Jokaikisen täytyy tehdä töitä!!!!!! EI MAKOILLA!!
Tajuatteko kuinka huonosti tässä käy kun Suomi elättää velkarahalla sohvaperunoiden valtavaa armeijaa??
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:35"]
Porukat vain siivoamaan sossun rahojen vastineeksi.
[/quote]
Meinaatko, että joku tekisi töitä sillä rahalla. Onneksi on määritelty minimipalkka =)
Omakotitalossa (vanhassa) asuva työtön tekee kyllä viisaimmin kun haalii kesällä kasaan niin paljon polttopuuta ja purkulautaa , maantien päälle ukonilmalla kaatuneita runkoja ym. metsästä luvan kanssa saatavaa puutavaraa ,kuin "Muuli"-perävaunuun, tai polkupyörän perään kytkettyyn maitokärryyn mahtuu.Maalaustyöt pihalla on silloin parasta tehdä jne. Kalalla voi käydä soppatarpeiksi ja tomaatteja ja muita vihanneksia ja salaattia kasvattaa jne. eli ei tarvitse punkkaan jäädä eikä kattoon syljeskellä. Talvella on lumityöt ja syksyllä lehtien haravoinnit.
Kaikki kauppareissut ja muutkin asiat hoidetaan tietenkin polkupyörällä. Mitenkäs muuten ne a.p:n aktiviteetit? Kerropa meille vähän niistä...
Ei kai ne vaan jää pelkkään ´mäyräkoiran´talutukseen (kaupan hyllyltä kotiin) jää ja sitten täällä netissä vaan roikkumiseen ja työttömien haukkumiseen.Muuten ,oletko ap. itse oikeasti töissä ? Minusta kun ,älä nyt pahastu, tuntuu vähän siltä ,että vaikka.....
....(ikäänkuin itsestäänselvyytenä ) annat (ikäänkuin ymmärtää) että tietenkin olet, niin et ihan oikeasti taida sittenkään olla ... Vastaahan nyt ihan rehellisesti meille kaikille täällä miten on.Jatketaan sitten sen jälkeen juttua,jookos?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:41"]
Näissä keskusteluissa aina unohtuu se, että vaikka työtön pistettäisiin ns. "talkoo" töihin ansaitsemaan työttömyystukensa, niin ei se mitenkään valtiontaloutta auta. Jos työtön on kotona niin valtio maksaa tuen. Jos sama työtön siivoaa katuja niin valtio maksaa edelleen sen saman tuen mutta työttömien mobilisoiminen, valvominen ja osoittaminen ynm. lisää byrökratiaa ja siten myöskin kuluja. Tällaiset tempputyöllistetyt myöskin vievät työpaikkoja oikeilta tekijöiltä joten työttömyys lisääntyy. Eli resepti Suomen nousuun on siis byrokratian, kulujen ja työttömyyden lisääminen? Se on ymmärrettävää, että ihmisiä vituttaa, että jotkut mukamas pääsevät "helpommalla", mutta voisi vähän miettiä onko todella tärkeämpää päästä rankaisemaan näitä ihmisiä vaikka valtiontaloudellisesti siinä ei olisikaan järkeä, tai miettiä sen sijaan keinoja joilla tämä maa saataisiin todella nousuun?
[/quote]
++++++++++ Asiallinen ja ennenkaikkea järkevä kirjoitus. Kiitos, palautit hitusen uskoa ihmiseen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:35"]
[/quote]
Meinaatko, että joku tekisi töitä sillä rahalla. Onneksi on määritelty minimipalkka =)
[/quote]
Tempputyöllistetään 9€/pvä ha samalla jää oikeita siivoojia työttömäksi. Miksi kukaan kohta enää maksaisi palkkaa, kun saman työpanoksen saa työnantaja käytännössä ilmaiseksikin!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:18"]Se nyt vaan on niin että kohta loppuu tuet ja samalla myös lorviminen. Työssäkäyvillä ja yrittäjillä ei vaan ole varaa enää elättää teitä. Suomen talous on niin syvässä taantumassa, ettei se enää kestä lorvijoita. Nauttikaa nyt, koska se loppuu nopeammin kuin uskottekaan. [/quote] No tuskinpa ketään nälkään tapetaan. Eivät tuet lopu koskaan. [/quote] No jokainen saa hankkia ruokansa itse. Ehkä sukulaiset tai ystävät voivat auttaa sinua? Mutta tuet on jo itseasiassa loppumassa. Aattele, 10 miljardin säästöt 6 vuodessa ja se on kaikki pois sinulta! Nyt kannattaisi nousta sieltä sängynpohjalta ja lähteä töihin! Suomi 2020 on jo ihan eri paikka kuin tänään.
[/quote]
Voi ei, nyt jo kaksi ilmottautui sinun työhösi. Jaetaanko nyt sitten vaikka kolmelle?
[/quote]
Ei tarvitse jakaa työtä jos tuon ehdottelijan sukulaiset kerta voi auttaa. Missä päin he asuvat? Voinko muuttaa sinne? Saanko ottaa omia tulottomia sukulaisiani mukaan? Kuinka monta voi tulla?
[/quote]
Kovin on hiljaista nyt ehdottelijalla...Noh, kaipa se on oltava tuilla kunnes seuraava ilmoittautuu. Suomi kuntoon!
Mä en makoile koko ajan, nytkin istun.
HALLITUS LEIKKAA MUN ILMAISIA RAHOJANI!!! JUMALAUTA, KUNHAN TÄMÄN KALJAN OLEN JUONUT, LÄHEN, TAI, TEEN KYLLÄ JOTAIN!!! VARMASTI! JÄMPTI ON NÄIN!!!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:35"]
[/quote]
[/quote]
Tempputyöllistetään 9€/pvä ha samalla jää oikeita siivoojia työttömäksi. Miksi kukaan kohta enää maksaisi palkkaa, kun saman työpanoksen saa työnantaja käytännössä ilmaiseksikin!
[/quote]
Minun kotikunnassa tilanne on jo melkein tämä. Uusia siivoojia ei palkata ja etsitään pitkäaikaistyöttömiä jotka saavat työllistämistukea.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:18"]Se nyt vaan on niin että kohta loppuu tuet ja samalla myös lorviminen. Työssäkäyvillä ja yrittäjillä ei vaan ole varaa enää elättää teitä. Suomen talous on niin syvässä taantumassa, ettei se enää kestä lorvijoita. Nauttikaa nyt, koska se loppuu nopeammin kuin uskottekaan. [/quote] No tuskinpa ketään nälkään tapetaan. Eivät tuet lopu koskaan. [/quote] No jokainen saa hankkia ruokansa itse. Ehkä sukulaiset tai ystävät voivat auttaa sinua? Mutta tuet on jo itseasiassa loppumassa. Aattele, 10 miljardin säästöt 6 vuodessa ja se on kaikki pois sinulta! Nyt kannattaisi nousta sieltä sängynpohjalta ja lähteä töihin! Suomi 2020 on jo ihan eri paikka kuin tänään.
[/quote]
Voi ei, nyt jo kaksi ilmottautui sinun työhösi. Jaetaanko nyt sitten vaikka kolmelle?
[/quote]
En ole missään sanonut, että työpaikka olisikaan valmiina odottamassa, vaan ainoastaan että tuet loppuu. Valtio ei pidä huolta loputtomasti.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:35"]
[/quote]Ja siivousalan ammattilaiset työttömiksi - tai tekemään työttömyyskorvauksella nykyistä palkkatyötänsä?
Työ ei lopu. Kukaan ei vaan halua maksaa järkevää palkkaa!
Jokaisen täytyy tehdä se, mitä tarvitsee pysyäkseen hengissä. Jos pää hajoaa työnteosta, ei pidä tehdä sitä. Pitää tietysti arvostaa niitä, jotka kykenevät työelämään.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:18"]Se nyt vaan on niin että kohta loppuu tuet ja samalla myös lorviminen. Työssäkäyvillä ja yrittäjillä ei vaan ole varaa enää elättää teitä. Suomen talous on niin syvässä taantumassa, ettei se enää kestä lorvijoita. Nauttikaa nyt, koska se loppuu nopeammin kuin uskottekaan. [/quote] No tuskinpa ketään nälkään tapetaan. Eivät tuet lopu koskaan. [/quote] No jokainen saa hankkia ruokansa itse. Ehkä sukulaiset tai ystävät voivat auttaa sinua? Mutta tuet on jo itseasiassa loppumassa. Aattele, 10 miljardin säästöt 6 vuodessa ja se on kaikki pois sinulta! Nyt kannattaisi nousta sieltä sängynpohjalta ja lähteä töihin! Suomi 2020 on jo ihan eri paikka kuin tänään. [/quote] Voi ei, nyt jo kaksi ilmottautui sinun työhösi. Jaetaanko nyt sitten vaikka kolmelle? [/quote] En ole missään sanonut, että työpaikka olisikaan valmiina odottamassa, vaan ainoastaan että tuet loppuu. Valtio ei pidä huolta loputtomasti.
[/quote]
Yksi syy, miksi valtion jakaa tukia, on rikollisuuden hillitseminen ja tämä kai on yksi pääsyistä. Jos et sattunut tietämään. Toisaalta minä mieluummin ryhtyisinkin vaikka rikolliseksi, koska silloin minä kokisin että voin konkreettisesti elättää itseäni ja se tunteena on parempi kuin "elättinä" oleminen. Vai pitäisikö vaikka ryhtyä samantien niin säästyy sinunkin verorahojasi?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"]
[/quote]
[/quote]
En ole missään sanonut, että työpaikka olisikaan valmiina odottamassa, vaan ainoastaan että tuet loppuu. Valtio ei pidä huolta loputtomasti.
[/quote]
Puhuit kuitenkin, että nyt kannattaa lähteä töihin. Jos et ole huomannut, niin töitä on hyvin vähän tarjolla hakijoihin nähden, eikä riitä kaikille, vaikka työmotivaatio ja osaaminen olisivat kuinka korkealla tasolla. Itsekin olen korkeakoulutettu ja takana vajaan parinkymmenen vuoden työputki. Nyt kuitenkin yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut työtön yli vuoden. Töitä haen kokoajan, mutta hakijoita on joka paikkaan kymmeniä, satoja jopa tuhansia. Työttömyydessä ei useimmiten ole kyse laiskuudesta ja työhaluttomuudesta, vaikka sinäkin tunnut niin kuvittelevan. Odota vain, kun sattuu omalle kohdallesi. Suojatyöpaikat ovat nyt vähissä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:07"]
Työ ei lopu. Kukaan ei vaan halua maksaa järkevää palkkaa!
[/quote]Valitettavasti juuri näin :( surullista että he joilla on vähintään kohtuupalkkatyö haluavat muiden -huonommassa asemassa olevien- tekevän työtä pilkkahinnalla.
Sori. Joudun olemaan tämän kesän kotona sairaslomalla, tosin lähes päivittäin on jokin hoitotapaaminen. Alan itse pikkuhiljaa hyväksymään tämän, että vain "laiskottelen" ja että tämä on parempi vaihtoehto, niin jaksan syksyllä jatkaa taas opintoja. Tosin en saa kuin minimisairaspäivärahan, jolla ei kovin pitkälle pötki... N20
Valitettavasti olen pitkällä sairaslomalla.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:18"]Se nyt vaan on niin että kohta loppuu tuet ja samalla myös lorviminen. Työssäkäyvillä ja yrittäjillä ei vaan ole varaa enää elättää teitä. Suomen talous on niin syvässä taantumassa, ettei se enää kestä lorvijoita. Nauttikaa nyt, koska se loppuu nopeammin kuin uskottekaan. [/quote] No tuskinpa ketään nälkään tapetaan. Eivät tuet lopu koskaan. [/quote] No jokainen saa hankkia ruokansa itse. Ehkä sukulaiset tai ystävät voivat auttaa sinua? Mutta tuet on jo itseasiassa loppumassa. Aattele, 10 miljardin säästöt 6 vuodessa ja se on kaikki pois sinulta! Nyt kannattaisi nousta sieltä sängynpohjalta ja lähteä töihin! Suomi 2020 on jo ihan eri paikka kuin tänään. [/quote] Voi ei, nyt jo kaksi ilmottautui sinun työhösi. Jaetaanko nyt sitten vaikka kolmelle? [/quote] En ole missään sanonut, että työpaikka olisikaan valmiina odottamassa, vaan ainoastaan että tuet loppuu. Valtio ei pidä huolta loputtomasti.
[/quote]
Sinä sensijaan näytät jatkuvasti jaksavan tehdä näitä ´kaikki tuet pois työttömiltä´ -tyylisiä aloituksia.
Siinähän sinulla työtä onkin-oletko keksinyt vielä jotain muuta itsellesi niiden täällä kirjoittelun lisäksi ?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:39"]Uusia pph:jia tarvitaan nopeasti. Siitä vaan kouluttautumaan.
[/quote]
Minä en voi sietää lapsia. Oletko ihan varma että haluaisit minut hoitamaan niitä?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:28"]
[/quote]
Ai sinulla on siis itselläsi JA ystävillä JA sukulaisilla paljon ruokaa? Voin siis itse hakea sitä sieltä teidän kaapeista. Ei tuo ollut luvan kysyminen, ihan ilmoitus vain. Näin voi kuka tahansa tehdä. Mutta en ehkä vielä ala niin epätoivoiseksi, onha minulla kuitenkin vielä mahdollisuus ostaa ruokaa kun saan tukeakin. Toista oli silloin työelämässä, silloin jäi rahaa jopa yli!