut 10 euron/tunti hommia, sen lomautuksen jälkeen, ja olen huomannut, ettei kannata autolla lähteä niihin hommiin. Ennen koronaa olin työssä, jossa oli täysihoito. Ruoka ja asunto.

Vierailija
95/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aika työntekijöiden työnhaku oli Hallitukselta hyvä uudistus.

Jos ei halua hakea vapaapäivinä töitä niin sitten ei vaan hae enää soviteltua päivärahaa, tosin taitaa monella asuntovelat painaa päälle.

Vierailija
96/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sitten ihan hyvä, että antavat työpaikat niille, jotka haluavat käydä töissä? Kaikille kun ei kuitenkaan riitä töitä.

Niin, on monella alalla olevinaan työvoimapula, mutta kuitenkaan hakija ei kelpaa jollei omaa ennestään riittävästi alan koulutusta ja kokemusta ja ole muutenkin kaikin puolin tarpeeksi "hyvä tyyppi". Joissain tehtävissä toki koulutus ja kokemus ovat välttämättömiä, mutta joissain toisissa tehtävissä noista vaatimuksista voitaisiin kenties hiukan tinkiä, jotta enemmän ihmisiä saataisiin töihin.

Vierailija
97/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä ap, että kun tunnet henkilön joka sanoo että on "tahallaan" työtön, että onko hän oikeasti sellainen jonka kukaan työnantaja palkkaisi vaikka hän haluaisikin töihin? Hyvin todennäköisesti ei. Jo pelkästään se että on ollut yli puoli vuotta työttömänä laskee mahdollisuuksia todella paljon työllistyä vaikka olisi hyvä koulutus ja työkokemustakin. Mitä pidempään on työttömänä, sitä todennäköisempää on että et enää koskaan työllisty, teit mitä tahansa.

Ei kannata aina uskoa ihan kaikkea, mitä herranketkut keksivät. Totta kai ne sanovat noin, ettei kukaan jää lomalle. Työnantajat eivät tuollaisia kysele, eikä siitä ceeveestä kukaan laske työttömyyspätkiä, vaan että missä on oltu ja mitä on tehty, eli osataanko vai ei. Työllistyminen voi toki vähetä ajan kanssa, mutta se johtuu siitä, että ihminen älyää työnteosta tulevan vain känsiä käteen ja työperäisiä sairauksia. 

Vierailija
98/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, eläkeläisten hoitokoteja verorahoista 5 miljardia vuodessa. 200 000 eläkeläistä saa asumistukea. Eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan verorahoista 6500 / eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi verorahoista maksetaan eläkeläisille kelatakseja, kodinhoitajia, lääkkeitä, verovähennystä ja palveluseteleitä siivouspalveluihin.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia.

Jos työtön asuu puolison kanssa niin hän ei saa muita tukia vain pelkän työmarkkinatuen.

Myös nuorempien sairaskulut ja kelataksit ym maksetaan samasta lähteestä. Samoin lapsiperheiden tuet ja neuvolat. Eläkeläise5t ovat maksaneet työssäollessaan myös verot ja maksut.

Vierailija
99/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä jää yhteiskunnan ulkopuolelle, ei kukaan normaali sellaista elämää halua elää.

Vierailija
100/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on pulaa ainoastaan huippuosaajista ja orijista jotka suostuvat mihin tahansa silppuhommaan 10 e/h.

Ei pidä paikkansa. Esimerkiksi laborantti ei ole mikään huippuasiantuntija ja saa varmasti paljon enemmän kuin kympin per tunti. Silti hakijoita ei löydy nykyään oikein yhtään, pari vuotta sitten hakemuksia tuli kymmeniä hyviä yhteen paikkaan, nyt vain muutamia ja niistäkin suurin osa on ilmeisesti lähetetty lukematta edes ilmoitusta.

Jos yhteen paikkaan tuli kymmeniä hakemuksia, niin eikö systeemi silloin ollut hieman rikki? Jos nyt saatte muutamia hakemuksia, niin tilanne on muuttunut parempaan suuntaan. Ottakaa joku niistä?

ohis

Voi olla että google translatella kirjoitettu Ahmedin hakemus suoraan Turkista ei välttämättä täytä ilmoituksen kriteerejä... Näitä oli nimittäin suurin osa. Sitten oli niitä "älkää palkatko minua, pakotettiin hakemaan tätä paikkaa ja seuraavaksi kerron mikä kaikki minussa on vialla". Toivottavasti joku niistä 1-3 (toivottavasti) kelvollisesta tyypistä ottaa paikan vastaan, oletan kuitenkin että ovat hakeneet muuallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä